Opel Vectra V6 - Dynga?

Som ett inlägg i debatten, bilen jag ville byta in är en Nissan Primera 2004....INGEN rost ngnstans, har bara bytt glödlampor på 4 år...man kanske ska behålla....:) dessutom har den en 2 liters radfyra med kamkedja som är ganska odödlig. :tummenupp

Som ett inlägg i debatten, bilen jag ville byta in är en Nissan Primera 2004....INGEN rost ngnstans, har bara bytt glödlampor på 4 år...man kanske ska behålla....:) dessutom har den en 2 liters radfyra med kamkedja som är ganska odödlig. :tummenupp

De har kanske lyckats bättre än med sina diesel-spisar som sitter i King Cab. Var och varannan King Cab med inte ens 10 tusen mil på mätaren, får motorhaveri. Krökt vevaxel eller vad det nu rörde sig om. Tål inte att varvas. Men det är nog bara den specifika motorn.

De har kanske lyckats bättre än med sina diesel-spisar som sitter i King Cab. Var och varannan King Cab med inte ens 10 tusen mil på mätaren, får motorhaveri. Krökt vevaxel eller vad det nu rörde sig om. Tål inte att varvas. Men det är nog bara den specifika motorn.

Du tänker inte på mitsubishi l200?

Du tänker inte på mitsubishi l200?

Vevstakslager tror jag att det var... Både Nissan och Mitsubishi rekomenderar väl att man byter lagrena för säkerhets skull!?

Jag har för mig att det gäller både L200 och King Cab, de hade väl samma underleverantör
(någon klokare än jag kan säker bekräfta detta om det stämmer)

OT:Slut

Tål inte att varvas.

Tvärt om enligt vad jag förstår.
Lagren på veven (stakarna?) får otillräcklig smörjning vid långvarig tomgångskörning.
Tomgångskörning är populärt på den typen av bil så det blir ett ganska stort problem.

Det är dynga! Bara lite omformat och polerat men petar man lite i det inser man att det är bajs!

Närå! beror på vilka krav du har, hel kass är inte bilen men inte det bästa tyskarna har!

Ahaa, du var bara ute efter en billig v6a. Behåll nissanen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park