Ordna Bredband på snabbaste sätt?

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Ja syrran har flyttat till ett elevhem i uppsala o har tok abstinens att vara utan internet , har ingen telefon inkopplad lr nått sånt (d finns dock uttag)

Vad gör man?

Tar ett teleabb o kör "uppringt" internet under dom 4-5v man måste vänta på bredband? , lr hur tusan beter man sig?

Tips o råd tack..

ja det är intemycket mer att göra. Har jobbat på en isp i ett år så jag vet att handläggningstiden är ca. 2-3v för skanova och så är det alltid, det kommer du inte ifrån.

Däremot så skulle det inte förvåna mig det minsta om Telia kunde koppla in sina kunder mycket snabbare. Ring och hör.

56k rockar

herge skrev:
2397414 ja det är intemycket mer att göra. Har jobbat på en isp i ett år så jag vet att handläggningstiden är ca. 2-3v för skanova och så är det alltid, det kommer du inte ifrån.

Däremot så skulle det inte förvåna mig det minsta om Telia kunde koppla in sina kunder mycket snabbare. Ring och hör.

56k rockar

Tveksam...dessutom vill hon ha ngt ungdomsabonemang , men med 56K bord e hon kunna vara igång ganska snabbt?

Om du har 3 så kan du ringa o boka "mobilt bredband" för att sedan avboka det direkt. Då har du det i en månad (uppsägningstiden är en månad). Kostar 199kr och då ingår 1GB trafik.

Låter inte som mycket men jag gjorde inte ens slut på hälften på en månad. Funkade perfekt som substitut innan mitt bredband kopplades in. Tänk bara på att stänga av bilder i din webläsare så spar du massa trafik.

ZtreetFajter skrev:
2397440 Tveksam...dessutom vill hon ha ngt ungdomsabonemang , men med 56K bord e hon kunna vara igång ganska snabbt?
Med 56k tar det nån minut att komma igång!
Läs på telia.se

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...