Operation självmordsförsök (bilder)

Fiddybanan är för liten att köra på, iaf tyckte vi det.

Jaha! :D

Emmi välkommen till lerans fantastiska värld :tummenupp

Då var det väl bara för dig att köpa crosshjul till KTM:en så du kan vara med på Crosskursen till våren och sätta på endurodubb på vintern så kan du köra på isen :yoparty

Mycket roligare än bröllop, ellerhur?!?!?!

/issi

Har ju testat lite offroad innan, dock aldrig på nån crossbana (eller bana alls, mest grusväg) och har alltid älskat det!

Jag har crosshjul och broms till KTMen, men jag vet inte om jag har lust att köra cross med den med tanke på vilket bra skick hojen är i. Får nog bli en liten 125a att åka med, men inte just nu.

Förhoppningsvis blir det iaf dubb i vinter så man kan köra på sjön, det är ju askul!

Emmi skrev:
2548203 Har ju testat lite offroad innan, dock aldrig på nån crossbana (eller bana alls, mest grusväg) och har alltid älskat det!

Jag har crosshjul och broms till KTMen, men jag vet inte om jag har lust att köra cross med den med tanke på vilket bra skick hojen är i. Får nog bli en liten 125a att åka med, men inte just nu.

Förhoppningsvis blir det iaf dubb i vinter så man kan köra på sjön, det är ju askul!

Eftersom du är van vid att köra 450 4-takt skulle jag välja en 250 2-takt istället för en 125. Visst finns det krut i 125 men när jag körde cross skulle jag byta till 125 vid typ 14-15år ålder. I ditt läge skulle jag välja 250 utan tvekan. Du växer nog ifrån 125 ganska fort :)

Emmi skrev:
2548203 Jag har crosshjul och broms till KTMen, men jag vet inte om jag har lust att köra cross med den med tanke på vilket bra skick hojen är i. Får nog bli en liten 125a att åka med, men inte just nu.

Kör du cross med den fjädringen kommer du att bli trött fort. :D
Motard = hård kort fjädring.
Cross = hård lång fjädring.
Enduro = mjuk lång fjädring.
Plastraket = stelben

RaceMe skrev:
2548304 Kör du cross med den fjädringen kommer du att bli trött fort. :D
Motard = hård kort fjädring.
Cross = hård lång fjädring.
Enduro = mjuk lång fjädring.
Plastraket = stelben

Håller med om alla typer där men jag skulle vilja se en plastraket på crossbana :D

Jag tänker inte köra cross me den här fjädringen, bara leka runt lite på banan me motardhjulen.

125a kommer duga utmärkt att köra cross med för min del, har inte råd att varken köpa en 4t eller hålla igång två 4taktshojar, annars skulle en 250 4t vara ultimat. 250 2t är nog mer effekt än vad jag behöver.

Får väl se vad man har råd med för cross nästa år, om man har råd. Nu går det inte alls.

NisseNutz skrev:
2548326 Håller med om alla typer där men jag skulle vilja se en plastraket på crossbana :D
Kommer inte ihåg vem det var som berättade detta för mig men tydligen har Ejdehage gjort just detta med en stor Kawwa (kommer inte ihåg vilken variant det var nu). Han hoppade tydligen platån där dom var också.

Spider skrev:
2549368 Kommer inte ihåg vem det var som berättade detta för mig men tydligen har Ejdehage gjort just detta med en stor Kawwa (kommer inte ihåg vilken variant det var nu). Han hoppade tydligen platån där dom var också.

Mysko men coolt. Skulle vilja se bilder och film på det :D

Såg ut att vara en rätt liten fin och framför allt slät bana på de bilderna. Fanns det några större hopp på den än de vi fått se?

Spider skrev:
2549368 Kommer inte ihåg vem det var som berättade detta för mig men tydligen har Ejdehage gjort just detta med en stor Kawwa (kommer inte ihåg vilken variant det var nu). Han hoppade tydligen platån där dom var också.
Starnberg har hoppat fetinghopp med en R1 i nån av Fuelmedias filmer... :tummenupp + :näsblod

Spider skrev:

Det e ju i grund och botten samma bike som cross så inga problem hoppa lika mycket med den.... Bara lite viktigare landa rätt.....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra