Orkar du bry dig? (Ännu en fågelinfluensa)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, nu är den här igen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13544525.ab

Efter lite mysturer med jättepandemin Svininfluensan (hisnande 18 000 döda världen över) är nu Fågelinfluensan tillbaka. Med ett par hundra dödade i förra vändan är den nu tillbaka aggressivare än någonsin! Kanske kan den bli det virus som pandemiklassas med minst antal dödsoffer någonsin!

Jag brydde mig inte om den förra och kommer inte att bry mig om den här.

Jag tillhör ingen riskgrupp och överlever säkert även om jag drabbas.

Orkar nog inte bry mig faktiskt. Tror inte jag skulle låta mig ta vaccin den här gången om det skulle gå så långt. Kändes rätt överdrivet sist och biverkningarna var ju inte att leka med för de som var unga och drabbades av de uppmärksammade problemen.

Brydde min inte sist och kommer inte bry mig nu heller. :D
Varför? :P
Skulle det döda mig så hey, vi ska ju alla dö någongång av något!

Jag tror inte riktigt på att vara rädd för allt i livet och fylla kroppen med sprutor i förebyggande syfte.

[YOUTUBE-ID]i93TF1r6cts[/YOUTUBE-ID]

Spola till 4:24.

Bryr mig inte ett dugg, har inte gjort om någon
"pandemi" inte heller tagit influensa sprutor, någonsin.

Tror vaccinet gör mer skada än nytta, som någon skrev innan kan biverkningarna vara värre än själva sjukdomen.
Vore intressant att ta del av en undersökning där folk blivit sjuka av "botemedlet" kontra sjukdomen.

Dessa "pandemier" är till stor del uppfunna/upphåsade för att läkemedelsföretagen ska göra sig en redig hacka på folks rädsla.

Last edited:
Det dog väl lika många av fågelinfluensan som det gör av en vanlig influensa, eller va de tom färre den här gången? :va Om inte annat blev många rejält risiga av det otestade vaccinet som folk mer eller mindre blev tvingade att ta.

Jag kommer troligen bry mig mer om höstskörden i Astakhovka, en liten byhåla i mellersta Kazakhstan.

Det dog väl lika många av fågelinfluensan som det gör av en vanlig influensa, eller va de tom färre den här gången? :va Om inte annat blev många rejält risiga av det otestade vaccinet som folk mer eller mindre blev tvingade att ta.

Jag kommer troligen bry mig mer om höstskörden i Astakhovka, en liten byhåla i mellersta Kazakhstan.

Det var svininfluensa senast man katastroflarmade och massvaccinerade.

Kollar man på dödligheten så räknade man med att om ingen vaccinerade sig så skulle ca 500 personer i Sverige ha dött.
Detta ska jämföras med att det dör ca 3000 varje år i den vanliga säsongsinfluensan trots vaccinationer.

Dvs den vanliga influensan är trots vaccinationer 6 gånger så dödlig som svininfluensan skulle ha varit helt utan vaccinationer.

Den gången handlade det helt enkelt om att man inte ville att folk skulle vara hemma sjuka några dagar då det skulle spräcka försäkringskassans budget. Dels så fanns det en risk att många skulle bli sjuka samtidigt vilket kunde vara ett problem för viktiga samhällsfunktioner. Exempelvis om många blir sjuka samtidigt i personalen på sjukhusen.

Fågelinfluensan är lite dödligare men mindre smittsam om jag fattat det rätt.

Men som vanligt så är det ju egentligen bara dom som tillhör riskgrupper som bör vaccineras då man vanligen överlever en influensa.

Det är ganska många mer som får vanliga influensen också.

I artikeln stod det att 331 dog av 565 som smittades och det är ganska skrämmande hög andel döda om viruset t.ex skulle bli luftburet.
Nu orkar inte jag heller bry mig om det här men aldrig fel att följa rapporteringen om man tar rapporteringen med en nypa salt.

Det var svininfluensa senast man katastroflarmade och massvaccinerade.

Kollar man på dödligheten så räknade man med att om ingen vaccinerade sig så skulle ca 500 personer i Sverige ha dött.
Detta ska jämföras med att det dör ca 3000 varje år i den vanliga säsongsinfluensan trots vaccinationer.
Just ja, så va de ja! Där har vi en liten hint om mitt engagemang för löpsedelshysterier :hihi

Hur många blev så pass sjuka av sitt vaccin att dom blev tvungna att vara hemma en dag? :va

Jag bryr mig inte så mycket personligen.

Men jag sitter på Köpenhamns flygplats och här verkar dom bry sig. Sitter varnings-affischer uppe överallt om att man inte får ta med sig ägg, fåglar och diverse annat pga detta.

Men på Landvetter satt inte en enda lapp...

Brydde min inte sist och kommer inte bry mig nu heller. :D
Varför? :P
Skulle det döda mig så hey, vi ska ju alla dö någongång av något!

Jo, men regeln säger att MAN MÅSTE DÖ UNDER TIDEN MAN GÖR NÅT MAN ÄLSKAR!!!

Annars kan inte folk skriva det i olika sammanhang om dig.

Givetvis orkar jag inte bry mig den här gången heller. Om folk inte blir zombies är det inte spännande/intressant. :näsblod

Men de som dog av svininfluensan hade väl redan någon form av sjukdom?

Jag skulle för allt i världen aldrig vaccinera mig mot influensor, förstöra ett redan bra immunförsvar med en massa gifter som de har lekt ihop på en middagsrast.

Men om jag fått nersatt njurfunktion eller något annat i kroppen börjat jävlas som immunförsvar så hade jag väl offrat mig. Men man är väl förhoppningsvis dö innan det.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back