Operation göra r6a onödigt slö...

uggla skrev:
Vad sa han då? Godkännde han inte det?

Den gick inte igenom!! Så det var bara att lasta den på släpet igen (2 mån kvar till tunga kortet) och köra hem. Satte i brickorna, vilket visade sig vara rena döden för motorn. Jag fick inte den att gå mer än max 2 km. Och då var den knappt körbar. Varvade max 4000rpm och sen "dog" den. Brickorna stoppade upp flödet så mycket att det rann bensin ur insugsgummina!!!! Riva ner igen, borrade upp hålen i brickorna, från 12 mm till 20. Då gick han "fint". Varvade inte mer än 7000rpm, allmänt trött men var körbar. In på en annan besiktningsstation och då gick han igenom!
Man lär sig av sina misstag. :)
//Olle

[Mr.Schufemtii] skrev:
Den gick inte igenom!! Så det var bara att lasta den på släpet igen (2 mån kvar till tunga kortet) och köra hem. Satte i brickorna, vilket visade sig vara rena döden för motorn. Jag fick inte den att gå mer än max 2 km. Och då var den knappt körbar. Varvade max 4000rpm och sen "dog" den. Brickorna stoppade upp flödet så mycket att det rann bensin ur insugsgummina!!!! Riva ner igen, borrade upp hålen i brickorna, från 12 mm till 20. Då gick han "fint". Varvade inte mer än 7000rpm, allmänt trött men var körbar. In på en annan besiktningsstation och då gick han igenom!
Man lär sig av sina misstag. :)
//Olle
Och brickorna satt kvar i 2månader tills du fick köra ostrypt förmodat jag ..... :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Jag gissar på mellankort

huh. mellankort = därav 25kw, borde väll du veta...

GSXR11000R
hehe ja är väll stämplat för livet av dig,, bara för ja skrivit lite klumpiga trådar... :rolleyes: innerst inne är ja en riktigt trevlig och vettig yngling
:tummenupp

Last edited:
[Mr.Schufemtii] skrev:
De kollar inte bara stryppappret!! Jag trodde med det, och tänkte köra en liten rövare med regbesiktningen. Beställde hem brickor och intyg men satte aldrig in dem i fuggarna. Åkte till besiktningen, visade pappret och gubben sa att allt var i sin ordning. Skönt tänkte jag, tills han sa att nu är det bara provkörningen kvar!!! Gubben startar igång, varvar satan och sticker iväg så in i h***ete. Han märker ju givetvis att den är ostrypt så den rövaren gick inte. :kocko
/Olle

hm.. men det gör de väl inte nu.. provköra mitt i vintern alltså..

och för det andra om man låter det göras av en auktoriserad verkstad med papper o allt.. behöver man inte bara skicka in papper eller måste man släpa hela ekipaget till besiktningen?

MostWanted skrev:
huh. mellankort = därav 25kw, borde väll du veta...

GSXR11000R
hehe ja är väll stämplat för livet av dig,, bara för ja skrivit lite klumpiga trådar... :rolleyes: innerst inne är ja en riktigt trevlig och vettig yngling
:tummenupp
Inte då du har ju kommit till insikt och det är en klar förbättring :pannkyss

SISU skrev:
hm.. men det gör de väl inte nu.. provköra mitt i vintern alltså..

och för det andra om man låter det göras av en auktoriserad verkstad med papper o allt.. behöver man inte bara skicka in papper eller måste man släpa hela ekipaget till besiktningen?

Huruvida de provkör eller inte vet jag inte. Men att du måste släpa hojen till besiktning är jag rätt så säker på, oavsett vilka papper du har....

[Mr.Schufemtii] skrev:
Huruvida de provkör eller inte vet jag inte. Men att du måste släpa hojen till besiktning är jag rätt så säker på, oavsett vilka papper du har....
Hur menar du? Är det lag på det, klart man kan be en polare om man inte tar sig in själv? Ska det provköras ska det göras på bromsbänk inget annat!

MostWanted skrev:
Hur menar du? Är det lag på det, klart man kan be en polare om man inte tar sig in själv? Ska det provköras ska det göras på bromsbänk inget annat!

Jag menar att besiktningsgubben provkör hojen och är han då någorlunda hemma på hojar så märker han om motorn är på 25 kW eller 80 kW.
Jag menade inte att DU personligen(ägaren) av hojen var tvungen att köra till besiktningen.
Skriver jag så otydligt.... :confused:

morlock skrev:
Vad är det för stenåldersbilprovning? Trodde pizzabagarna var de sista som inte tog kort. :hihi (svårt att svarta då)
inte ens McDonalds kör vitt :P

[Mr.Schufemtii] skrev:
Jag menar att besiktningsgubben provkör hojen och är han då någorlunda hemma på hojar så märker han om motorn är på 25 kW eller 80 kW.
Jag menade inte att DU personligen(ägaren) av hojen var tvungen att köra till besiktningen.
Skriver jag så otydligt.... :confused:
japp men provkör de verkligen ens mc tänk om man har försäkring som täcker endast en själv. ja tror att hans som de testade var bara för de misstänkte att den inte var strypt och gjorde lite narr av han...

Som sagt!...
Har strypt min Zxr 750 nu MostWanted. :tummenupp
Så jag väntar på bättre tider att kunna åka ner till bes o visa mitt papper.. sen e det klart. eftersom BikeTech gjorde det åt mig. men men innan så ska jag byta däck. :3freak

Men dom brukar som sagt inte kolla annat än pappret... tror inte äns polisen testar hojar längre... eller jag vet inte hur dom gör ifall som skulle klota/ lägga hojen.

Robban Nr1 skrev:
Som sagt!...
Har strypt min Zxr 750 nu MostWanted. :tummenupp
Så jag väntar på bättre tider att kunna åka ner till bes o visa mitt papper.. sen e det klart. eftersom BikeTech gjorde det åt mig. men men innan så ska jag byta däck. :3freak

Men dom brukar som sagt inte kolla annat än pappret... tror inte äns polisen testar hojar längre... eller jag vet inte hur dom gör ifall som skulle klota/ lägga hojen.
de begär ombesiktning vid misstanke om du inte har klotat.

Har alltid trott att strypbrickorna skall monteras på detta sätt! Börjar nu tvivla hur kommer de sitta kvar? förresten har inte kollat men luftboxen kanske håller dem på plats? vill gärna ha detta bekräftat innan ja monterar :tomten

Bifogat

• stryp2.JPG
    stryp2.JPG
    50.8 KB · Visningar: 93
  • stryp3.JPG
    stryp3.JPG
    44.2 KB · Visningar: 103
MostWanted skrev:
Har alltid trott att strypbrickorna skall monteras på detta sätt! Börjar nu tvivla hur kommer de sitta kvar? förresten har inte kollat men luftboxen kanske håller dem på plats? vill gärna ha detta bekräftat innan ja monterar :tomten

Men tänk på att de KOMMER prövköra hojen på besiktningen. Gjorde de iallafall när jag ströp min.

*Edit* Vågar inte uttala mig om hur de ska sitta på en r6:a. På min Hornet satt de i insugsgummit iallafall.

\Masonit

MostWanted skrev:
Nä, dom ska va på insidan av förgasarna/spjällhuset om den inte har en mapsensor bakom spjällen. Annars borde det bli som att köra med choke på hela tiden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT