Original förgasarbestyckning GSXR 750 -97?

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
01 GSXR 1000
Har köpt en Gixxer 750 -97. IXS slipon monterat vid köp. Söker nu ett originalslipon för att köra original. Misstänker dock att förgasren är ombestyckad och anpassad för det öppnare systemet.
Behöver alltså "standardstorleken" på originalbestyckningen som referens när jag skall kolla munstyckena på min befintliga förgasare.

Tacksam för svar.

Christer woodhouse

Ska det vara större på 1o4 än på 2o3 :va
Siffrorna kommer från Suzukis verkstadsmanual, dom borde ju ha koll kan man tycka ;) -97 är ju vattenkyld, kanske är fler kylkanaler på dom mittre burkarna? Jag reflekterade aldrig över det när jag rev den senast...

Edit: Kollar man på bilderna så ser kylkanalerna ganska lika ut, iaf i ytan mellan topp å cylinderrad, men nånstans måste ju vattnet komma först från kylaren, så några delar i motorn blir ju rimligen bättre kylda än andra.

Last edited:
Siffrorna kommer från Suzukis verkstadsmanual, dom borde ju ha koll kan man tycka ;) -97 är ju vattenkyld, kanske är fler kylkanaler på dom mittre burkarna? Jag reflekterade aldrig över det när jag rev den senast...

Man ska alltid sätta som det står i boken :tummenupp (Om man nu inte vill fetta till det lite vill säga :D)

/edit, tog jag bort det inlägget :va Kanske skulle dra ner på kaffet lite... (tips, va inte inne på fler forum samtidigt,, blir lätt fel :gnissla)

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard