Orginal reservdelar, väntetider?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Har hamnat i ett skräck scenario reservdelar till min hoj kan ta upp till 2 mån meddelade verkstan mig :mad:

Hörde att reservdelar bara tar 2 dagar för dom flesta vanliga märken.

Vilka erfarenheter har ni av väntetider på era hojar på icke slitdelar tex kåpor fälgar etc.

Vill veta så jag vet vilka märken som rek med snabba leveranser. :tummenupp

be carefull out there

Det är inte bara kåpor å liknande som tar lång tid.
Jag har väntat i snart 2 mån på mina kolvringar till en GSXR750-87.
De hade tydligen inga på europalagret utan skulle skickas från kina eller likande. Så jag är i samma sits som du. Vet inte när grejerna dyker upp.
/o

Hade en aprilia innan dock bara en 125:a! Men det tog ganska lång tid att få originaldelar till den! Aprilia har sin generalagent i Danmark, finns grejorna där går det väl hyffsat snabbt, men om de ska skickas från italy tar det ett tag!! Väntade ca 2 månader på en hastighetsmätar drivning, sen när den väl kom var det en drivning med milesutväxling!! Tog ca 4 månader innan jag fick rätt. :gnissla

SkogsOlle skrev:
Det är inte bara kåpor å liknande som tar lång tid.
Jag har väntat i snart 2 mån på mina kolvringar till en GSXR750-87.
De hade tydligen inga på europalagret utan skulle skickas från kina eller likande. Så jag är i samma sits som du. Vet inte när grejerna dyker upp.
/o

Det är riktigt ruttet , lider med dig :död

Originaldelar

Tjena vet iof bara om delar till Suka men gisses sån service och dessutom billigare än via vanliga handlaren.
Köpte massa småplock typ samtliga lager osv till gsxr 1100-86 från http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

4 dagar senare dök pkt prydligt upp från usa!! :)
kanske ett tips till flera suka ägare.

NiklasRR skrev:
Hade en aprilia innan dock bara en 125:a! Men det tog ganska lång tid att få originaldelar till den! Aprilia har sin generalagent i Danmark, finns grejorna där går det väl hyffsat snabbt, men om de ska skickas från italy tar det ett tag!! Väntade ca 2 månader på en hastighetsmätar drivning, sen när den väl kom var det en drivning med milesutväxling!! Tog ca 4 månader innan jag fick rätt. :gnissla

Precis aprilia tillverkar ju inte delar förutom ramen tror ja? och beroende av underleverantöter finns dom i lager går det fort.Men är det grejer som inte finns i DAN då kan man vänta allt från 1v till 2 mån .

Tror fabriken i Noale att man köper samma märke en gång till :7peta

sweden123 skrev:
Tjena vet iof bara om delar till Suka men gisses sån service och dessutom billigare än via vanliga handlaren.
Köpte massa småplock typ samtliga lager osv till gsxr 1100-86 från http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Tack för tipset!! Riktigt billigt! Med frakt kommer jag betala halva priset för klovringarna jämför med i Sverige. Skall dubbelkolla allt imorgon och sen beställa!!!
/Olle

sweden123 skrev:

Dom har kanon service jag köper alla delar både till hoj och skoter därifrån. :tummenupp

Det brukar ta en vecka för Kawwa-delarna, och då är det väl från Europa-lagret i Holland tror jag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park