Operation: Laga ninjan

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Pga en viss krasch fick jag äran att skruva lite... LÄNK

1. Helhetsbild
2. Som TV-kockarna har jag förberett lite genom att ta bort den trasiga styrhalvan
3. Skraaap
4. Ingen silvertejp i världen kan rädda denna
5. 4734 kr
6. På med handtag och styrände
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    103.3 KB · Visningar: 152
  • 02.jpg
    02.jpg
    124.6 KB · Visningar: 148
  • 03.jpg
    03.jpg
    120.7 KB · Visningar: 117
  • 04.jpg
    04.jpg
    96.2 KB · Visningar: 116
  • 05.jpg
    05.jpg
    90.4 KB · Visningar: 138
  • 06.jpg
    06.jpg
    89.1 KB · Visningar: 142
Last edited:
7. 55 nm ... ungefär
8. Nu kan jag styra igen
9. 2 sek senare sa det "fjong" och fjädern till fotpinnen hamnade i omloppsbana
10. Ny fotpinne på plats
11. Skylthållaren borta
12. Bort med skrotet
 

Bifogat

  • 07.jpg
    07.jpg
    125 KB · Visningar: 92
  • 08.jpg
    08.jpg
    106.4 KB · Visningar: 102
  • 09.jpg
    09.jpg
    133.6 KB · Visningar: 93
  • 10.jpg
    10.jpg
    138.2 KB · Visningar: 72
  • 11.jpg
    11.jpg
    92.1 KB · Visningar: 101
  • 12.jpg
    12.jpg
    123.3 KB · Visningar: 91
Last edited:
13. På med det nya
14. Som nytt
15. Två böjda kåpfästen, annars allt ok
16. Nån som vill köpa ett pussel?
17. Huston, we got a problem...
18. Hur skruvar man ur en skruv utan skalle?
 

Bifogat

  • 13.jpg
    13.jpg
    91.8 KB · Visningar: 59
  • 14.jpg
    14.jpg
    91.4 KB · Visningar: 65
  • 15.jpg
    15.jpg
    122.3 KB · Visningar: 95
  • 16.jpg
    16.jpg
    96 KB · Visningar: 79
  • 17.jpg
    17.jpg
    137.3 KB · Visningar: 102
  • 18.jpg
    18.jpg
    119.1 KB · Visningar: 103
Last edited:
19. Problembarnet lossnade mha Mr Pollygrip
20. Dax att tvätta av dammet
21. Vänster sida är det inga problem med
22. Jag tog med mig halva Sviestad
23. Damm även innanför blinkersglaset
24. Sidokåporna på plats igen
 

Bifogat

  • 19.jpg
    19.jpg
    63.4 KB · Visningar: 59
  • 20.jpg
    20.jpg
    107.3 KB · Visningar: 84
  • 21.jpg
    21.jpg
    99.6 KB · Visningar: 188
  • 22.jpg
    22.jpg
    97 KB · Visningar: 93
  • 23.jpg
    23.jpg
    122.1 KB · Visningar: 91
  • 24.jpg
    24.jpg
    114 KB · Visningar: 66
Last edited:
Ajdå :)

Om du orkar:
Exakt vad fick du byta och vad gick hela kalaset på?
Lowsider?
Var på banan?

Funderar på att kolla upp vad plast kostar på R1:an och ev. gå ner på halvförsäkring och byta bort If. De är dyra, 36' hel/hel(!), så jag kör av/på-ställning. Varken If eller T-H OK:ar ju bankörning (trafik gäller ej) så det blir vad som helst utom dem som har nån rimlig premie.

PS. Bilderna går förresten inte att klicka på och i ditt tredje inlägg syns inga bilder alls.
 
Nicke skrev:
Ajdå :)

Om du orkar:
Exakt vad fick du byta och vad gick hela kalaset på?
Lowsider?
Var på banan?

Funderar på att kolla upp vad plast kostar på R1:an och ev. gå ner på halvförsäkring och byta bort If. De är dyra, 36' hel/hel(!), så jag kör av/på-ställning. Varken If eller T-H OK:ar ju bankörning (trafik gäller ej) så det blir vad som helst utom dem som har nån rimlig premie.

PS. Bilderna går förresten inte att klicka på och i ditt tredje inlägg syns inga bilder alls.
Det som byttes igår var styrhalva, styrände, fotpinne, bakkåpa och vänster överkåpa. Det kostade 4734 kr. Fick en highsider i esset på Sviestad i slutet av andra passet på trafikövningen den 22/6.

Kåpor till Kawasaki ZX-10R är jättebilligt, på riktigt! Jag blev asförvånad. Hela bakdelen, som är en del, kostar knappt 1800 kr.

Jag har donat om bland bilderna för att få dem i rätt ordning. Ladda om tråden så ska nog alla bilder vara klickabara igen.
 
Tack för det! Var på sporthojskurs på Sviestad i torsdags och ska dit på måndag igen. Det var en kille som också highsidade i esset (enda vurpan). Mycket plast som rök på den Duccen... men killen var OK och såg inte så knäckt ut. Jäklar vad billigt du kom undan! Måste kolla vad lite prylar kostar men jag tror inte Yamaha är lika billiga. Nu funkar bilderna som du skrev!

Edit: i och med att kursen är arrangerad av SMC, Sporthojsprojekt, så får If och TH-hojar vara med och leka.

Zormin skrev:
Det som byttes igår var styrhalva, styrände, fotpinne, bakkåpa och vänster överkåpa. Det kostade 4734 kr. Fick en highsider i esset på Sviestad i slutet av andra passet på trafikövningen den 22/6.

Kåpor till Kawasaki ZX-10R är jättebilligt, på riktigt! Jag blev asförvånad. Hela bakdelen, som är en del, kostar knappt 1800 kr.

Jag har donat om bland bilderna för att få dem i rätt ordning. Ladda om tråden så ska nog alla bilder vara klickabara igen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top