Operation göra r6a onödigt slö...

Härmed intygar jag att jag har monterat strypningarna i min motorcykel, enligt instruktioner som följde med strypkitet.

Bifogat

• P1010006.JPG
    P1010006.JPG
    112.1 KB · Visningar: 92
MostWanted skrev:
Härmed intygar jag att jag har monterat strypningarna i min motorcykel, enligt instruktioner som följde med strypkitet.
Kommer du intyga att du tappat dom också efter regbesiktningen? :rolleyes:

EDIT: Om det ändå räckte med en bild på strypningen som intyg...

Lånar tråden lite då du verkar ha fått ordning på allt.

Har en XR600 som är reggad på 25 kw nu, men den måste ner i max 21 kw (max 0.16 kw/kg nu vet...) Har inte sett några sådana strypningar, och ska därför försöka kirra i hop en själv (trottelstopp plus ngt i avgaset tror jag). Och har jag förstått saken rätt om att det som behövs är ett effektintyg (bänkning på godkänd bänk (något specialintyg som behövs iom det eller vanligt bänkpapper?) och ett monteringsintyg (kan man utfärda det själv, eller måste någon riktig lirare göra det??).

Man får inte så bra svar från bilprovningen när man ringer o frågar.... Kött...

FreddaAbborre skrev:
Lånar tråden lite då du verkar ha fått ordning på allt.

Har en XR600 som är reggad på 25 kw nu, men den måste ner i max 21 kw (max 0.16 kw/kg nu vet...) Har inte sett några sådana strypningar, och ska därför försöka kirra i hop en själv (trottelstopp plus ngt i avgaset tror jag). Och har jag förstått saken rätt om att det som behövs är ett effektintyg (bänkning på godkänd bänk (något specialintyg som behövs iom det eller vanligt bänkpapper?) och ett monteringsintyg (kan man utfärda det själv, eller måste någon riktig lirare göra det??).

Man får inte så bra svar från bilprovningen när man ringer o frågar.... Kött...

Schneiders MC i Upplands Väsby ströp min XR600R till 20kW med ett trottelstopp för 2k med intyg samt att jag fick ett bänkpapper på "orginal"effekten.

Det räcker INTE med att slänga i ett trottelstopp själv och bänka och åka till besiktningen, utan verkstaden måste göra strypningen själv med intyg på att den lämnar si och så mkt effekt.

Last edited:
CayLe skrev:
Det räcker INTE med att slänga i ett trottelstopp själv och bänka och åka till besiktningen, utan verkstaden måste göra strypningen själv med intyg på att den lämnar si och så mkt effekt.

Okej... Ringde och trakasera Bilprovningens kundtjänst lite till, och det VERKA som jag kunde slänga i egen strypning och få det godkänt, bara jag skrev vad som var gjort på den etc.

Eller var det helt i linje man vad jag tidigare hade skrivit om SPBs svar?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT