Ordna till min gamla Yamaha V-Max!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tjena Grabbar!

Någon här inne som har snyggat till sin Max lite? Jag har en 86:a nu med trimkammar, Laser slipons. Annars är den i princip original.

Meeeen... Jag tänker köpa mig ett UFO Quadzilla system i från planetvmax.com http://planetvmax.com/85-07vmax/exha...-dual-slashcut
:yoparty

Och sen ett DynoJet Stage 7 kit. Vet inte riktigt mer vad jag ska börja dra i. Budgeten är inte satt än, men har ni lite tips på små saker man kan göra för att vässa till den mer så bara posta mig!

Fundera på kedjekonvertering, men det är kanske lite overkill. Visst får man en massa mer hästar, men det kostar en del dock.

Bara en fundering :confused: skulle en kedjetransmision ge en massa mera hk än en kardan? Källa?

Bara en fundering :confused: skulle en kedjetransmision ge en massa mera hk än en kardan? Källa?

Kardan är väl känt för att knycka lite effekt även om jag tror trådskaparens "massa hästar" är en liten överdrift.
Har dock ingen källa på det utan bara vad man blivit itutad alla dessa år.

Satsa på att uppdatera fjädring och bromsar (hänt en del sen -86) istället för att lägga massa meck på att konvertera till kedja. Borde finnas "öppna-upp"-satser/beskrivningar för att få de extra få hästarna för en överkomlig slant. Hojen är väl rätt poppis i USA, borde finnas bra med eftermarknadsdelar för småpengar.

Nu kommer jag väl få stryk, men det var inte ett fagert avgassystem, ser ut som något en 18-åring meckat på sin 740. 1-2 synligt 10 cm framför dämparen.... Nja. Biltema-feeling nästan

Last edited:
Keihin har en mycket vacker trimmförgasarbrygga till V-max.
Men de kostar flis tyvärr lite under 20-tusen beroende på valutakurs.

Är du en klippa på att mecka å kan bygga saker, kan du köpa en annan FCR-brygga typ downdraft å bygga om.

Av alla trimm skulle jag iaf rekomendera denna samt ett bra avgassystem :-)

Slirar kanske på ämnet men "det beror väl på" som det heter..
Har en Kawa med kardan och veven tvärställd.
Behöver dubbla vinkelväxlar för kardanen..
En BMW eller GW har ju veven "rätt orienterad", dvs i längdriktningen och kräver då bara en vinkelväxel..

Nu kommer jag väl få stryk, men det var inte ett fagert avgassystem, ser ut som något en 18-åring meckat på sin 740. 1-2 synligt 10 cm framför dämparen.... Nja. Biltema-feeling nästan

Har Biltema börja sälja avgassystem till hojar...??
Nyligen...?

/KentW

Slirar kanske på ämnet men "det beror väl på" som det heter..
Har en Kawa med kardan och veven tvärställd.
Behöver dubbla vinkelväxlar för kardanen..
En BMW eller GW har ju veven "rätt orienterad", dvs i längdriktningen och kräver då bara en vinkelväxel..

Om det beror hur vet du det? en kedjetransmisssion har ganska många friktionsytor. jag ställde frågan hur kan man påstå det, bara vad man tror eller?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra