Onsdagskörning!

kurre

Ny medlem
Gick med
30 May 2004
Hoj
Yamaha R6 2009
Hallå alla gazzare!
Det är nog många som tänkt på detta men som inte har kommit längre.
Varför inte skifta dagar. Nån dag tisdag nån dag torsdag och så vidare.
Man har ju massa ögon på sig varje onsdag.
Det skulle i alla fall snurra hos sheriffen. :confused:
Vad säger ni? :banana

kurre skrev:
Hallå alla gazzare!

ja varför inte... :tummenupp

Den som söker skall finna heter det... (= använd sökfunktionen)
Det här har varit på tapeten innan.

Grejen är den att Onsdagsgazz är ONSDAGSGAZZ. Det ska köras på onsdagar. Det är oftast samma tid, det är samma dag, inga missförstånd.

Vill man köra kan man köra andra dagar. OCKSÅ. Det är ju inte svårare än att lägga en tråd...

kurre skrev:
Hallå alla gazzare!
Fin idè Kurre.
Släng upp dig på Skramlaha:n så kör vi på Torsdag, jag är ändå busy denna Onsdag.

CorbenDallas skrev:

Grejen är den att Onsdagsgazz är ONSDAGSGAZZ. Det ska köras på onsdagar. Det är oftast samma tid, det är samma dag, inga missförstånd.

Vill man köra kan man köra andra dagar. OCKSÅ. Det är ju inte svårare än att lägga en tråd...
Alldeles riktigt. Mer än 50% av de som e med kollar inte änns på forumet så hur skall dessa meddelas.
Onsdagsgazz är ONSDAGSGAZZ
Vill man köra en annan dag oxå så e det lysande. Bara starta en tråd om var och när det är samling.

Dangerous Dave skrev:
Fin idè Kurre.
Släng upp dig på Skramlaha:n så kör vi på Torsdag, jag är ändå busy denna Onsdag.

Nu kan jag inte på torsdag så klart för jag ska jobba som vanligt, men efter denna veckan har jag semester.
Och då e det bara att gazza.

CorbenDallas skrev:

Nu när du säger det, så börjar det tändas ett litet ljus på sparlåga. :va

Mr K skrev:
Alldeles riktigt. Mer än 50% av de som e med kollar inte änns på forumet så hur skall dessa meddelas.
Onsdagsgazz är ONSDAGSGAZZ
Vill man köra en annan dag oxå så e det lysande. Bara starta en tråd om var och när det är samling.

Vi kan ju försöka få ihop en maillista så att man kan höras på det sättet.
Så att man blir fler än några stycken.

kurre skrev:
Vi kan ju försöka få ihop en maillista så att man kan höras på det sättet.
Så att man blir fler än några stycken.
Maillista SMSlista Telefonlista ICQlista MSNlista
Vi har kört detta Onsdagsgazz i 6 år nu och det funkar inte med olika listor. Vi har testat.
Onsdagsgazzet kommer alltid att finnas.
Vissa har provat med andra varianter typ Lördagsbus, men det funkar inte i längden.
Skriver man här så är det iallafall en stor chans att några följer med på ett alternativt gaz.
Om du är med och gazzar med oss på onsdagar och lär känna ett par så kommer du att få tillgång till våra privata sidor här på forumet med telefon & Mail till de flesta.

Kritik och förändringar e välkomna men de ska vara lite mera genomtänkta och fråga gärna först för vi har provat det mesta redan.

Mr K i egen hög person

Håller med, onsdags gazz är onsdags gazz o även en helig hojdag.
Det funkar fint om man postar en tråd om övrigt gazz abstinens om man är sugen på en krokeli krok sväng andra dagar.
Blir kanske inte samma mängder hojar men små trevliga grupper på 4-8 st o lite bus köra,fik o forskning av nya outforskade platser.
Nu har ju inte vädret varit nåt vidare strålande utan strillande annars brukar vi köra lite på helgerna.
Hört även att det samlas ett gäng på Shell macken vid Gårdstånga rondellen på lördagar,tror det är vid 10-11 tiden,kanske nån som vet bättre här?.
Som Mr K sa,kör lite med onsdags gazzen o lär känna lite folk eller så tar vi nåt mitt i veckan,helg gazz.Förra året körde jag o TheDude en ölands dagstur på 101 mil tur/retur i sadeln,vi hade skit skoj o ändå inte kännt varandra så värst länge,så det är bara o hänga på.

Last edited:
Mr K skrev:
Maillista SMSlista Telefonlista ICQlista MSNlista
Vi har kört detta Onsdagsgazz i 6 år nu och det funkar inte med olika listor. Vi har testat.
Onsdagsgazzet kommer alltid att finnas.
Vissa har provat med andra varianter typ Lördagsbus, men det funkar inte i längden.
Skriver man här så är det iallafall en stor chans att några följer med på ett alternativt gaz.
Om du är med och gazzar med oss på onsdagar och lär känna ett par så kommer du att få tillgång till våra privata sidor här på forumet med telefon & Mail till de flesta.

Kritik och förändringar e välkomna men de ska vara lite mera genomtänkta och fråga gärna först för vi har provat det mesta redan.

Mr K i egen hög person

Ok, då lägger jag ner detta tills vidare :tummenupp

Bara att kasta upp en tråd om man är körsugen, jag håller med om att det är för mycket mässingsknappar på onsdagar men onsdagsgazz är onsdagsgazz.

Eventuellt kör jag en långrunda på Torsdag :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Bara att kasta upp en tråd om man är körsugen, jag håller med om att det är för mycket mässingsknappar på onsdagar men onsdagsgazz är onsdagsgazz.

Eventuellt kör jag en långrunda på Torsdag :tummenupp

Typiskt. På torsdag kan jag inte, men dangerous dave skulle köra.
Han e nog sugen

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back