Operation Mindcrime 2-snuttar

Tyvärr måste jag säga att jag är skeptiskt. Första Operation-skivan är bland det bästa jag någonsin hört, alla kategorier, och dom lyckades också väldigt bra med Empire. Tyvärr har dom inte efter (eller före) det släppt något som varit i närheten av dessa två album.

Last edited:
Kevorkian skrev:
Tyvärr måste jag säga att jag är skeptiskt. Första Operation-skivan är bland det bästa jag någonsin hört, alla kategorier, och dom lyckades också väldigt bra med Empire. Tyvärr har dom inte efter (eller före) det släppt något som varit i närheten av dessa två album.

Har hört att de kör sitt eget rejs och att de inte bryr sig om fansen gillar det eller inte, de gör musik som de vill så att säga.

Solid snake skrev:
Har hört att de kör sitt eget rejs och att de inte bryr sig om fansen gillar det eller inte, de gör musik som de vill så att säga.

Det stämmer bra det och det är den egenskapen som gör dem till ett av de mest intressanta banden tycker jag. Ingen skiva är den andra lik och man vet aldrig vad man har att vänta sig.

De tog en paus efter "Empire" för att de ville att hysterin skulle lägga sig, enligt Geoff Tate var det aldrig deras intention att bli stora eller populära.(Även om återupptagandet av Mindcrime-historien lätt får en att tänka på "easy money", men jag tror inte det, de är för storsinta för att släppa något de inte lagt ner sin själ i)

Last edited:
Operation Mindcrime är verkligen en milstolpe i hårdrockshistorien.
Uppföljningar blir alltid, tyvärr, en besvikelse.
Jag tycker Queensryche alltid lyckats göra sin grej, som är bra om än lite udda.

Efter "Empire" blev de ju rätt svåra iofs, enkel människa som man är var det lätt att ta till sig "mindcrime". Hoppas de släpper lite av det där pretantiösa soundet.

"Someone else" med fullt blåsband i ryggen var ju iofs rätt kul.

Vad tyckte folk?

Själv tyckte jag ungefär "Vilken trist smörja!" första gången jag hörde den, gillade två-tre låtar kanske. Men van som jag är vid att Queensryche gör musik som måste ges tid att växa så fortsatte jag och lyssna och den är jävligt bra, inte lika monumental som ettan men helt klart i klass med "Promised Land".

Tycker den är rätt bra faktiskt, man fick såklart lyssna igenom den ett par gånger, som vanligt.

Som förväntat blev det inte samma WOW-känsla som ettan gav men det var helt klart ett mycket bättre album än vad de släppt annars på senare år.
Bäst hittills tycker jag är The Chase med mäster Dio.

Sweedo skrev:
2067219 Som förväntat blev det inte samma WOW-känsla som ettan gav men det var helt klart ett mycket bättre album än vad de släppt annars på senare år.
Bäst hittills tycker jag är The Chase med mäster Dio.

Det var min omedelbara favorit med, men nu tror jag nog "Hostage" är min favorit, vilken sjukt bra låt!

De har lyckats fånga en geneomgående känsla på detta albumet också, imponerande, lite mer ångestladdat och inte lika melodiskt som ettan.

Chris Ash skrev:
2067232 Det var min omedelbara favorit med, men nu tror jag nog "Hostage" är min favorit, vilken sjukt bra låt!

De har lyckats fånga en geneomgående känsla på detta albumet också, imponerande, lite mer ångestladdat och inte lika melodiskt som ettan.
Hostage tyckte jag nog var den bästa låten på hela skivan direkt faktiskt.

Mycket detaljer i spelandet i den låten (enligt mig.)

Satt o läste denna tråden igår..försökte lyssna på de aktuella snuttarna på sidan men kan bara lyssna på Operation Mind Crime (den första). Har jag missuppfattat eller..funkade det att lyssna på OMC 2?

Jag trodde det handlade om poliser.

Jag har surfat här för mycket. :3freak

Nursey skrev:
2070219 Satt o läste denna tråden igår..försökte lyssna på de aktuella snuttarna på sidan men kan bara lyssna på Operation Mind Crime (den första). Har jag missuppfattat eller..funkade det att lyssna på OMC 2?

Tråden är gammal, det är högst sannolikt att snuttarna är bortplockade. Men plattan är släppt nu så det bör inte vara några problem att lyssna på nätet.

För övrigt måste jag säga efter ett femtontal lyssningar att detta är i klass med Rage for Order och Empire, bland det bästa de gjort helt enkelt, har aldrig varit med om en skiva som genomgått sån metamorfos i takt med att man lyssnar mer och mer på den. Mästerligt!

Last edited:
Chris Ash skrev:
2070586 Tråden är gammal, det är högst sannolikt att snuttarna är bortplockade. Men plattan är släppt nu så det bör inte vara några problem att lyssna på nätet.

För övrigt måste jag säga efter ett femtontal lyssningar att detta är i klass med Rage for Order och Empire, bland det bästa de gjort helt enkelt, har aldrig varit med om en skiva som genomgått sån metamorfos i takt med att man lyssnar mer och mer på den. Mästerligt!

Dethär har jag ju missat galant. Är den bara i närheten av ettan så kommer jag att bli nöjd :tummenupp
Chris Ash; är det Jake E Lee, på din avatar eller yrar jag?

Chris Ash skrev:
2070650 Du yrar, det är Ian Paice! ;)

Fan! han ser ju ut som en guling på den bilden :hihi
Eller, så är det mina ögon som går i kors :3freak

Yäzz...
Syrran fick äntligen (efter flitiga metal inköp) sitt kort fullt på Virgin Megastore..vilket ledde till en gratis skiva :banana.

Stod o tittade runt o kom på Operation Mindcrime (ettan alltså.. :rodnar ) som lovordades här. Så jag
valde den. Riktigt bra..men som med alla skivor måste den växa lite mer. Men helt klart :yoparty

Nu har jag bara ca 300 skivor som skall "växa" :rolleyes: ..varav två som jag inte ens öppnat (fast de landade i brevlådan för ca två månader sedan). Men de skall mogna..i den tid det tar. Hans två andra snurrar flitigt just nu. Önskar jag hade 13 öron så jag kunde lyssna på allt på en gång :lol

BTW sökfunktionen på denna SH SUGER!!!!!! (även om det mesta annars är mkt bra)..tur att man kom ihåg vem som startade tråden.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...