Hello
Jag tänkte att jag skulle slänga på mina enduro hjul på hojen, en KTM 525 -05:a.
Min original bromspump har lämnat in, funkar knappt över huvud taget. Hoppa spå att kunna laga den eller nått.
Men jag har en annan pump, som jag använder till mitt 4-kolvs braking ok med 320mm braking skiva. Pumpen är en magura, kommer inte ihåg riktigt, men runt 17mm kolv tror jag.
Frågan är alltså, kan jag använda magura pumpen på mitt original 2-kolvs enduro ok? Kommer oket att fixa trycket??? Eller kommer det bara att spruta olja över allt?
//Lilja
Jag tänkte att jag skulle slänga på mina enduro hjul på hojen, en KTM 525 -05:a.
Min original bromspump har lämnat in, funkar knappt över huvud taget. Hoppa spå att kunna laga den eller nått.
Men jag har en annan pump, som jag använder till mitt 4-kolvs braking ok med 320mm braking skiva. Pumpen är en magura, kommer inte ihåg riktigt, men runt 17mm kolv tror jag.
Frågan är alltså, kan jag använda magura pumpen på mitt original 2-kolvs enduro ok? Kommer oket att fixa trycket??? Eller kommer det bara att spruta olja över allt?
//Lilja