Onsdagsrally 17/5 17:00

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Nu är det dags att plocka ut hojen på en runda igen!
Hoppas att det blir hyffsat väder på onsdag, även om SMHI säger nåt helt annat... :huvet

Vi kör en liten sväng på kringelkrokar!

Samling vid DIN-X i Älmhult!

Vi ses där!

Så länge det inte regnar så hänger jag på.
Ska försöka lura med en CBR 900 också.
Nää nu måste jag sätta mig med religionsarbetet som jag ska lämna in imorgon :huvet

/Adam

Säger samma sak som tidigare sa, regnar det inte hänger jag också på. Ni ska inte åt Växjöhållet? Kanske mötas lite närmare då jag bor i Växjö..?

Tyvärr har jag fått förhinder imorgon, hoppas att ni får en kul runda!
Ses nästa onsdag!

Får tacka för en trevlig runda! kommer definitivt att hänga på fler gånger i mån av tid och väder! Fick ju rensa ut moppen lite på slutet med :)

Körde Älmhult-Fanhult-Eneryda-Grimslöv-Urshult-Älmhult. (för de som inte var med).

:whip

Det var ungefär så det kändes att bli omkörd av kamikaze.

Men det var fina vägar, o inte många överraskningar i kurvorna heller.
Vi får hoppas det blir några till nästa gång nu när det är varmt å gott om kvällarna.

/Per

Nu törs jag inte crossväxla längre, så nästa onsdag kommer jag nog inte. Om delarna till kopplingen finns i Sverige kommer dom i början på nästa vecka,(Inte troligt), finns dom i Europa får jag dom nästa fredag.Finns dom i Japan tar det nog ett tag till :huvet .

Last edited:
Tackar för en trevlig runda.

Jag körde en extra runda efteråt när vi hade rättat till "fotstödet", då var det inget problem att växla.
Får kanske bita i det sura äpplet och köpa reservdelar.

/Adam

Adde87 skrev:
2169343
Jag körde en extra runda efteråt när vi hade rättat till "fotstödet", då var det inget problem att växla.
Får kanske bita i det sura äpplet och köpa reservdelar.

/Adam

Tänkte att eftersom att fästet var ganska dyrt så kanske jag kan ordna ett fräst alt. skuret i alu. det jag behöver av del isf. är en ritning. kan du ordna det så fixar jag resen. har du möjlighet att få ut en ritning i antingen autocad eller solidworks så är det bra, annars duger det med ett papper.

BON skrev:
2169248
:whip Det var ungefär så det kändes att bli omkörd av kamikaze.

Men det var fina vägar, o inte många överraskningar i kurvorna heller.
Vi får hoppas det blir några till nästa gång nu när det är varmt å gott om kvällarna.

/Per

Nu törs jag inte crossväxla längre, så nästa onsdag kommer jag nog inte. Om delarna till kopplingen finns i Sverige kommer dom i början på nästa vecka,(Inte troligt), finns dom i Europa får jag dom nästa fredag.Finns dom i Japan tar det nog ett tag till :huvet .

Jag fick ju själv en ganska spännande upplevelse över backkrönet... :yoparty
Jag har plockat ner min hoj endel och kommer inte heller om jag inte har fått ihop den igen. Ska dra om avgassystemet lite.

Last edited:
Det vore kanonbra!
Kan nog fixa en CAD-ritning i skolan, har ändå inte så mycket att göra de sista veckorna.
Vill du ha en ritning på orginaldelen då eller ska det vara på en alternativ lösning?

/Adam

Adde87 skrev:
2175854 Det vore kanonbra!
Kan nog fixa en CAD-ritning i skolan, har ändå inte så mycket att göra de sista veckorna.
Vill du ha en ritning på orginaldelen då eller ska det vara på en alternativ lösning?

/Adam

Gör en ritning på hur du vill att de ska se ut.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan