Org vs yoshi system vid besiktning

ante_ante

Medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hej hopp !

Det är så att jag skall åka och titta på en Kawa ZX7R på torsdag som jag är väldigt sugen på. En -98 som rullat 4600mil. Men min fråga är , det sitter ett yoshimura helsystem på och tyvärr finns inget org system. Vad säger besiktningen egentligen med ett eftermarknadsblås. Säljarn säger att det inte är något problem. Priset han begär är 32000:- är det ett okey pris?

Du kan ha ett hembyggt avgassystem om du vill, så länge det är tyst nog. Efter halvårsskiftet 99 har jag för mig att helfordonsgodkännanden infördes på mc, och då får man väl knappt byta däck, men mig veterligen bryr dom sig aldrig i sånt, det är ev buller dom är på jakt efter.

Pruta 3kkr o ta peningarna o köp ett tyst system eller dylikt

Mkt schnyggt val förövrigt!

Pruta ska jag försöka göra, iallafall ner till 30k hoppas jag på. Bakdäck ca 70% kvar så där kanske man kan få ner lite på också? Förslag på vad man ska kolla extra noga förutom missljud och läckage?

Låter rätt dyrt tycker jag, jag gav 35 för min zx9r med endast 1300 mil, full service bok och allt va som nytt på den.

Pruta ska jag försöka göra, iallafall ner till 30k hoppas jag på. Bakdäck ca 70% kvar så där kanske man kan få ner lite på också? Förslag på vad man ska kolla extra noga förutom missljud och läckage?

Tjena !
En polare har en Fireblade som skall säljas till ungefär samma pris.
Mer kubik på den...

Jag besiktade min SV med ett yoshi helsystem utan några problem, är ju bara att skruva dit "ljuddämpnings röret" så blir det något tystare..

Du kan ha ett hembyggt avgassystem om du vill, så länge det är tyst nog. Efter halvårsskiftet 99 har jag för mig att helfordonsgodkännanden infördes på mc, och då får man väl knappt byta däck, men mig veterligen bryr dom sig aldrig i sånt, det är ev buller dom är på jakt efter.

2003 var det väll?

jag kommer igenom med min R6a från 2001 varje gång utan speglar å rätt dämpare osv.

Besiktat min R1 med akrapovic helsystem utan db-killers i inga problem två gånger i rad...

jag hade lite problem förra gången, rekommenderades att hänga på ett original på min R6:a... borde vara samma för dig med 400cc mer änn mig :P

jag hade lite problem förra gången, rekommenderades att hänga på ett original på min R6:a... borde vara samma för dig med 400cc mer änn mig :P

Nopp inga problem besiktade senast för en månad sen.. samt körde bana i onsdags och gick fint inga klagomål ;) så min kanske är ovanligt tyst... låter ju som en symaskin med ljudämpare med db-killers i :arsele

Nopp inga problem besiktade senast för en månad sen.. samt körde bana i onsdags och gick fint inga klagomål ;) så min kanske är ovanligt tyst... låter ju som en symaskin med ljudämpare med db-killers i :arsele

bana är inga problem, värre med besiktningen :)

på Gelleråsen klarar jag mig utan dB-killer :)

Pruta mer. Under 30 är ett okej pris i min värld. Behöver du, så har jag ett komplett avgassystem till en 7a som bara ligger och skräpar.

Är den i okej skick är det en otroligt trevlig hoj.

bana är inga problem, värre med besiktningen :)

på Gelleråsen klarar jag mig utan dB-killer :)

Okej. a jag har aldrig använt mina db-killes sen jag provstarade röret första gången... men dom mäter väl inte ljudet på besiktningen om du inte kommer in med helt raka rör vill säga...:va

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back