Originallack, hur viktigt är det egentligen?

Om en sporthoj används till det den är manad för kommer det bli lite märken på den. Fattar inte att vi i Sverige är så hysteriska över det?

Lite samma som detdär att vissa fortfarande skriver inte bankörd på en R6 eller R1?? Skulle hojen vara slut bra för att den rullat lite på bana??

Har själv haft gamla rejs hojar som rullat hela sitt liv på bana och sannolikt varit omkull flera ggr. Och bara en utav dessa har haft fel som gjort att jag varit tvungen att "rätta till" den på ett okonventionellt sätt. Trotts det vart den billigare än om jag tagit en "orörd" hoj och dragit ut på bana med den. Bara för att folk inbillar sig att de är värda guld.

Därimot har jag haft några orörda originalare som rullat få mil som har kostat mig mindre förmögenheter pga fjäderrenoveringar, lagerbyten osv. Allt sådant brukar vara ok på de flesta rejs hojar om de fortfarande har använts till rejs!
 
Skulle inte bry mig det minsta om hojen är omlackad, ser den juste ut även bakom kåporna och uppför sig på vägen som den skall så lär den ju inte vara ramsned eller något annat läskigt.

Hur många bilar är inte omlackade och hur många som ni tror är i originalfärg är inte omlackade i originalfärg efter diverse tapp och vurpor. Döm inte hunden efter håren. Snarare är en omlackad hoj i icke orginalfärg ärligare för ni ser ju direkt att någon gjort något med den och det innebär inte alltid grova vurpor i 250 km/h.
 
Hamnade bredvid Zajtars hoj förra sommaren, lacken är väl lagd av Q-ster. Snygg sam fn iaf, stod o glodde så lände jag kunde med .. så för min del får det gärna vara annat än orginal.
Men så tycker jag ju att det är roligt med sånt som inte är helt likriktat också.
 
Har själv lämnat in mina kåpor på lack för någon vecka sen.
Den enda nackdelen jag ser med omlackad hoj är att många inte klistrar på några dekaler alls å då tycker jag hojen ser naken ut.
Annars så gör det mig inget om hojen är omlackad.

Ok är hojen mindre en 3-4 år så skulle jag nog satsa på en orginal lackad hoj. Men är den några år äldre så spelar det ingen roll.
 
Det är ju förstås helt olika från person till person. Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig att lacka om min för att få bort den matta lacken då jag tycker den är svårare att hålla ren och förstås för att fräscha upp den efter drygt 2000 mil som givetvis ger microrepor från alla tvättningar och annat :)

Vadååå du tyckte väl inte alls den var jobbig att få ren :rolleyes::rofl

Jag själv bryr mig inte så mycket eftersom jag faktiskt kör helst och är ganska kass på att putsa.
 
Problemet med omlackade hojar är oftast:
Ägarna envisas nästan alltid med att använda enbart en färg.
Ägarna skippar nästan alltid dekaler eller allt som gör hojen sportigare.
Ägarna väljer ofta underliga eller tråkiga färger som glittrig mörkröd, kamelontfärg som oftast är lila, svart, orange, guld etc.
Ägarna har av någon underlig anledning ofta vält med hojen så det är "några" repor på sidan men det är "lätt" återgärdat :gnissla
 
Jag gillar personligen sällan fabriks lackerade hojjar, men oftast är omlackerade förjävliga färger.. Guld och mög själv har jag mattvitt. Smak sak, vem bryr sig vad nästa ägare tror du köpte väl inte hojjen för att sälja?
 
Jag gillar personligen sällan fabriks lackerade hojjar, men oftast är omlackerade förjävliga färger.. Guld och mög själv har jag mattvitt. Smak sak, vem bryr sig vad nästa ägare tror du köpte väl inte hojjen för att sälja?

Så sant!
Sjukt clean hoj du sitter på btw!
 
YO!! ( tänk er lite beatbox här nu )YO!!

-Denna tråd lever än, för din omlackade gris får du inte en spänn. Bor du i Skövde och heter Lenn, saknar du design känsla som bara den. Designteamet i Japan har feta högskolepoäng, du rensar spargrisen och tjackar en släng, röker den med en kompis som heter Ben. I dimman lovar du att måla om din gamla Retta, du svär att du på den dekalerna ska sätta, men det blir bara en enda kulör, för du är nu på sämre humör, vill bara ut på vägen och bomba, men på grund av ditt usla underarbete, får du bakom spegelvisir gömma ditt anlete. Nu se hojen ut som skit, av slängen finns bara kvar en liten bit. Du röker den och köper en UFO mask, men nu känns hojen bara som en last. Hamnar på blocket men ingen ringer, i slutet av Augusti den plötsligt försvinner. I polarens garage blir den banhoj utan identitet, av langaren köper du lite klet. Nu är snart ersättningen från Folksam slut, det blir vår och du tittar ut, solen skiner och vattnet droppar, du bedövar mcsuget med några roppar.

På hyllan ligger hjälmen ensam kvar, du dör ensam och övergiven av twar..

True story, lovar!
 
IMO en väl lackerad smakfullt vald lackering är bättre en en sliten original lack.
Har man gjort sig besväret och man ser ganska snart om det är ett genom gående tema eller ett försök att dölja något.
En hoj med original lack sliten och allt annat är slitet med, eller välskött om lackerad hoj......
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top