Orkeslös gixxer efter bandag

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Va på banan förra veckan och körde, och på hemvägen därifrån upplevde jag en minskad kraft från motorn, jag saknar kraft, mycket kraft. Hojjen låter som en twin och går troligtvis inte på alla cylindrar av ljudet att döma, och det verkar inte otroligt med tanke på effektraset, som är konstant.

Har haft liknande problem tidigare då konditionen på bränslefiltret inte var på topp, men då kunde jag starta om hojjen och låta bränslepumpen suga åt sig tillräckligt med soppa för att den då skulle komma igång igen på alla cylindrar. Det funkar inte nu!

Så nu är frågan, var är det läge att börja kika på? Jag ska börja med bränslefiltret, men sen?
Skulle ni rekomendera att köra med hojjen imon eller är det läge att ta den på släp?

/Berra

Ta ur stiften och kolla konditionen på dom. Kan va bränsle tillförsel.Trasiga stift. Topppackning. finns mängder av alternativ men kolla stiften dom ger en ledtråd var du skall leta. Kolla så det inte är olja i vattnet eller vatten ioljan.Då är det säkert topppackningen.

Starta upp hojen och känn på avgasrören så du vet om den går på alla burkar. Är det någon som är kall så börja leta kring den cylindern (tändning - bränsle osv)

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...