Onsdagskörningar i Falkenberg?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För er som tänkt köra på falken idag, glöm inte regndäcken:tummenupp
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
A
De som oftast är snabbast i gatgruppen ÄR folk med licens och superbikekittad hoj med slicks och däckvärmare. Vad man finner för nöje i att köra slalom bland gathojar får de nog svara för själva.

För självförtroende kanske? De måste väl känna sig som rossi när de sussar förbi folk i gatgruppen :)
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vi klarade oss från regn även att det såg riktigt mörkt ut runt fyra tiden :) kommer du nästa onsdag?

Gör jag säkert:)

Tog "ett par" kort idag, ska se om jag orkar gå igenom dom idag annars blir'e imorgon!
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
- Achtung!....kollade in laptimern nu när jag kom hem. Crusade 56or första 4 varven (när jag hade fritt i sista passet)...kröp ner till som bäst 54.5 i trafiken sen....mycket märkligt :confused: Bästa tid för dagen 53.5
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
- Achtung!....kollade in laptimern nu när jag kom hem. Crusade 56or första 4 varven (när jag hade fritt i sista passet)...kröp ner till som bäst 54.5 i trafiken sen....mycket märkligt :confused: Bästa tid för dagen 53.5

Haha låter märkligt.. Men förmodligen så hittade du någon snabbare att följa efter som gjorde att du höjde tempot, mig kanske? :) Men det verkade inte vara din dag idag. Förra gången så försvann du bara när jag försökte hänga på dig..
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Haha låter märkligt.. Men förmodligen så hittade du någon snabbare att följa efter som gjorde att du höjde tempot, mig kanske? :) Men det verkade inte vara din dag idag. Förra gången så försvann du bara när jag försökte hänga på dig..

- Försökte mest åka runt och stressa folk till highsiders i går.... Och det funkade klart bättre när jag låg bakom dom än när jag låg i täten :crash
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Gör jag säkert:)

Tog "ett par" kort idag, ska se om jag orkar gå igenom dom idag annars blir'e imorgon!

Okej så du var där igår.. Såg dig aldrig :) om du fick några bilder på mig så får du gärna lägga upp dem :) men kom fram o hälsa nästa gång du är på banan..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Okej så du var där igår.. Såg dig aldrig :) om du fick några bilder på mig så får du gärna lägga upp dem :) men kom fram o hälsa nästa gång du är på banan..

Will do:) hade med mig grabben och vi skulle bara ut en snabbis så vi ställde oss vid chikanen och skulle väl egentligen bara kolla ett pass men iom att en av förarna gick omkull redan tidigt på andra varvet blev vi kvar längre än vad som var tänkt! Btw, hur gick med honom? Såg ut som nyckelbenet antingen hade gått av eller ur led för han hade rejält ont.
 

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Försöker jaga årets sista bandagar som inte krockar med tjänsteresor, födelsedagar och annat... Hur tidigt måste man vara på plats för att få en plats på onsdagskörningarna?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
försökte plocka ut de bästa korten så jag ber om överseende då jag är helt färsk när det kommer till fotografering, har precis inhandlat min första systemkamera men jag "learning by doing" och mixtrar med olika slutartider, isoinställningar och allt annat jag knappt begriper mig på:rodnar


IMG_0148.jpgIMG_0149.jpgIMG_0150.jpgIMG_0151.jpgIMG_0296.jpgIMG_0304.jpgIMG_0311.jpgIMG_0320.jpg
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
När behöver man vara på plats för att vara säker på att få köra. Runt 15-tiden?
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
- Hmm...intressant sekvens (för mig) när undertecknad styr ut i sanden för att unvika grön gubbe. Senare i pass no3 gjorde samma hoj med ny gubbe samma sak i utgången av Nyhem. Låg bakom och rätade upp så det blev att styra genom spenaten då för att inte köra på den nya gubben...:gnissla

Kanske var fel på den hojjen?:rolleyes:
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Will do:) hade med mig grabben och vi skulle bara ut en snabbis så vi ställde oss vid chikanen och skulle väl egentligen bara kolla ett pass men iom att en av förarna gick omkull redan tidigt på andra varvet blev vi kvar längre än vad som var tänkt! Btw, hur gick med honom? Såg ut som nyckelbenet antingen hade gått av eller ur led för han hade rejält ont.

Okej ni stod där... Jag vet faktiskt inte hur det gick med den första som vurpade, men hörde något om nyckelbenet samt att han fick åka till sjukhuset. Hoppas det gick bra för båda två som vurpade..

Riktigt schyssta bilder! Tack :)
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Var och registrerade mig för kvällens körning precis och ikväll kommer dom att ha tre grupper Långsam, Medel och Snabb.
Lite info bara....
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Idag är sista gången för gathojar för i år! Blir tre grupper idag och det fanns gott om platser kvar när jag var nere vid 10-tiden. Idag blir det snabb! :brynad
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top