orion 125cc bra/dåligt köp?

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
Hejsan .

tänkte lära mig att köra lite bättre på bakhjulet och tänkte därför köpa en sådan lite leksak:tungan
Men nu till frågan...kan denna billiga kina modell vara något att ha när man är 190cm/90kg!
Skall man spara lite till och köpa orion AGB34?? eller en Zonghen150cc från motorhandel här hemma i Hbg???
showimageCAEPFLYL.jpg

showimageCA76SMU6.jpg

150cc_deluxe_blue.jpg
Mvh Daniel

Nej!

du är för lång och för tung, sorry men dom tål inte den typen av stryk, såvida du inte kan hålla dig till grusvägarna.. (fina sådana)
Max 80Kg brukar man säga.. dessutom blir det trångt för dig.

Håller nog tyvärr med faherenheit, skulle rekommendera att spara pengarna och i så fall köpa något av dom kvalitetsmärken som finns som pitpro,dbr,ten7,exxo,works eller snakepit.
Själv kör jag en pitpro midsize och den är nog en av de största modellerna vad gäller fiddy så den kan jag rekommendra dig som är storvuxen.

Själv har jag en Orion midsize 125cc till salu om du är intresserad =) ..Passar fint för vuxna också för att de är en midsize :tummenupp

finns två maskiner som jag tror kan passa dig..

1. Det är TXM 250cc Fullsize:
Den har en starkram, fina fälgar, bra storlek..
fjädringen är det lite problem med, man får modda bakdämparen infästningen mot ramen för att det ska bli optimalt.

2. Dirtbike XB-31B 2008 (XB-31B)
Lika som txm! stark ram osv.
Men! Denna är vattenkyld (stortpluss då motorerna går extremt varmt annars och livslängden blir betydligt längre)
Sist men inte minst så är det ordentlig dämpning bak och fram. kvalitetsmärket Showa!

EDIT: Länk borttagen till direktsida för motorcyklarna. Såg att det räknas som reklam. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...