Ont i knän av nytt skinnställ

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Köpte nytt Berik LS1-9770 ställ nyligen och stället sitter som en smäck! Men efter en timme eller två så börjar det blir riktigt obekvämt vid knäna. Det sitter lite för tight just vid knäskyddet.
Är det någon som vet om det kommer att töjas eller om jag måste göra något åt saken?

Kolla om du kan justera om själva skydden lite. :) Det gjorde underverk på mitt spidiställ där jag led lite av samma problem.

mitt alpinestars var väldigt tajt o stelt i underarmarna stoppade in 2 stora petfalskor för att töja ut det på nätterna funkade för mej

Har varit ute hela dagen idag och det känns som att det börjar bli lite bättre.
Det funkar rätt bra att trycka ner skydden något också. :)

Hade precis samma problem när jag köpte nytt förra året, det gav med sig efter någon vecka och nu sitter det helt perfekt!

Har exakt samma problem med mitt Lindstrands.
Hoppas det försvinner med tiden, bara haft det någon vecka.

Mitt Dainese gav mig tryckmärken i början för att det satt så tajt...
Skinn töjer sig så ge det några veckor så ska du se att stället sitter bra sen.

Samma med mitt nya Dainese. Men det känns som att det blir bättre och bättre för varje dag.
Samma gäller mina nya handskar vid knogarna faktiskt... :yoparty

Samma här. Har ett Alpinestar storlek 52 som sitter som ett smäck. Fick fan skavsår första turerna!

Hmmm, Berik är väll = Arlen Ness?

Kolla så att det (Slappa) "nät-fodret" som fötterna alltid fastnar i när man tar på sig sitter riktigt å att det sitter fast i alla kardborrar som det ska. Brukar hjälpa för mig.

Jag kan få "lite röda knän" vid flera dagars körning i rad i lite varmare väder av detta "nätet". Detta vid bankörning....

Om man ändå hade såna problem som lite knäont. mitt skinställ har krympt så jävla mycket under vintern :confused: så jag knappt kan andas när jag med nöd och näppe fått på mig skiten.

:tungan

Mitt första ställ, ett berik två-delat, hade för korta ben. Delen från midjan till knät. Det sträckte sig aldrig där så jag kunde knappt vika ut benen för att skrapa knä och efter en bansession hade jag väldigt ont!

Köpte mig senare ett helställ från Alpinestar och det sitter perfekt! Dock klarade det inte en marksyning speciellt bra då flera sömmar i ryggen slets upp :s

Ta en varm och skön dusch med skinnstället på. Stå där och tänj lite så slipper ni veckor av inkörning. :fakta

Hmmm, Berik är väll = Arlen Ness?

Kolla så att det (Slappa) "nät-fodret" som fötterna alltid fastnar i när man tar på sig sitter riktigt å att det sitter fast i alla kardborrar som det ska. Brukar hjälpa för mig.

Jag kan få "lite röda knän" vid flera dagars körning i rad i lite varmare väder av detta "nätet". Detta vid bankörning....

Ja det där jäkla nätfodret! Och kardborrsbitarna som alltid släpper när man tar på eller av stället.... Annars är Berik-stället bra! Känns gediget.

Drar du aldrig upp byxorna/knäna på stället några få cm precis innan du sätter dig på hojen ?

Så gör alltid jag. spänner minsre över höfter & knän automatiskt

Nu efter ca 70-100 mil känner jag inte av knäna längre. Det var nog bara lite in-töjning som krävdes. :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing