Originaldrev på TZR?

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
-
Hoj
-
Tänkte prova leka lite med hojjen på andra sätt än att köra för fort, när jag köpte hojjen kom den med ett 16-drev där framme.
Hittade inte vad originaldrevet är i manualen heller. Någon som har koll på det?
Årsmodellen är 1991.

Funderade på ett 14, eventuellt mindre tom. Vill kunna få upp den på bakhjulet någotsånär enkelt (nu går det inte alls, lyfter max 5cm om man tar i fullt).

Har fulleffektsrör, effektläppän och större munstycke på den.
Nu går den ca 150, ungefär vad skulle den börja gå med ett 14 resp. 12 -drev?
 
Kan det vara så stort? Säljaren sa att han har drevat uppåt, kom dock inte på att fråga hur mycket. Så det måste ju vara under 16...

Köpte ett 14 idag, får kolla hur bra den drar med det. :)
 
MarcusG skrev:
Kan det vara så stort? Säljaren sa att han har drevat uppåt, kom dock inte på att fråga hur mycket. Så det måste ju vara under 16...

Köpte ett 14 idag, får kolla hur bra den drar med det. :)

Det ÄR 17 kugg orginal
 
MarcusG skrev:
Kan det vara så stort? Säljaren sa att han har drevat uppåt, kom dock inte på att fråga hur mycket. Så det måste ju vara under 16...

Köpte ett 14 idag, får kolla hur bra den drar med det. :)

Motorn ska precis orka varva till det varv då den lämnar max. effekt på högsta växeln. Då är det vad jag förstått omöjligt att få högre toppfart utan modifieringar.
 
17/45 är det original.

Har du 14 fram så kommer den göra drygt 30 skulle jag tro i ettan, kul att växla som en idiot hela tiden? Nej inte speciellt, men vill du ligga på runt 8500-9000rpm på sexan i 100 så kan du få göra det.

Den går att få upp på bakhjulet med 16 fram, fråga anton, han har sett när jag har dragit upp min så...

Bara lyft och kört några meter, inte mycket mer, men det går att köra längre om man lägger tid till det så.
 
Hmm, får väl prova igen med det 16 kuggars som sitter på...

Nu gör hojjen 160km/h, om hastigheten är direkt proportionell mot antalet kuggar på drevet borde den göra 130km/h med ett 14-drev.

Hur får jag lättast upp den? Med moppen räckte det att dra typ 5k rpm och knycka upp lite, men med hojjen lyfter den knappt från marken om jag drar 7k rpm och knycker upp den...
 
MarcusG skrev:
Hmm, får väl prova igen med det 16 kuggars som sitter på...

Nu gör hojjen 160km/h, om hastigheten är direkt proportionell mot antalet kuggar på drevet borde den göra 130km/h med ett 14-drev.

Hur får jag lättast upp den? Med moppen räckte det att dra typ 5k rpm och knycka upp lite, men med hojjen lyfter den knappt från marken om jag drar 7k rpm och knycker upp den...

Varva mer, släpp kopplingen fortare, slit hårdare i styret..
 
Solid snake skrev:
17/45 är det original.

Har du 14 fram så kommer den göra drygt 30 skulle jag tro i ettan, kul att växla som en idiot hela tiden? Nej inte speciellt, men vill du ligga på runt 8500-9000rpm på sexan i 100 så kan du få göra det.

Den går att få upp på bakhjulet med 16 fram, fråga anton, han har sett när jag har dragit upp min så...

Bara lyft och kört några meter, inte mycket mer, men det går att köra längre om man lägger tid till det så.

Seriöst, om man har 16 drev fram och den gör 160 så borde den väl inte göra 100 med 14 drev :va
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top