Operation göra r6a onödigt slö...

Masonit skrev:
Jo så lär det vara. Men tänk på att de KOMMER prövköra hojen på besiktningen. Gjorde de iallafall när jag ströp min.

\Masonit
den kommer vara strypt och försäkrad så endast ja kan köra den, vill inte att nån annan kör min hoj :( hehe jaja de får väll göra det då

MostWanted skrev:
Har alltid trott att strypbrickorna skall monteras på detta sätt! Börjar nu tvivla hur kommer de sitta kvar? förresten har inte kollat men luftboxen kanske håller dem på plats? vill gärna ha detta bekräftat innan ja monterar :tomten

nahe de funkade inte de sitter inte fast, så nån som vet hur brickorna ska sitta? går ej att montera under svarta plasttrattarna pga diametern på strypningen och ett jack i fuggen...

Bifogat

• stryp4.JPG
    stryp4.JPG
    52 KB · Visningar: 87
  • stryp5.JPG
    stryp5.JPG
    32.9 KB · Visningar: 73
Bearing skrev:
Nä, dom ska va på insidan av förgasarna/spjällhuset om den inte har en mapsensor bakom spjällen. Annars borde det bli som att köra med choke på hela tiden.
missade ditt inlägg! så måste skruva bort fuggarna om ja fattat det rätt?

MostWanted skrev:
missade ditt inlägg! så måste skruva bort fuggarna om ja fattat det rätt?

Så var det iaf på min FZR, ta bort förgasarbryggan och trycka dit stryptbrickorna i insugsgummit mellan toppen och förgasarna. sen är det bara att sätta tillbax förgasarbryggan och försöka se glad ut. :näsblod

CayLe skrev:
Så var det iaf på min FZR, ta bort förgasarbryggan och trycka dit stryptbrickorna i insugsgummit mellan toppen och förgasarna. sen är det bara att sätta tillbax förgasarbryggan och försöka se glad ut. :näsblod

Om strypbrickorna ska göra någon "nytta" mer än att stoppa flödet av friskluft till fuggarna så måste de monteras i insugsgummina. Tror till ock med att det står i beskrivningen som man får med när man köper brickorna. Så plocka bort förgasarna och kläm fast brickorna i insugsgummit.
//Olle

SkogsOlle skrev:
Om strypbrickorna ska göra någon "nytta" mer än att stoppa flödet av friskluft till fuggarna så måste de monteras i insugsgummina. Tror till ock med att det står i beskrivningen som man får med när man köper brickorna. Så plocka bort förgasarna och kläm fast brickorna i insugsgummit.
//Olle
hur får ja bort bryggan? kommer inte åt att skruva bort fuggarna underifrån gissar på att de sitter klammrade.

fick inte med nån beskrivning :huvet
och manualen jag har förstår ja inte mkt av, till r6an...

MostWanted skrev:
hur får ja bort bryggan? kommer inte åt att skruva bort fuggarna underifrån gissar på att de sitter klammrade.

fick inte med nån beskrivning :huvet
och manualen jag har förstår ja inte mkt av, till r6an...

Borde sitta en slangklämma per insugsgummi, lossa dem sen ska det bara vara att dra loss bryggan.

R1-Night-Rider skrev:
Varför strypa den?
mellankort - få 25kw på papper.. för att sedan plocka bort dem

eller för att man är en tönt som inte vågar köra en brutal super sport hoj som R6 på full effekt.. :rolleyes:

Jag lämnade iväg min r6:a för strypning på Cleassons Motor men de var så smarta att det borrade hål i throttlarna. Blev lite irriterad när jag skulle "plocka bort" strypningen. Visade sig att jag va tvungen att mixtra dit något i hålen på throttlarna så att strypningen skulle försvinna. Jobbigt, men det gick tillslut. Tråkigt att köra strypt faktiskt, trots att den gjorde 220km/h :tummenupp

Hade förövrigt en 125:a som va strypt.. hrrrmmm (enligt papperna)
När jag kom till besiktningen med en fin (läs ostrypt) 125:a så skulle dem testa den. Blev riktigt nervös över att de skulle märka något. Det är trots allt ganska stor skillnad på strypt/ostrypt 125:a. Men han kom tillbaka och va nöjd och tackade för sig. Jag pustade ut och betalade snällt.

edit: Min farsas hoj gick inte genom :D (skadeglädjen - den enda sanna glädjen)

Vapor skrev:
Jag lämnade iväg min r6:a för strypning på Cleassons Motor men de var så smarta att det borrade hål i throttlarna. Blev lite irriterad när jag skulle "plocka bort" strypningen. Visade sig att jag va tvungen att mixtra dit något i hålen på throttlarna så att strypningen skulle försvinna. Jobbigt, men det gick tillslut. Tråkigt att köra strypt faktiskt, trots att den gjorde 220km/h :tummenupp
190 ska den göra enligt min källa =) hade du tjuvtrimmat den lite eller? borrat lite kanske :)

Det va claessons som gjorde allt, ströp och körde till besiktingen med den. Sen om det inte va exakt 25kw vet väl inte jag. Betalade 2500 för kalaset. Skulle jag bli tagen för olovlig körning så hade jag stämt dem.. hehe

Vapor skrev:
Det va claessons som gjorde allt, ströp och körde till besiktingen med den. Sen om det inte va exakt 25kw vet väl inte jag. Betalade 2500 för kalaset. Skulle jag bli tagen för olovlig körning så hade jag stämt dem.. hehe
stämt dem? när du slitit bort strypningen? :D

Nej nej, om jag blivit tagen med strypningen på och polisen ansett att den var över 25KW... Annars får man bara skylla sig själv om man blir tagen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT