Ordning i verkstaden

PacMan skrev:
När man skruvar isär hojen inbillar man ju sig att man ska komma ihåg vissa saker, men jag har lärt mig att när man några veckor senare ska sätta ihop det hela så har jag ofta glömt dessa små detaljer fullständigt.

Ett bra hjälpmedel för minnet är en digitalkamera: Fotografera det du håller på att skruva sönder med lämpliga intervall så ska du se att det går lättare.

Lägger allt i ordning på bänk i den ordning jag skruvar ner det för att sedan skriva lite lappar på slangar o kablar!
Det där med små askar/lådor e ingen dum idé!
E jobbigt när man monterat ihop en motor och har 2 skruvar över :kocko
Skrev o donade på ninjan o inga skruvar över!!!!
Ändå var det 3-4 månader mellan rivning och ihop montage :)

Och digitalkamera för kamaxlarna...
O lite andra motor delar

Fegisar!

Man skall lägga allt i en stor hör, mer utmaning så (typ 3D-pussel) :hihi

Så brukar det bli när jag skruvar, tar lite längre tid, men i gengäld lär man sig hur varenda skruv ser ut också... :yoparty

/Pajje

enkelt! i vårt garage har vi datorn i fika rummet,sätt på datorn, plocka fram dom fultankade sprängskisserna! hela verkstadsboken med all info!

kan bli mkt spring i bland.... :rolleyes:

Psychobiker skrev:
Fegisar!

Man skall lägga allt i en stor hör, mer utmaning så (typ 3D-pussel) :hihi

Så brukar det bli när jag skruvar, tar lite längre tid, men i gengäld lär man sig hur varenda skruv ser ut också... :yoparty

/Pajje

Tillämpas hvergang :tummenupp. Fast en hink tyckr jag är bättre än en hög att slänga alla lösa delar i.

Anders R skrev:
Tillämpas hvergang :tummenupp. Fast en hink tyckr jag är bättre än en hög att slänga alla lösa delar i.

okejdå, helst skall mman vänta minst 6 månader innan man börjar sätta ihop den igen, så att man inte har ne susning vad man håller på med...fniss

Jag sätter tillbaka så mycket som möjligt på sin rätta plats igen. Lösa smådetaljer lägger jag i "fryspåsar" där det finns ett vitt fält att skriva på.

Brukar vara lite krabb ibland att få ner kåpglas och backspeglar i samma 2 liters påse :hihi :hihi

Jag brukar hämta plastlådor från affärer/macken som säljer lösgodis...bra storlek på dom och dom är bara tacksamma att bli av med dom. Ofta är det lock med. Bara ett tips. :)

Hornet_600 skrev:
Jag brukar hämta plastlådor från affärer/macken som säljer lösgodis...bra storlek på dom och dom är bara tacksamma att bli av med dom. Ofta är det lock med. Bara ett tips. :)

Även hushållet generar en del burkar i plast, syltburkar glassburkar mm.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt