Original avgassystem GSXR 1000 K6

modoh

Ny medlem
Gick med
21 May 2014
Hoj
2006 suzuki gsxr 1000
Jag behöver montera originalavgassystemet inför en bandag och undrar om det har nån betydelse effektmässigt (även ljudmässigt) om man inte kopplar in avgasspjället ?:va

Nej det spelar ingen roll! Problem med ljudet på bandagar kommer när du varvar ut hojen och då står ändå spjället öppet... Jag kör med original avgassystem, utan spjället och katten och har inga problem med ljudet! Dock så kör jag en k7a med två jätte ljuddämpare :)

Jag har kört min med slipon och det vart inga problem på kinnekulle som har 92?! tror jag de har! Om du inte har ett såntdäringa helvetes slipon..?

Spjället skall ge lite bättre botten men lite tapp på topp, jag har tatt bort den skiten :)

Tack för svar:hej . Har ett Micron(ganska kort) som inte bullrar så högt men dock lite mer än original på högre
varv. Tordes inte chansa så jag satte dit original med ventilen öppen och blev marginellt lite svagare men samtidigt blev det lite bättre än när jag svetsat 5cm db-killer på rörinsatsen i Micron röret för då lyfte den inte ens
framhjulet vid acceleration.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...