Orange day

Är KTM överskattade?

• Antal röstningar
    0

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
I går hade Claessons Orange day. Eftersom KTM är ett märke som minst sagt växt och blivit populärt bestämde jag mig för att passa på att kolla hojarna. Man fick testa 640 LC4, 990 SuperDuke och någon jag inte kommer ihåg namnet på, men den såg ut som en såndär ökenhoj.

En sak är säker. Jag kommer aldrig att köpa/köra supermotard igen. Slö, svajig, oskön och grymma vibrationer.

990 SuperDuke får nästan godkänt. Enormt sköna bromsar, men resten imponerade inte på mig. Så streetfighter, nej tack.

Är KTM överskattade, eller är alla motarder så tråkiga :va

Dino Velvet skrev:
Är KTM överskattade, eller är alla motarder så tråkiga :va

Om motarder är tråkiga eller inte låter jag vara osagt, men att KTM skulle vara "tråkigare" än de andra håller jag inte alls med om, men försöker man köra motard som en sporthoj, ja då är det roligare med en sporthoj :näsblod

Ska man ha kul på en motard så kan man inte köra som man kör sporthoj, stilen är helt annorlunda. Dessutom tyckte jag inte heller att motard var så kul när jag testade första gången. Man måste köra en 15 mil på kurviga vägar för att inse det roliga.

Dessutom är 640 ungefär som en CBR 600 F eller GsxF 600. Touring.

Beviks hade också Orange Day i går och jag körde Super Duken. Det var skitkul! Grymma bromsar som sagt och bra klipp i motorn, helt annat än alla stånkor, här fortsätter det ju att hända något. Sedan med tanke på hur dåliga alla vägar är och hur fin kontroll man har med den körställningen så undrar jag om man inte kör fortare nästan överallt än med en sporthoj.

Plus för att den är lackad med någon metallic i så att i solen har den en fantastisk lyster. Det har inte framgått på bilderna då det bara såg ut som plastorange.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park