Ont i foten-frågor ....

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Har så satans ont i hälen , jag var på metallica i lördags , och for runt som fan
stod o hoppade o tjimmade och slog ner hälen rätt i en vass stenkant eller va det nu va , och sen dess har jag inte kunnat gå riktigt med foten , det gör förbannat ont i hälen när jag sätter ner den och försöker gå som vanligt , så jag går på tårna med den foten , alla jag känner säger att jag ska gå iväg till läkarn o kolla upp det , men jag är riktigt jävla rädd för allt vad läkare o skit heter

om man nu skadar sig så pass i hälen och det värker så fort man skaver emot
med hälen i sängen när vänder på sig , då kanske det är dags nu snart efter en vecka med smärta att släpa sig dit , men vafan kan det vara.

sitter det nått speciellt kännsligt i hälen i trampdynan eller va man nu ska säga
för det är där det värker som fan , även nu efter 11 - 14 öl...

suttit o letat på google o allt va det nu är , men kommer fan inte fram till nått . :näsblod

Googla på hälsporre och läs!
Jag hade det för en massa år sen och det gjorde förbannat ont.

Ring farbror doktorn, inget farligt.

Jag är iofs en mes, men jag har typ alltid ont i fötterna/hälen. Det kom i alla fall efter att jag landat på fel sida landningen i ett 10m gaphopp på snowboard. Var och kollande hos läkare men det var inget fel. Hade tok ont i några månader, nu får jag ont när jag går lite. Trots massa gel i skon. Välkommen till ett liv med pajad kropp.

Googla på hälsporre och läs!
Jag hade det för en massa år sen och det gjorde förbannat ont.

Ring farbror doktorn, inget farligt.

Men helvete, det är alltså kanske inte något permanent. Kanske en bandning mellan dåliga landningar och "blå kläders" byggskor.

Last edited:
När jag råkade ut för det var det också på grund av alldeles för hård/taskig landning efter ett hopp. Small rätt bra.

läste om hälsporre nu , kanske kan vara de , ingenaning , man dom beskriver ju smärtan mest att den sitter under i hälen men min sitter ju även upp på sidorna , så när jag tar på hälen och klämmer med fingrarna längs sidan på hälen , så gör det ont .....

jag brukar inte vara den som gnäller när jag slår mig osv
men det här är mest jobbigt genom att man inte kan gå...
och det ställer till det lite , och sen när man går lite skevt
så belastar man andra benet helt cpt , så då får man ont
i smalbenet i stället ....

yeye får pallra mig iväg till läkarn i morgon , ,
Fan fan fan , och jag som skulle spela korpfotboll på lördag
tänkte jag skulle vänta ut smärtan men det sket sig .

läste om hälsporre nu , kanske kan vara de , ingenaning , man dom beskriver ju smärtan mest att den sitter under i hälen men min sitter ju även upp på sidorna , så när jag tar på hälen och klämmer med fingrarna längs sidan på hälen , så gör det ont .....

Snacka om att sätta saker i proportion; korpfotboll eller en kroniskt trasig häl.:brinnerup

Kan joina kören... har en nyopererad fot (april, avancerad grej med förflyttning av glidytor från knäskål till fotled) som häromdagen "klickade" till och just nu är den "hård" i känslan och gör ont som attan när jag går normala steg. Det gör dock inte ont på det opererade området, utan i närheten ... som om en sena eller muskel vore "av". Varje gång jag ringer doktorn som operera säger han "det är för tidigt du är ju nyopererad". Hade ont för ett tag sedan oxå, på samma ställe, fast annorlunda och då röntgades den... inget syntes.

Nu "klickade" den som sagt till när jag gick från soffan till köket och på 1 sek gick den från inte ont till pangont direkt. Har inte belastat den på flera dagar. Men igår började jag tröttna och "tvingade" den att gå rätt och led genom smärtorna... blev lite "bättre" till slut men hela foten kändes varm och FÖR använd. Men den har nu några timmar efteråt återgått till samma onda.

Det är svårt o få hjälp när man samtidigt inte kan beskriva på latin vad fasen som gör ont... Det känns som doktorn inte tror på att man har ont ibland.

Min fot är just nu obrukbar då jag knappt kan gå. Att gå just nu = små små steg så när smärtan slår i så blir den hanterbar så jag kan halta till och inte ramla omkull i smärtor. Ser bara fuckat ut o folk tror väl jag är full eller nått när jag går som jag gör.

Det är inte hälsporre, det är förmodligen en inflammation i hälsenan som satt in, har själv haft det och gick till doktorn och fick en cortison-spruta rakt in i hälsenan, det gjorde så ont att jag grät men inflammationen gick tillbaka och jag kunde efter några timmar gå som folk igen. Hälsporre sätter sig inte i hälsenan som verkar vara ditt problem...

Inflammation i hälsenan har jag haft i ca 2 års tid nu. Läkarna säger att jag ska vila. Har fått det från att ha sprungit för mycket på asfalt. Har vilat till o från, men känner att det är så jäkla trist att bara vara still. Hoppas det blir bättre för dig än för mig, visserligen vänjer man sig vid att gå som en 70-åring, men det är inget kul.

Vad blev domen? Diklofenak mot inflammation?

Kan joina kören... har en nyopererad fot (april, avancerad grej med förflyttning av glidytor från knäskål till fotled) som häromdagen "klickade" till och just nu är den "hård" i känslan och gör ont som attan när jag går normala steg. Det gör dock inte ont på det opererade området, utan i närheten ... som om en sena eller muskel vore "av". Varje gång jag ringer doktorn som operera säger han "det är för tidigt du är ju nyopererad". Hade ont för ett tag sedan oxå, på samma ställe, fast annorlunda och då röntgades den... inget syntes.

Nu "klickade" den som sagt till när jag gick från soffan till köket och på 1 sek gick den från inte ont till pangont direkt. Har inte belastat den på flera dagar. Men igår började jag tröttna och "tvingade" den att gå rätt och led genom smärtorna... blev lite "bättre" till slut men hela foten kändes varm och FÖR använd. Men den har nu några timmar efteråt återgått till samma onda.

Det är svårt o få hjälp när man samtidigt inte kan beskriva på latin vad fasen som gör ont... Det känns som doktorn inte tror på att man har ont ibland.

Min fot är just nu obrukbar då jag knappt kan gå. Att gå just nu = små små steg så när smärtan slår i så blir den hanterbar så jag kan halta till och inte ramla omkull i smärtor. Ser bara fuckat ut o folk tror väl jag är full eller nått när jag går som jag gör.

I och med att den är nyopererad är det bara att vänta, fötter tar ett jäkla tag att läka. Min fot gjorde jävulskt till och från ett bra tag efter op när alla nerver skulle börja finna varandra igen, minst 6 månader upp till ett halvår.

Be din PAL skriva ut tabletter mot smärtan, det är inte meningen att man ska gå och ha ont. Jag antar att du går hos en sjukgymnast?

Last edited:
I och med att den är nyopererad är det bara att vänta, fötter tar ett jäkla tag att läka. Min fot gjorde jävulskt till och från ett bra tag efter op när alla nerver skulle börja finna varandra igen, minst 6 månader upp till ett halvår.

Be din PAL skriva ut tabletter mot smärtan, det är inte meningen att man ska gå och ha ont. Jag antar att du går hos en sjukgymnast?

Går inte på sjukgymnast, men gör olika övningar varje dag själv o använder foten på ett tränande sätt.

Är inte "6 månader upp till ett halvår" samma sak?

Det intressanta med foten just är att när den gör ont så kan jag gå på mjukt ojämnt underlag (grus, jord och skarpt ojämn mark) 1-2 minuter så slutar foten göra ont... ! Riktigt konstigt. "Något" lägger sig väl tillrätta... antar jag. Men jobbigt när den så "ofta" hoppar fel o börjar göra ont.

Finns väl en kudde under hälen, en sorts inbyggd stötdämpare av något slag, som man kan mosa om man landar lite otaktiskt. Var något tjall med den i en av mina hälar för många år sedan, men minns fan inte nog för att vara behjälplig. Dock kanske något att googla.

uttrampad fettkudde kanske?
det fick jag för 2 år sen å det gör lite ont även på sidorna. (jag fick i hälen)
fick ett par sulor som klämmer ihop foten så den inte "flyter ut"

hälsporre kommer väl inte på en kväll?
det är väl ngt man "odlar fram" under längre tid?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti