Orginalsystem på GSX-R 750

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Jag har precis köpt mig en GSX-R 750 -90
På den sitter ett effektsystem som är i stort sett rakt så den dönar som jag vet inte vad!
Men jag fick med mig orginalsystemet som tur är. Effektsystemet sitter ihop med fjädrar. Så även längst in vid cylindern. I cylindern sitter nu en slags "plugin" som har hål för en fjäder som håller fast kröken.
Orginalsystemet passar inte över denna "plugin" som även sticker ut utanför cylindern. Det känns som om det saknas nån pryl för att få kröken på orginalsystemet att passa?
Hur ska det se ut mellan kröken och cylindern på ett orginalsystem? Vad kan det vara som jag saknar där? Hur fästs kröken mot cylindern på ett orginalsystem?
Om du har de prylarna som saknas däremellan om det nu saknas något så kan du få byta det mot mitt effektsystem. ;=)

Magge skrev:
Jag har precis köpt mig en GSX-R 750 -90
På den sitter ett effektsystem som är i stort sett rakt så den dönar som jag vet inte vad!
Men jag fick med mig orginalsystemet som tur är. Effektsystemet sitter ihop med fjädrar. Så även längst in vid cylindern. I cylindern sitter nu en slags "plugin" som har hål för en fjäder som håller fast kröken.
Orginalsystemet passar inte över denna "plugin" som även sticker ut utanför cylindern. Det känns som om det saknas nån pryl för att få kröken på orginalsystemet att passa?
Hur ska det se ut mellan kröken och cylindern på ett orginalsystem? Vad kan det vara som jag saknar där? Hur fästs kröken mot cylindern på ett orginalsystem?
Om du har de prylarna som saknas däremellan om det nu saknas något så kan du få byta det mot mitt effektsystem. ;=)

plocka av alla fjadrarna, ta isar systemet sa mycket det gar.
"plug in" sakerna du pratar om sitter fastskruvade med två bult var.
skruva bort dem, ta bort insatserna.
vips sa borde orginalsystemet passa!

///P

Ok, men ska orginalsystemet bara tryckas emot och hållas fast av enbart de två skruvarna som håller fast systemet? (en undertill vid stödet och en vid bakre passagerarfotpinnen?) Ska det inte skruvas fast i cylindern med bultar det också? Eller säger det "klick" där på något sätt? :confused:

Last edited:
Magge skrev:
Ok, men ska orginalsystemet bara tryckas emot och hållas fast av enbart de två skruvarna som håller fast systemet? (en undertill vid stödet och en vid bakre passagerarfotpinnen?) Ska det inte skruvas fast i cylindern med bultar det också? Eller säger det "klick" där på något sätt? :confused:

kollar du pa orginalsystemet sa ska det finnas tjocka ovala brickor pa varje grenror.
dom anvands for att dra fast systemet i motorn.

skruva av helsystemet och borja trixa dit orginalet, du kan inte misslyckas.
kan va bra med en extra hand da orginalsystemet vager bly och det blir ganska bangligt att passa in det sjalv.

///p

Det är just de här ovala brickorna på orginalsystemet som inte finns?
Man får ju för sig att de inte ska kunna glida av eller hur?
Har grabbhalvan som hade hojen innan tagit av dem med vinkelslip eller?
Kan man sätta på dem efteråt på något sett?

Magge skrev:

De kan tas av, iaf på mina fd hojar (85 och 86).

Magge skrev:

pa mina orginalsystem har de inte kunnat ga att fa av, men om tysken sager att det gick pa hans sa ar val det troligast eftersom du saknar dina.

leta upp nya, eller kom pa en egen losning.

///P

edit:eller testa att packa om den damparen som sitter pa nu, finns ju stor risk att det inte finns ett spar av dampmaterial kvar i den med tanke pa aldern.

Då kan jag meddela som upplösning på denna tråden att, JA de är delbara.
Fästet för varje krök består av tre delar. En större del som kan träs (konstigt ord?) över kröken med två hål för pinnbultarna. Sen två mindre delar som träs in i den större delen som tydligen är lite som en "kopp". De kan i sin tur inte dras över kröken igen när de är monterade där i. Dessa tillsammans sätter man sedan in i cylindern och drar åt pinnbultarna.
Så nu vet ni!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...