Orginal delar GSXR 600 K4 / K5 liggande?

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Suzuki RF 600 R
Har provat köpes utan resultat
Jag letar letar efter ett orginal grenrör till en GSXR 600 -2005

Nån som har ett liggande?
Samt en växelspak?

Det där e en gixxer 600-06....

Vet inte hur det kan passa. Men det finns väl en stor risk att det kan passa? Växelspak är säkert samma och grenröret med? Var väl bara ljuddämparens placering som ändrades till K6? Motorn är väl dessamma sen K4 då titanventiler mm kom?

Vet inte hur det kan passa. Men det finns väl en stor risk att det kan passa? Växelspak är säkert samma och grenröret med? Var väl bara ljuddämparens placering som ändrades till K6? Motorn är väl dessamma sen K4 då titanventiler mm kom?
Nej, motorn är helt ny. 04:an är en uppgradering men 06:an är en helt ny motor. Bla har den växellådan på yamahamanér numera.

Det gar att jämföra pa microfishe vad som är samma.

Jag har dock känslan att det inte är mycket som är lika mellan -05 och -06. Dock skulle hennes avgas passa bra pa min. Hade du nan länk dit du hittade bilderna? :näsblod

Det gar att jämföra pa microfishe vad som är samma.

Jag har dock känslan att det inte är mycket som är lika mellan -05 och -06. Dock skulle hennes avgas passa bra pa min. Hade du nan länk dit du hittade bilderna? :näsblod

Är med en länk till hennes blogg i det inlägget. Tror man kan skicka medelande där med.

Nej, motorn är helt ny. 04:an är en uppgradering men 06:an är en helt ny motor. Bla har den växellådan på yamahamanér numera.

Oki! Då är det stor risk att det inte passar då!

Last edited:
MED ANDRA ORD FINNS DET INTE NÅGRA DELAR...
För alla kör R6
Kolla på ebay.com. Där finns precis hur mycket som helst till sukkorna. Grenrör kostar typ ingenting och kan du vänta ett tag så kostar frakten inte särskilt mycket heller.

Har sökt där men utan framgång...
Men tack för tipset
Gör en sökning och spara den så kan du få ett mail varje gång det dyker upp ett. Det varierar väldigt mycket vecka för vecka vad som finns att där. När jag sökte ett helsystem för ett år sen fanns det hur många originalavgassystem som helst. Kopletta system, eller bara delar. De var välidgt billiga, en original ljuddämpare i perfekt skick brukade går för 20-40 USD. Grenrören var minst lika billiga.

Gör en sökning och spara den så kan du få ett mail varje gång det dyker upp ett. Det varierar väldigt mycket vecka för vecka vad som finns att där. När jag sökte ett helsystem för ett år sen fanns det hur många originalavgassystem som helst. Kopletta system, eller bara delar. De var välidgt billiga, en original ljuddämpare i perfekt skick brukade går för 20-40 USD. Grenrören var minst lika billiga.

Har man löst det här med betalning på något smart sätt lr är man helt i händerna på säljaren? Har aldrig ens funderat på ebay, känns osäkert men nu hör jag om många som handlar där, så det verkar ju funka.

Har man löst det här med betalning på något smart sätt lr är man helt i händerna på säljaren? Har aldrig ens funderat på ebay, känns osäkert men nu hör jag om många som handlar där, så det verkar ju funka.
Man har någon form av skydd om man betalar via paypal. Jag har aldrig blivit lurad och har därför inte haft skäl att fördjupa mig i hur det fungerar. Men annars tror jag att man kommer långt med att titta på vem man handlar med. Kolla efter säljare med många omdömen och hög andel nöjda kunder. Minst ett par hundra köpare och minst 97-98% nöjda är vad jag kräver för att lägga bud.

Jag har iofs bara vunnit nåt dussintal auktioner, men jag har budat på minst femdubbla. Bara en gång har jag blivit misstänksam och då var det säljaren som kontaktade mig efter en auktion där jag blev tvåa och erbjöd mig att köpa ändå. Eftersom jag aldrig fick någon fullgod förklaring till varför vinnaren hoppat av så struntade jag i det, kändes uppgjort på nåt sätt.

Men visst finns risken att man blir blåst.

Jag har blivit lurad pa EBAY:( kopt o betalat men inte fatt nat.
Reklamerade hos min bank, NORDEA o fick efter ca 3 manader tebax pengarna...

Jag har ingen stor erfarenhet av eBay men köpte nyligen fälgar från England och betalade med PayPal. PayPal garanterar att man är skyddad förutsatt att man köper från säljare som är "auktoriserade" av dem. Kolla säljarens info så står det där.

Och som Bingo skrivit bör man kolla hur många och hur nöjda köpare säljaren har (man kan även se hur bra säljaren skött sig som köpare).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...