orginaldämp på bike events?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Är det orginaldämp som gäller på bike events bike events??

MVH //jonas

(klippt från "gissa var")

Vanliga frågor och svar!

Fråga: Varför måste jag ha orginalsystem på motorcykeln, när den klarar besiktiningen med slip-on/race system?
Svar: Svensk bilprovning har 102 dB som gränsvärde medans länstyrelsen sätter maxgränsen för banägarna till 95 dB. Tyvärr inget Bike-Events kan göra något åt. Banägarna äger rätten att vägra kunderna att åka om de inte har orginalsystem. Bike-Events ger inga pengar tillbaka om man inte kan köra pga icke orginal ljudsystem.

hehe ooppss måste missat det!..
ska nog börja bli lite mer nogrann!
thanks

Matte_M skrev:
Bike Events har väl lagt ner, så det spelar väl inte så stor roll... :(

nope körningen på knutstorp den 21-22 juni kommer hållas vad jag vet!.. alla fall så kommer licensgruppen få köra det är jag 100% på.

men de som kör gatgrupperna vet jag inte omdet blir nåt. Eftersom inga försäkringsbolagvill försäkra en hoj på bana!.

sunkan skrev:
nope körningen på knutstorp den 21-22 juni kommer hållas vad jag vet!.. alla fall så kommer licensgruppen få köra det är jag 100% på.

men de som kör gatgrupperna vet jag inte omdet blir nåt. Eftersom inga försäkringsbolagvill försäkra en hoj på bana!.

Ok, det kan säkert stämma. Sa bara vad jag läst på bike-events.se ..
Alla körningar inställda förutom Gelleråsen 17/7 samt 21-22/6 på Knutstorp som du sa.

Om du har Folksam så gäller försäkringen på bana, så länge det inte är tidtagning med i bilden.. (träning inför tävling/tävling)

Last edited:
Matte_M skrev:
Ok, det kan säkert stämma. Sa bara vad jag läst på bike-events.se ..
Alla körningar inställda förutom Gelleråsen 17/7 samt 21-22/6 på Knutstorp som du sa.

Om du har Folksam så gäller försäkringen på bana, så länge det inte är tidtagning med i bilden.. (träning inför tävling/tävling)
Jag är iallafall anmäld till knutstorp den 22e så jag hoppas verkligen att gatgrupperna också kör :)

Menar du att trafikförsäkringen hos folksam gäller eller även vagnskade?

Det är ok att köra bana för Länsförs. också på samma vilkor som Folksam, ej tid tagning och träning inför tävling och liknande.

*/ ?>
Back