Ont i magen!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Var ute och luftade min nyinköpta ducce och njöt av väder, vrid och vrål när jag tyckte att det började lukta konstigt. Jag stannade till och såg till min förtvivlan hur det ryker om hojen, och efter avsittning så ser jag en växande pöl under hojen och en väl inoljad bakslang!. Känner plötsligt i stor klump i magen och alla tankar och kommertarer om italienskt skrot som bara går i bitar kommer farande i bakhuvet. Börjar så smått undra om jag verkligen är dum i huvudet (ja ja ni är många här som tycker det i alla fall) som köpte en ducce?. Kommer hem och håller tummarna för att det bara är något som dom glömt dra åt när dom servade hojen. Jag plockar med skakande händer av högerkåpan och finner till min stora lättnad att dom tydligen funnit det helt onödigt att dra åt oljetrycktskontakten!. -Wooohoooo nu kanske den håller sommaren ut i alla fall?. :skrämd
 
Det var ett varsel. Nu är du varnad. ;)
 
Jag har haft ont i magen heeela förra veckan och har lite nu, börjar fan tro att det är magsår :tummenupp Blöda är bra.

Jag gråter oxå idag. Min hoj gick sönder den med :( Och jag har inte ens kört en centimeter med den.....

750RR
 
Woooohooo igen mina 50mm Termignoni blås kom just med posten!. Bara till garaget och montera sen ska jag ut ock bullra!. :tummenupp
 
Oljetryckskontakten?!?! Först hade jag fått sömnproblem och sne hade jag skaffat den STORE falskan locktite! Verkstan ska väl aldrig skruva loss den???
 
Chrille skrev:
Oljetryckskontakten?!?! Först hade jag fått sömnproblem och sne hade jag skaffat den STORE falskan locktite! Verkstan ska väl aldrig skruva loss den???

Inte vet jag varför den inte var åtdragen?, men du kan ge dig på att jag locktightade den ordentilgt när jag drog åt den!. Hojen gick i alla fall 20 mil idag utan att krångla och jag blir bara mer och mer kär i den för varje mil. Vilket ljud!, utlösning direkt man vrider på rullen!. Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om duccar igenom åren, -Once you go twin you never go back!.
 
Last edited:
Hightuned skrev:
Inte vet jag varför den inte var åtdragen?, men du kan ge dig på att jag locktightade den ordentilgt när jag drog åt den!. Hojen gick i alla fall 20 mil idag utan att krångla och jag blir bara mer och mer kär i den för varje mil. Vilket ljud!, utlösning direkt man vrider på rullen!. Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om duccar igenom åren, -Once you go twin you never go back!.

kompisen har en 996 och han har tampats i flera månade med olja på stöd och swing! tills han (innan han tänkte riva motorn) upptäckte att en skriuv satt löst! drog åt den och vips så va oljespillet borta. det är värt allt skruvande om man kör twin.han har sill motor kolfiber och det låter hUUUr bra som helst. :squid
 
maverick_750rr skrev:
Jag har haft ont i magen heeela förra veckan och har lite nu, börjar fan tro att det är magsår :tummenupp Blöda är bra.

Jag gråter oxå idag. Min hoj gick sönder den med :( Och jag har inte ens kört en centimeter med den.....

750RR

Vad är det som har pajat, jag har en polare som har en dela zxr delar liggande?.
 
Har oxå varit ute för några mindre oljeläck på två av våra Duccar. På vårr 900SS hade ena motorkåpspackningen gått sönder vilket ledde till ett litet oljeläck! Något som verkstaden fixade direkt.
När vi fick 999:an så var inte pluggen helt åtdragen med jag hann aldrik köra hojen innan jag upptäckte det! Även det fixades omedelbart. Annars har alla Duccar vi haft gått kanonbra och visst är det något speciellt med en twin :fakta
 
35 mil till idag utan krångel, var tyvärr förbi brostugan och såg en 996a med en massa kolfibergodis som jag bara måste ha!(kan man montera sådant utan att bli stämplad som en flashpelle?). Är det någon som vet var svingskyddet i kolfiber kostar?. :tummenupp
 
Last edited:
Hightuned skrev:
...(kan man montera sådant utan att bli stämplad som en flashpelle?)...
Den frågan borde du ställt dig innan du köpte duccen. Det är för sent nu. Du är stämplad. :D
 
hållundan skrev:
vill med ha ont i magen å köra ducce....

har aldrig kört en twin :gråta

Var glad för det du !

Köper du en D***e twin så får även du ont i magen :D
 
K-Micke skrev:
KK Racing har ett för strax under tusenlappen. Det måste fixas med fästhål och moddas lite runt kedjeskyddet, sen sitter det bra.

Förutom att den måste fixas o moddas så tar det kanske 9månader innan den ens kommer till posten..... du hinner alltså föda ett barn under tiden.

950R
 
maverick_750rr skrev:
Förutom att den måste fixas o moddas så tar det kanske 9månader innan den ens kommer till posten..... du hinner alltså föda ett barn under tiden.

950R

Ahaaa.....det är därifrån alla prylar till din hoj kommer :tummenupp
Eller är det så illa att du har lämnat IN hojen där för service??? Osis att den inte kom tillbaka i tid för SBM :crash
 
Är delarna ur Ducati performance katalode så jävla mycke dyrare då?. Hitills har jag bara blivigt positivt överaskad över Ducatis priser. Hojanrna må vara dyra att köpa men service och delar är ju inte alls så blodigt, vad sägs om 1500:- för kamremsbyte inkl material eller 500:- för ett performace eprom!. :tummenupp
 
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top