Orange County Choppers I Robot motorcykel

Inte för att jag kan hjälpa dig med lyktan men..

VARFÖR har dom fått sån publicitet? Dom är ju inte ens i närheten av 'toppskiktet' av hojbyggare i Staterna. Alla hojar ser ju för bövenen likadana ut. Bah!

Tacka vet jag Biker Buildoff. ;)

Bifogar några bilder där man ser lyktan lite bättre.

//Mheel

Bifogat

• AmericanChopper_RobotBike1.jpg
    AmericanChopper_RobotBike1.jpg
    28.8 KB · Visningar: 142
  • irobot_ex_pic6.jpg
    irobot_ex_pic6.jpg
    97 KB · Visningar: 64
  • 3.jpg
    3.jpg
    30 KB · Visningar: 90
Last edited:
70-177.gif

Bikeline.se

Last edited:
Lite OT, de bygger snygga hojar fast de liknar varandra rätt mycket. Det jag undrar är hur de är att köra =) Tror man har roligare för (mycket mycket) mindre pengar på en vanlig hoj.

Plåtniklas skrev:
2303420 Inte för att jag kan hjälpa dig med lyktan men..

VARFÖR har dom fått sån publicitet? Dom är ju inte ens i närheten av 'toppskiktet' av hojbyggare i Staterna. Alla hojar ser ju för bövenen likadana ut. Bah!

Tacka vet jag Biker Buildoff. ;)

Dom hade inte alls fått speciellt mycket publicitet innan Discovery signade dom för en säsong av "American Choppers", sen har dom varit jävligt skickliga på att utnyttja publiciteten och har därmed fått bra tittarsiffror och förlängning på kontraktet
(det är mycket spel för galleriet när det kastas stolar och grejor försinner så att dom "kanske inte hinner en deadline för första gången" )
Det är bara att titta på dom första programmen, två gubbar i en sunkig verkstad som bygger en bra hoj, nu är det en hel jävla industri, massor av anställda, och dom plockar färdiga customgrejor från hyllorna...

För att trösta er alla så har deras kontrakt löpt ut (dom begjorde väl för mycket betalt som dom TV-divor dom har blivit)
Näste gubbe ut är en jäkligt duktig byggare befriad från diva-fasoner, i ett mindre garage... (jag kommer inte ihåg namnet, tror det var Waltz)
Då återstår bara att se hur lång tid det tar innan TV förstör honom också...

Det som är tråkigt med OCC är att de bara bygger tank, avgassystem, bakskärm och kanske fräser nya fotplattor eller något sånt. Resten är katalogdelar eller beställs från andra firmor.

Iofs är det ju bra om man vill bygga något själv och kan använda exakt samma delar. Men variationen blir en smula lidande.

Har ni lagt märke till att man aldrig ser OCC på hojbyggar-VM eller liknande? :tummenupp

Esquire skrev:
2304124 Det som är tråkigt med OCC är att de bara bygger tank, avgassystem, bakskärm och kanske fräser nya fotplattor eller något sånt. Resten är katalogdelar eller beställs från andra firmor.

Iofs är det ju bra om man vill bygga något själv och kan använda exakt samma delar. Men variationen blir en smula lidande.

Har ni lagt märke till att man aldrig ser OCC på hojbyggar-VM eller liknande? :tummenupp

Fast i ärlighetens namn så bygger dom fortfarande "oneoffs" ibland, sen att dom inte tävlar med dom kan ju bero på att det är inte värt besväret att bygga show-hojar för att tävla, det ger ingen mer publicitet.

Grabbarna har ju inte glömt hur man gör bara för att orderböckerna är sprängfyllda....

Sen är det ju inte det minsta finlir direkt, kröka massiva rundjärn mm
Fan, dom måste ju väga hur mycket som helst dom hojjarna.
Och som redan skrivits, alla hojjarna ser ungefär likadana ut, fett bakdäck, mysko tank, och en juste lack.
Enda variationen är väl hur dom har tvinnat järnskrotet som dom har punktat på.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla