Onsdagsträning på Åsen

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Nån som vet hur den brukar gå till.

Enligt deras hemsida så är det även bilklasser.

Hur många grupper brukar det bli.

Kostar det verkligen 300:- för ickemedlem, låter ju löjligt billigt för en heldag.

Dom har ju semester nu men jag antar att det är först till kvarn.

Vilken är bästa vägen från Göteborg?

Nån mer härifrån SH som skall dit på Onsdag?

/Mike

Jag kommer om allt klaffar, jag har aldrig kört på Åsen så det ska bli sköj :tummenupp

Mike the bike skrev:
Nån som vet hur den brukar gå till.

Enligt deras hemsida så är det även bilklasser.

Hur många grupper brukar det bli.

Kostar det verkligen 300:- för ickemedlem, låter ju löjligt billigt för en heldag.

Dom har ju semester nu men jag antar att det är först till kvarn.

Vilken är bästa vägen från Göteborg?

Nån mer härifrån SH som skall dit på Onsdag?

/Mike

Ssshhhhhh...... Skylta nu inte med att det är heldag!!!! :fatta! :)

GSXR1100R skrev:
Jag kommer om allt klaffar, jag har aldrig kört på Åsen så det ska bli sköj :tummenupp

Du kommer att ha så ruggigt kul! Åsen är en väldigt rolig och mycket teknisk bana.

Mookie skrev:
Du kommer att ha så ruggigt kul! Åsen är en väldigt rolig och mycket teknisk bana.

Hur har det gått för dig förresten? Hörde nåt om att din racingsemester fick ett abrupt slut på Anderstorp igår?

Hum, jag kommer nog om allt klaffar här oxå.

/Edit: kommer inte. Kom på att jag inte får i foten i en normal doja, så en MC stövel för jag absolut inte i min fot i...

Mike the bike skrev:
...Kostar det verkligen 300:- för ickemedlem, låter ju löjligt billigt för en heldag...

Hrm, heldag och heldag, visst det är "hel" "dag" men inte vad jag skulle kalla heldag. Totalt blir det 6 pass, kanppast en heldag, men man håller på en hel dag. Ett pass varje heltimme från 09-16, ingen körning under lunchtimmen. Alltså 9, 10, 11, 13, 14, 15. Detta under förutsättning att det inte blir avbrott p g a olyckor eller oljespill.

Mookie skrev:
Banskiss med idealspår vore ballt att kika på innan

Det har aldrig jag heller.

Så jag tyckte det var viktigt att få gjort det före B-racet den 24 så kanske man kan komma näst sist för en gång skull istället.

Vi ses där.

/M

GSXR1100R skrev:

GSXR1100R skrev:

Lånat från www.rejsa.nu.

gellerasen_sparval1.jpg

gellerasen_sparval2.jpg

gellerasen_sparval3.jpg

GSXR1100R skrev:

Såhär är ett varv på Gåsen. Rakt fram (start-målrakan), hö...gr (Träsen är bankad och det blir lite kompression), hö-hö-hö-nä-vänta-nu...höger (högern in i esset har sen ingång), vääänster (lång vänster ut ur esset), whoooiii (rakan med högerknicken ner mot ejes), öhhh (inbromsning), höger, lite höger igen osså höger igen, bänd över (bend over, you know) till vänster samtidigt som hojen kränger till och du är ute ur ejes mongokurva, phu lika skönt varje gång, rakt fram, vnstr (hårnålen), rakt fram, snabba vänstern sen kommer första högerkurvan i det som kallas för Det Stora Gäspet även känd som depåkurvan eller det gigantiska knäskrapet, rakt fram på start-målrakan och varvet är slut. Sådär, då är du redo för Gåsen. Pssst, om du ska boka solstol på beachen så är det efter andra högern i Ejes som gäller, där blir du aldrig ensam.

Teddy skrev:
om du ska boka solstol på beachen så är det efter andra högern i Ejes som gäller, där blir du aldrig ensam.
Jag ska upp till Sviestad och besegra torparn 6/7, jag har inte kört där sen jag lekte jordfräs förra våren.

Ejes låter som en liknande böj, sen har vi ju hårnålsidioten på Knudan att besegra.

Dragracing är nog inte så dumt...

Mike the bike skrev:
Det har aldrig jag heller.

Så jag tyckte det var viktigt att få gjort det före B-racet den 24 så kanske man kan komma näst sist för en gång skull istället.

Vi ses där.

/M
Bra då kan vi toura runt på 1.30 om det är torrt

GSXR1100R skrev:
Jag ska upp till Sviestad och besegra torparn 6/7, jag har inte kört där sen jag lekte jordfräs förra våren.

Ejes låter som en liknande böj, sen har vi ju hårnålsidioten på Knudan att besegra.

Dragracing är nog inte så dumt...

Ejes är inte så svår - mest tråkig.
Trösen är ju den stora utmaningen tillsammans med de den trista depåböjen.

Goodstuff skrev:
Depåböjen såg spännande ut när Pratrik Würstenkopf sladdade igenom den förra året, Trösen är farlig sägs det, Ejes är en transportsträcka

Goodstuff skrev:
Ejes kurva: släpp bromsen och styr in, det går att ha MYCKET högre kurvhastighet än man först tror.

Tröskurvan: vänta LÄNGE med att styra in; man ska tangera väldigt sent för att få en bra utgång. Snabba förare har ofta trean i (gathoj) när vi dödliga fegar på tvåan.

Depåböjen: trist? Den som törs gå in med hög fart kan med en stor portion balls hålla fullt i andra halvan av böjen. I kombination med ojämnheterna blir det spännande med rejält nedlägg och full trottel.

Goodstuff skrev:

Depåböjen tillsammans med partiet mellan Esset och Ejes är ju roligast på hela banan. Det sladdar och skakar så skönt där. :D

valmers skrev:
Depåböjen: trist? Den som törs gå in med hög fart kan med en stor portion balls hålla fullt i andra halvan av böjen. I kombination med ojämnheterna blir det spännande med rejält nedlägg och full trottel.
Så såg det ut ja, haltar farbror ut till banan på Onsdag :confused:

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back