ooooppss

dukenuke

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
honda
råkade serva min cbr 900 96 för 11000 lökar

vafan va ja e sneee,,,

5200 delar 5800 jobb

låter det rimligt?

nu har ja inte så stor koll på vad som gjorts men ska hämta den på torsdag,,, får kvitton o allt dåå. testift för 250kr st vet ja iallflal,, vafan e d för super grejjer

Jag har fått pris på ca 8500 för stor service med extra allt på min -92. tyckte det känndes lite mycket.. menmen orkar/kan man inte själv så

Råkade serva :va
Vet du inte vad du beställt för service. tog du inte prisuppgift innan?
Vem är du sne på? :krama

servis o servis , det var lite saker som behövdes bytas sa han , o ja sa kör på det,tänkte det går väl inte på så mycket,,

återkommer mer på torsda

Råkade serva :va
Vet du inte vad du beställt för service. tog du inte prisuppgift innan?
Vem är du sne på? :krama

alltså, ja lämna in den på servis med olje byta o filter o däck, men sen sa han lite snabbt andra saker oxå, så ja sa bara lungt, det behös nog,

fråga inte mer om priser,för ja tänkte mig runt max 6-7 tusen för allt ,

men 11000

Last edited:
alltså, ja lämna in den på servis med olje byta o filter o däck, men sen sa han lite snabbt andra saker oxå, så ja sa bara lungt, det behös nog,

fråga inte mer om priser,för ja tänkte mig runt max 6-7 tusen för allt ,

men 11000

Vet inte om man direkt brukar räkna in nya däck i kostnaden för en service. :rolleyes:

Har faktiskt gjort samma sak i höstas och fick mig en räkning på 14TKR. Men då bytte jag däcken med. Saknade lite fantasin att se att det kunde dra iväg på det sättet. Har inte haft hoj så länge..

Den var inte helt lätt att sälja in hemmavid..

Polaren var med om samma sak på AVA. 9 lök fick han pynta. Jag blev förbannad när han sa de. De hade hittat massor som behövdes bytas tydligen... De är fula ibland.

Garanterat däcken som gör att priset drar iväg. Skulle inte förvåna mig om personen i fråga tar ut drygt 4000 spänn för däck, montering och balansering (det rör sig säkert om något sportigt däck, typ michelin pilot power2). Lägg sedan till en hyfsat fet service på det (med ventiljustering, stift, olja, filter, luftfilter, bromsvätska t.ex.), så är inte 11000 helt orimligt...tyvärr...

EDIT: Angående stift; ett NGK iridium-stift (borde sitta i din hoj) går på ca. 200 spänn om du köper det i handeln, så 250 per stift är inte heller det helt orimligt....tyvärr...återigen :)

Last edited:
Bend over and pick up the soap!

Jag lämnade in en hoj förra året, som lät o gick illa. Oljor byttes ventiler kollades och förgasare synkades. 6800spänn senare lät o gick hojen lika illa som när den lämnades in.
Än idag kan fortfarande höra beethovens 5:e i c-dur när vinden ligger på i ca 8 sekundmeter snett bakom rektum. Skulle däcken bytts i samma veva hade notan hamnat på 11000.

Bend over and pick up the soap!

Jag lämnade in en hoj förra året, som lät o gick illa. Oljor byttes ventiler kollades och förgasare synkades. 6800spänn senare lät o gick hojen lika illa som när den lämnades in.
Än idag kan fortfarande höra beethovens 5:e i c-dur när vinden ligger på i ca 8 sekundmeter snett bakom rektum. Skulle däcken bytts i samma veva hade notan hamnat på 11000.

OT: Fan, trodde jag var den enda som körde med bergsprängare på passagerakutsen spelandes "Absolute Classic Symphonies"...måste byta nisch...! :huvet

Back