Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Carpe me skrev:Är det någon som vet de exakta måtten för stången man fäster dom med i axlarna?
Längd,
Diameter
Gäng
Vad är det för dimension på skruvarna ?
psykomotard skrev:har inget svar idag, skulle kunna gå ner imorrn och skruva av mina och titta... undrar dock eftersom mina är lite "slitna" ska du göra egna? dom säljs ju inte separat... isåfall.. hur och kan du göra ett par till mig![]()
Långa farbron skrev:Gängstång och skateboardhjul funkar bra,finns nog tom en ritning om du söker.
Carpe me skrev:Har redan en uppsättning med sådana, men oroar mig för att slipa ner hjulen vid en vurpa på att metallen tar i asfalten. Kan bli en skön flygtur då, och det är mindre metall om man fäster puckarna med en liten insexskalle och en bricka som kan ta i marken![]()
Jockwell skrev:Visa här gärna sen vad du kommit fram till...!
Var helst intresserad av om du hittade en annan bra lösning för gängstången... MEN visa gärna bilder och beskrivning på hur man gör, den nya varianten du spånar på eller med gängstång. Vet i och för sig hur man gör med gängstång men andras lösningar kan ge inspiration till nya...Carpe me skrev:Om det är nuvarande krashpucken med gängstången du menar så skickar jag upp ett kort. Har tyvär inget bättre just nu, men ska fixa ett imorrn och ge er beskrivningen på hur man gör det.
Ska rota runnt lite och se ifall jag hittar ett lämpligt rör också.
Så kommer det upp lite bilder på det i sånna fall.
Ett alternativ fram är att använda de hålen som redan finns för fatsättning av gaffelbensskydden. Blir inte lika starkt som en M8 gängstång men det borde fylla sitt syfte iaf.Jockwell skrev:Var helst intresserad av om du hittade en annan bra lösning för gängstången... MEN visa gärna bilder och beskrivning på hur man gör, den nya varianten du spånar på eller med gängstång. Vet i och för sig hur man gör med gängstång men andras lösningar kan ge inspiration till nya...![]()
Jockwell skrev:Var helst intresserad av om du hittade en annan bra lösning för gängstången... MEN visa gärna bilder och beskrivning på hur man gör, den nya varianten du spånar på eller med gängstång. Vet i och för sig hur man gör med gängstång men andras lösningar kan ge inspiration till nya...![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |