Operation Mindcrime del två

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Då kommer den alltså till slut.....efter 17 år....

Frågan som ställs är "Who killed sister Mary?" och frågan jag ställer är, "Kommer den att kunna göra monsterverket från 1988 rättvisa?"

Stay tuned during 2005......

Chris Ash skrev:

Frågan som ställs är "Who killed sister Mary?" och frågan jag ställer är, "Kommer den att kunna göra monsterverket från 1988 rättvisa?"

Woo! :banana

Risken är väl att man blir duktigt besviken... ingenting kan nog leva upp till ettan.

Queensryche hade sin "peak" med "Op Mindcrime".
De har tyvärr bara blivit sämre efter det så man ska nog inte förvänta sig något mästerverk igen.

Queensryche har ju alltid skitit fullständigt i vad alla tycker (inklusive deras största fans och skivköpare) och gjort vad som fallit dem in. Men det skulle förvåna mig om denna skiva blir kass. "Hear in the now frontier" är värdelös och "Q2K" är bara trött och träig. Alla andra skivor skulle jag kalla "bra" eler bättre....

Chris Ash skrev:

Mindcrime? :va

Chris Ash skrev:
Queensryche har ju alltid skitit fullständigt i vad alla tycker (inklusive deras största fans och skivköpare) och gjort vad som fallit dem in. Men det skulle förvåna mig om denna skiva blir kass. "Hear in the now frontier" är värdelös och "Q2K" är bara trött och träig. Alla andra skivor skulle jag kalla "bra" eler bättre....

Operation Mindcrime välte min värld helt och hållet när den kom. Satan i gatan vad bra den var. Hoppas bara att en 2:a inte är ett försök från Queensryches sida att blåsa liv i en falnande kariär utan ett alvarligt menat försök att faktiskt göra stor konst.

I will be tuned.

gladh

Freppa skrev:
I remember now.....
I remember how it all started.....

"I cant remember yesterday.....
I just remember doing what they told me....told me.....told me...."

Hur fan ska man kunna hålla sig i väntan på tvåan....?

Grymt!!!! :yoparty :yoparty :Bugar

Såg att dom ska köra Operation: Livecrime igen. Hade varit ganska mäktigt att få se den. Dom förstår ju vad publiken vill se :)

Last edited:
En uppföljare på en av världens bästa skiva! :banana
Man är ju skapligt nyfiken på hur resultatet blir......

Tänk om man ändå hade fått chansen att se dom live -88, nu får man nöja sig med att se på dvd´n :yoparty

- Kill her, that´s all you have to do
- Kill mary?
- She´s a risk!, and get the priest as well

Six days ago my life had taken a tumble
The orders came from high above they say

Såg dom live på cirkus kommer inte ihåg vilket år det var men fan så bra.

Last edited:
Ett annat band som visar starka livstecken efter några års tystnad är Megadeth! Nya skivan 'The System Has Failed' är otroligt bra!

K-Man skrev:
Ett annat band som visar starka livstecken efter några års tystnad är Megadeth! Nya skivan 'The System Has Failed' är otroligt bra!

Ska bli intressant att höra den! Tycker iofs alltid att Megadeth varit bra, förutom på "Risk". Nu är ju dessutom Chris Poland med igen och spelar gitarr, och rykten säger Vinnie Colaiuta(stavning?) piskar skinn.....

Chris Ash skrev:
"I cant remember yesterday.....
I just remember doing what they told me....told me.....told me...."

Hur fan ska man kunna hålla sig i väntan på tvåan....?

Och helt plotsligt blev det helt klart vad jag skall slanga pa vinylsvarven nar jag kommer hem..

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard