Orginal eller ej?

Lars

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Monster 620
Har tänkt att åka till kinnekulle ring den 31/8 och läser att det finns en gräns för vad mycket hojen får låta.
Därför undrar jag om man vågar åka dit med ducati performence dämpare ditsatta eller skall jag byta till orginal?
Eller släpa på orginalen i väskan (om dom får plats) och byta där om dom säger ifrån.
Som ni förstår så blir detta min första åkning på bana (om jag kommer iväg.)

Tacksam för svar från er som vet.

Lars skrev:
Har tänkt att åka till kinnekulle ring den 31/8 och läser att det finns en gräns för vad mycket hojen får låta.
Därför undrar jag om man vågar åka dit med ducati performence dämpare ditsatta eller skall jag byta till orginal?
Eller släpa på orginalen i väskan (om dom får plats) och byta där om dom säger ifrån.
Som ni förstår så blir detta min första åkning på bana (om jag kommer iväg.)

Tacksam för svar från er som vet.

Max 95dB förbi passage. Twinnar brukar inte klara detta med slipon/system. Men med tanke på hur skönt en Ducce låter borde den ha specialregler. :crash
Ta med orginalen.
Eller, om det är enkalt att byta. Sätt på orginalen och släng i Termigoni i ryggsäcken. Orginal har en tendens att vara fett tunga att ha i en ryggsäck om man kör långt...

:hej

Får nog bli så att jag byter då.Har ingen lust att åka 15mil med dämparna i ryggsäcken.
Var mest nyfiken på hur ni mer vana brukar göra.

Körde på Kinnekulle 18/7 med bike-events och det gick bra. De påpekade att det kunde bli problem vid bullemätningen, men icke.

Kör twin med Akrapovic.
Använder den pipan på alla banor utom Anderstorp. Har inte en brytt mig om att åka dit med den här hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman