Openklassen bra eller anus

Stoffy skrev:
2528786 Per Klippinge, en avdankad motardåkare...sånna som vi skickar vi till ERF serien :)

Han som du ska köpa ybercolla, brymma, bra barkbusters märke Cycra.

Perra hur går det i ERF, hörde någon grym historia att du typ atte tredje snabbaste tid på tredje varvet nere i Anderstorp.

Du är grymm du, saknar dig under motardtävlingarna.
Kram Stefan

synd bara att dom inte har hemma och inte vet när dom får hem

Last edited:
Ironi äger på nätet :D

Nu vill jag inte höra något om nå ERF. Du å jag ska fightas nästa år Per.

Fastway skrev:
2527946 Tycker att det är lika kul och se på open klassen som det är att se på när färg torkar. Tycker att open klassen skall slås íhop med rookie klassen. Vad tycker ni?

ett bra förslag !!!!

själv skall jag köra 450 , 2007 , och höja medelåldern i 450-klassen med tio år

2007 blir ett bra år med två nya klasser
- open och rookie
- 450 och oldboys

Supermoto-rider skrev:
2550659 ett bra förslag !!!!

själv skall jag köra 450 , 2007 , och höja medelåldern i 450-klassen med tio år

2007 blir ett bra år med två nya klasser
- open och rookie
- 450 och oldboys

Jag kommer och hjälper dig Ola. Tillsammans blir du och jag lika gamla som resten av 450 gänget.

Kyckling skrev:
2528031 Du tycker alltså att det låter som en bra idé att amatörer som kör sin första tävling någonsin ska behöva slåss mot Sverigeeliten?

OM man absolut MÅSTE göra en hopslagning av klasser så tycker jag att ett vettigare alternativ är 450 och Open i samma.
Då är det ju åtminstonde A-förare mot andra A-förare.
Vad säger det igenteligen att man är så kallad A-förare?En kompis till mig fick A-licens i år och han har aldrig kört vere sig RR eller supermoto men det räckte att han var senior förare i MX. Nä jag tycker inte att man skall blanda sverige eliten med rookie klassen. Det är därför jag tycker att man höjer standarden på open klassen och låter dom få köra tillsammans med rookie klassen.
mvh perre

Fastway skrev:
2551468 Vad säger det igenteligen att man är så kallad A-förare?En kompis till mig fick A-licens i år och han har aldrig kört vere sig RR eller supermoto men det räckte att han var senior förare i MX. Nä jag tycker inte att man skall blanda sverige eliten med rookie klassen. Det är därför jag tycker att man höjer standarden på open klassen och låter dom få köra tillsammans med rookie klassen.
mvh perre

En förare som kört mycket MX gör vanligtvis snabbare i supermoto än en förare som kört mycket RR, Cross är som sagt den bästa motorcykel skolan.

Höja standarden i open klassen och låta dom köra med Rookie? Du hör hur motsägelsefullt det låter va? Du måste skrivit fel? eller?

Standarden kommer växa fram ju mer sporten utvecklas i sverige, man kan inte räkna med att 10 pers kommer ligga inom en sekund och fajtas efter bara några säsonger Supermoto.

Fastway skrev:
2551468 Vad säger det igenteligen att man är så kallad A-förare?En kompis till mig fick A-licens i år och han har aldrig kört vere sig RR eller supermoto men det räckte att han var senior förare i MX. Nä jag tycker inte att man skall blanda sverige eliten med rookie klassen. Det är därför jag tycker att man höjer standarden på open klassen och låter dom få köra tillsammans med rookie klassen.
mvh perre

:rofl

Dock kommer ju den tyngsta klassen i VM bli (är?) 450 som nästa får få ta över namnet S1 medans Openklassen kommer heta S2. Jag är ganska övertygad att detsamma kommer gälla i Sverige. 2005 hade Openklassen ett svagt övertag i sverige, 2006 har det varit jämnt & 2007 ser helt klart ut som att de tuffaste racen kommer avgöras i 450.

Barrett skrev:
2552160 :rofl

Dock kommer ju den tyngsta klassen i VM bli (är?) 450 som nästa får få ta över namnet S1 medans Openklassen kommer heta S2. Jag är ganska övertygad att detsamma kommer gälla i Sverige. 2005 hade Openklassen ett svagt övertag i sverige, 2006 har det varit jämnt & 2007 ser helt klart ut som att de tuffaste racen kommer avgöras i 450.

... mitt närminne är inte det bästa , men om jag minns rätt så har det i SM 2006 hela tiden varit fler förare i open än i 450 , detsamma gällde sverige-cupen i örebro , 2007 kanske det är flest i 450 , 2008 kanske det är flest i open , 2009.....

hoppas att det fortsättningsvis också blir tuffa race i både 450 och open och att våra snabbaste förare byter klass ibland

Supermoto-rider skrev:
2554056 ... mitt närminne är inte det bästa , men om jag minns rätt så har det i SM 2006 hela tiden varit fler förare i open än i 450 , detsamma gällde sverige-cupen i örebro , 2007 kanske det är flest i 450 , 2008 kanske det är flest i open , 2009.....

hoppas att det fortsättningsvis också blir tuffa race i både 450 och open och att våra snabbaste förare byter klass ibland

Om man ser till deltagarantalet stämmer det nog som du säger (jag har heller iofs inte mkt till minne :)).

2007 hoppas jag det kommer vara så gott som fullt i alla klasser vid alla SM (och gärna alla andra tävlingar oxå) & jag hoppas precis som du att standarden kommer hållas någorlunda jämnt i de olika klasserna.

Barrett skrev:
2554216 Om man ser till deltagarantalet stämmer det nog som du säger (jag har heller iofs inte mkt till minne :)).

2007 hoppas jag det kommer vara så gott som fullt i alla klasser vid alla SM (och gärna alla andra tävlingar oxå) & jag hoppas precis som du att standarden kommer hållas någorlunda jämnt i de olika klasserna.

för mig blir det en nytändning att byta till 450 , ser fram emot det

kör du honda 2007 ??

du kanske skall med till spanien ??

Supermoto-rider skrev:
2554282 för mig blir det en nytändning att byta till 450 , ser fram emot det

kör du honda 2007 ??

Nope. Jag åker till kambodja om en månad istället & tränar upp mig på en Baja 250 :D Får nog bli en sån i SM sen oxå. Raw power! :yoparty :D

bikepics-579359-800.jpg

Supermoto-rider skrev:
2554355 Baja 250 ?? är det den där solbrända i vit bikini ??

Nej. Men om man håller handen för det där solbrända med vitt :tuttar & fokuserar riktigt ordentligt så står där faktiskt en XR 250 ngt till höger. :tummenupp

Barrett skrev:
2554372 Nej. Men om man håller handen för det där solbrända med vitt :tuttar & fokuserar riktigt ordentligt så står där faktiskt en XR 250 ngt till höger. :tummenupp

Var då??? Jag ser bara tjejen i alla fall..... hehe

Supermoto-rider skrev:
2554282 för mig blir det en nytändning att byta till 450 , ser fram emot det

Jag hittade just den här bilden å då måste jag fråga, haru hört något av britterna än? ;D Jag gillade dem, hoppas de hänger med i år också!

Bifogat

• chris.jpg
    chris.jpg
    29.7 KB · Visningar: 248
Fastway skrev:
2527946 Tycker att det är lika kul och se på open klassen som det är att se på när färg torkar. Tycker att open klassen skall slås íhop med rookie klassen. Vad tycker ni?

Hört rykten om att ditt förslag togs på alvar och att det troligt vis blir så nu till 2007......:arsele :yoparty

Lennartsson skrev:
2584110 Hört rykten om att ditt förslag togs på alvar och att det troligt vis blir så nu till 2007......:arsele :yoparty

verkar som jag får byta till 450 :rolleyes:

Jocke W skrev:
2584778 verkar som jag får byta till 450 :rolleyes:

Det är ju inte bättre det, vi kommer att åka ihop med Quadarna. Kommer att bli intressant i starten.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka