Opel Vectra V6 - Dynga?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag har alltid hatat Opel, men tycker att deras bilar av senare årgångar är rätt snygga att se på...
Har sprungit på en snorfin Vectra 2.8 V6 -06 som är trevlig...men hur är det med dessa bilar jämfört med t.ex Audi , VW, BMW? är en Opel från 2006 ngt man vågar äga?

Mycket snurra för 79 papp iaf.... 2.8 liters V6 med Turbo, 230 hk.

3311305706.jpg

Bifogat

• 3319829025.jpg
    3319829025.jpg
    70.2 KB · Visningar: 281
Min inställning till Opel (som jag gillar) och Ford (som jag finner motbjudande) är att de är duktiga på att bygga enkla, praktiska mellanklassbilar.
"Lyxmodeller" skall undvikas.
Om jag var ute efter en snabb opel, så skulle jag leta efter en turbad fyra, inte en framtung, övermotoriserad imageskapare.
Vectra V6 är nog en bra gubbräser, men en 2,0T är förmodligen mer välbalanserad.

Kom igen nu. För inte länge sen kollade du på en fet A6:a eller var det en A8:a?
Nu har du sänkt din standard till Opel. WTF?

Holden v6 är ett stycke hållbart maskineri och f40 lådan är en bra matchning. Även tomatlådorna är välbyggda.
Man kan råka ut för att nån tändspole lägger ner, likt de flesta bilar med sådant system så inga överraskningar. Samma bil som Saab 9-3 och Cadillac BLS i många bitar.

80t för en sex år gammal opel, finns det inget roligare för dom pengarna?

Men blir det köp så finns tillbehöret Nr.1 här.:hihi

Haha! rutig keps är fan coolt, sen att man steker andra bilar i den är ju bara kul..
Nåväl, budgeten låg på detta, & ngn trött gammal A4 eller 3 serie för dom pengarna lockar inte så mkt...

grisrosa inredning:zpy:krama

Last edited:
Verkar vara mycket bil för pengarna med en så pass ny årsmodell ändå. Har du varit och provkört den?

En ordentlig och rymlig bil.. har själv kollat på OPC modellen, fast i kombiutförande.
Motorerna är beprövade och sitter i många olika bilmodeller. Ordentligt vridmoment om du tänker dra lite tyngre last.. Att folk fortfarande förknippar Opel med rost visar bara att de inte har koll öht. 12års rostskyddsgaranti och helgalvad kaross.. Enda riktiga svagheten är väl den svaga framvagnen som inte alls klarar av vridet.. (samma fel på alla framhjulsdrivna GM bilar).. Finns säkert prutmån med i det priset dock

De är väl samma gamla V6 som satt i en massa SAAB:ar 900, 9-3 Gen 1 Och 9-3 Gen 2? Så den har varit med ett tag. Om de nu är samma grundkonstruktion...

De är väl samma gamla V6 som satt i en massa SAAB:ar 900, 9-3 Gen 1 Och 9-3 Gen 2? Så den har varit med ett tag. Om de nu är samma grundkonstruktion...

Nepp. Det enda som är gemensamt är 6 cylindrar i vinkel. Helalumotor konstruerad av Holden. Motorfamilj HFV6. Kamkedja.
9-3 generation 2 (2003-2012) har den dock.
Men har inget gemensamt med den sura gamla 2,5-3.0 järnsexan från england du tänker på som fanns i allt från 9000 till Omega.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back