Operatörlåst mobil...

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjenis.

Undrar bara om jag förlorar garantin på en ny mobil om jag låser upp den?

Nån som vet?
Tackar!

tror inte de.. men men ring de som du köpte den av

Jag undrar verkligen om de kan upphäva garanti eller reklamationsrätt på hårdvara för att du ändrar i mjukvara. Kolla med konsumentvägledare, vore faktiskt intressant att veta.

Markus skrev:
Jag undrar verkligen om de kan upphäva garanti eller reklamationsrätt på hårdvara för att du ändrar i mjukvara. Kolla med konsumentvägledare, vore faktiskt intressant att veta.
Det borde de väl kunna göra, om det kan skada hårdvaran på något sätt om nått går snett. Om man klockar en dator så kanske man bränner processorn eller har sönder den på något sätt.

honkiie skrev:
Det borde de väl kunna göra, om det kan skada hårdvaran på något sätt om nått går snett. Om man klockar en dator så kanske man bränner processorn eller har sönder den på något sätt.

Jag är rätt säker på att de då måste tala om vilken del av den ändring man gjort som kan skada telefonen, observera vidare att garanti och reklamationsrätt ej är att förväxla. :mattias

Markus skrev:
Jag är rätt säker på att de då måste tala om vilken del av den ändring man gjort som kan skada telefonen, observera vidare att garanti och reklamationsrätt ej är att förväxla. :mattias
Jag är inte insatt, jag gissar bara.

Tänkte faktiskt köpa en mobil med vodafone, men eftersom jag är utomlands större delen av året måste jag låsa upp den :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg