Orginal fjäder/dämpar inställningar R1-04 ?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Funderar på att justera in orginal fram gaffelben och dämpare bak för lite aktivare körning på bana,kurviga vägar.

Någon som har tips på länkar eller själv gjort lämpliga inställningar som lämpar sig för tex bankörning?.

Min vikt ca 83-85 kg då man även tar hänsyn till det förmodar jag.

Tar tacksamt emot tips :)

Glöm alla fjädringstips typ "öka 2 klick hit eller dit"! Ändra på eget initiativ, kör en sväng och se om det blev bättre eller sämre. Ändra endast en sak i taget och skriv upp alla förändringar så att du kan ändra tillbaka om det blev sämre. Tycker du det låter svårt? Jobbet är enkelt, men att känna skillnad är svårt! Annars kan du komma till anderstorp i helgen för lite banåka så ska jag hjälpa dej alldeles gratis :tummenupp

*

Ok! då blir det lite att känna sej framåt.
Finns där någon grundregel att gå efter iallafall,typ mjukare/hårdare fjädring bak/fram osv?
Vore kul o komma upp på Anderstorp,dock jobbar jag den helgen samt lite långt upp från sydligaste staden.Samt jag har ingen licens och förmodar inte att det är "drive in körning" :)

R1 racer skrev:
Funderar på att justera in orginal fram gaffelben och dämpare bak för lite aktivare körning på bana,kurviga vägar.

Någon som har tips på länkar eller själv gjort lämpliga inställningar som lämpar sig för tex bankörning?.

Min vikt ca 83-85 kg då man även tar hänsyn till det förmodar jag.

Tar tacksamt emot tips :)
Här är några länkar som kanske är till hjälp.

http://www.gostar-racing.com/club/motorcycle_suspension_set-up.htm

http://www.sportrider.com/tech/146_0006_susp_dialin/

http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/

R1 racer skrev:
Ok! då blir det lite att känna sej framåt.
Finns där någon grundregel att gå efter iallafall,typ mjukare/hårdare fjädring bak/fram osv?
Vore kul o komma upp på Anderstorp,dock jobbar jag den helgen samt lite långt upp från sydligaste staden.Samt jag har ingen licens och förmodar inte att det är "drive in körning" :)
Du behöver ingen licens, det är åkning för alla. Drop in i mån av plats :tummenupp

aRWe skrev:
Dom 2 första länkarna var ok, den sista kan man kasta i papperskorgen. Exakt den typen av inställningsrekomendationer är helt meningslösa då dom inte tar hänsyn till det som påverkar inställningen mest, nämligen den som håller i styret.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN