OpenOffice nybörjare! Hjälp mig!

Jag tycker inte det blir mer en "ny" pdf för att man sparar den än att man skriver ut den för det fungerar ju. Hela anledningen till att man kan redigera vissa pdf:er är ju att man ska använda den redigerade versionen, att då bara tillåta en att skriva ut men inte spara är konstigt (av Adobe) tycker jag. Det är lite fax över det hela. ;)

Detta har väl inget med hur hon skapar pdf:en att göra? Annars skulle det väl inte fungera för vissa och inte för andra. Det är väl mottagaren som har problem när de kör Acrobat Reader. Hur hon skulle kunna fixa det i sin ände vet jag inte.

Håller fullständigt med!! Känns ju ganska dumt :näsblod
Jag vill ju hoppas på att det är ngt jag kan göra när jag skapar min pdf... annars e d ju upp till vad för program man har när man öppnar min fil o då e d ju meningslöst med tanke på att jag bara har reader på jobb.

Jag kan skriva ett litet program där användarna kan fylla i olika fält som sedan hamnar i den PDF-mall du gjort.

Om användaren ska kunna ändra i nämnda text blir det lite mer komplicerat, men det kan jag fixa det också. :tummenupp

Det löser inte problemet på det sätt du vill, men det löser problemet. :)

Jag kan skriva ett litet program där användarna kan fylla i olika fält som sedan hamnar i den PDF-mall du gjort.

Om användaren ska kunna ändra i nämnda text blir det lite mer komplicerat, men det kan jag fixa det också. :tummenupp

Det löser inte problemet på det sätt du vill, men det löser problemet. :)

Tjena Palle!
Problemet är att jag måste kunna öppna pdf:en i Acrobat Reader på jobb o sen kunna editera o spara ner men jag kan inte spara...står en text "You cannot save data typed into this form" det är det jag vill komma ifrån..men då misstänker jag att man måste ha ett annat program o öppna med men det får/kan vi inte ladda ner till våra datorer på jobb. :(

Tjena Palle!
Problemet är att jag måste kunna öppna pdf:en i Acrobat Reader på jobb o sen kunna editera o spara ner men jag kan inte spara...står en text "You cannot save data typed into this form" det är det jag vill komma ifrån..men då misstänker jag att man måste ha ett annat program o öppna med men det får/kan vi inte ladda ner till våra datorer på jobb. :(

Ja, får du inte ladda ner ett program för att göra det, då lär du ju knappast få installera ett program jag skrivit. :hihi

Enligt http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=7&t=21583#p98080 så kan man inte göra det du önskar göra med OpenOffice.

dom flesta företag brukar ju iaf ha en skrivare som skriver ut till pdf.
Alltså ingen fysisk skrivare, utan en virtuell.
Välj "print/skriv ut" och kolla vad som finns, kanske hittar du en PDF-writer.

dom flesta företag brukar ju iaf ha en skrivare som skriver ut till pdf.
Alltså ingen fysisk skrivare, utan en virtuell.
Välj "print/skriv ut" och kolla vad som finns, kanske hittar du en PDF-writer.

Jag har kollat det oxå...suck...Vi bestämde igår att vi ska lägga ner projektet. Tack ändå!

Vill tacka er alla för all hjälp! Ja la ner projektet pga att vi inte kan ladda ner det programmet vi behöver. Varma kramar Sofie

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...