Ont om MC parkering i stockholm

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Hoj
Ducati Monster
Kom till min mc-ruta imorse och möttes av dubbellt så många hojjar som får plats på den, skulle behövts minst 2-bil-rutor för att alla skulle stå inom markeringarna.

Är det jag eller är det ovanligt många hojjar i trafik så här tidigt på året?

Tidigt och tidigt....
Det är varmt ute så då tar man ju hojen till jobbet...
Man slipper trängselskatt eller trängsel på kommunala färdmedel...
Jobbar iofs inte i centrala sthlm men jag tar hojen så fort det kliver över 5 gr
på morgonen...

Skrev ett brev jag med.
Vid mitt jobb (nära vanadisplan) så brukar det stå hojar på trottoaren runt MC-parkeringarna redan nu.
Idag var det lugnt, tack vare dåligt väder, men undrar hur det blir i sommar.

jobbade tidigare också kring vanadisplan, o när det väl kom en hoj, så tog det en dag så var den platsen jag brukade stå på så smockad så hojjarna stod på "hela" lilla plätten som fanns upprättad ( o ibland några "inparkerade" tack vare det).

Skriv till trafikkontoret:

http://old.stockholm.se/Extern/Templates/XForm.aspx?id=93993

Jag har skrivit in och hoppas på reaktion snart.
Tydligen brukar de vara rätt snabba med att måla upp nya rutor om man påtalar problem.

Oj, hittade denna gamla tråd. Rätt kort efter att jag mailat dom kom det hit några killar och dubblade min MC-parkering här precis utanför porten :tummenupp Lite kul att de faktiskt lyssnar på sina förargade medborgare!

Nu håller jag på och föraöker fixa fler platser kring Centralstationen/Mästersamuelsgatan och i Gamla stan (nära Riddarholmen)

Vore ju bra om fler skrev till dom så att de börjar förstå att vi är ganska många som har problem med parkering. För mig började det när jag fick en lapp. Jag hade ställt mig utanför (den fulla) MC-parkeringen utan att erlägga avgift. 20.-/h ville de ha där. Det blir rätt dyrt under en vecka.. Eller en månad. Det är ju helt vansinnigt att man skall betala lika mycke i p-avgift för en 125cc skoter som för en Hummer H2. Aja. Jag överklagade med argumenten ovan och fick pengarna tillbaka.

Last edited:
Bumpar också en gammal tråd och föreslår att vi hjälps åt med att fixa mer hojparkeringar i city över vintern!

Brukar använda parkeringen på norrlandsgatan och regeringsgatan och under högsäsong är det alltid proppfullt. Stockholms stad - efter några månaders filande på ett bra brev ligger det snart på ert bord.

Nästa säsong har vi en rejäl hojparkering på Jakobsbergsgatan. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...