Original GSXR 1100 snart färdig.....

ursäkta för felvända bilder....får inte rätt på dem, blir så hur jag än gör....grrrrrr
 
Åhhh... En såndär har ju jag! Den här tråden var en stor injektion inspiration. :tummenupp
Renoverade du anti-dive:n också? Kommer garanterat följa tråden! Och fantastiskt att du behåller både originalförgasare och auspuff! :yoparty
 

Var fick du tag i hojen och hur långt har den gått? Har du gjort nåt åt motorn? Har du inga bilder från innan du började riva i den, det är ju kul att jämföra?
Resultatet är ju alldeles strålande, stor tumme upp! :tummenupp


Hoppas fler börjar restaurera gammelhojar, tycker det vore synd om ett helt kapitel hojar bara försvann i gamla lador som skrothögar.
 
PIC_3772.JPG
Jag har en såndäringa hoj med, gjorde i ordning en för ca 5 år sedan och plockade de bästa bitarna som jag kunde hitta, alla lackdelar är ej i toppskick och andra i nyskick. Kan vara intresserad av att sälja den om intresse finns, den har stått still i 5 år men startades upp 2014 och lät frisk.
Din vitblåa ser förövrigt fantastisk ut.
 
Kul att se en original hoj,original mest värdefullt i framtiden.
Bobber och cafe racer håller nog inte värdet.
 
Höga priser dock, den ena 72 och den andra 81 tusen.......men de är nog högre värderade ute i europa tror jag....

Snyggt jobbat med hojen, riktigt snyggt till och med !


Men det där med 72 och 81 000 för en gammel-gixxer !?!

Man får ju en nästan ny sporthoj för de pengarna. 3-4 år gammal med 1000-1500 mil på mätaren. Låt gå för att en sådan kostar mer i försäkring, men jag tror det är mer rimligt att anta att det handlar om 40-45 000 för en renoverad i mint condition-skick. De är ju skottsäkra de där motorerna och jag vet att intresset är stort för väldokumenterade exemplar......men 72 respektive 81 000 !!!
 
Vem vill ha en ny hoj när det finns gammalt?
 
...men 72 respektive 81 000 !!!

Jag vet en RD 500 som gick för dryga 90 inom Sverige, så i mina öron låter 72 och 81 inte helt otroligt.
För att det ska bli lättare för dig och mig som Yamaha-nördar att relatera: Tänk dig en första generationens R1 i absolut nyskick med få mil, vad skulle du tycka en sån är värd? :tungan
 
Last edited:
Snyggt jobbat med hojen, riktigt snyggt till och med !


Men det där med 72 och 81 000 för en gammel-gixxer !?!

Man får ju en nästan ny sporthoj för de pengarna. 3-4 år gammal med 1000-1500 mil på mätaren. Låt gå för att en sådan kostar mer i försäkring, men jag tror det är mer rimligt att anta att det handlar om 40-45 000 för en renoverad i mint condition-skick. De är ju skottsäkra de där motorerna och jag vet att intresset är stort för väldokumenterade exemplar......men 72 respektive 81 000 !!!

Som att jämföra äpplen och päron...
 
Hade en röd/blå när dom kom men blev stulen 87.Den vill jag ha tillbaka!!
Snygg renovering!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top