Onsdagsgazzz Älmhult

Missar tyvärr morgondagens tur också, åker till GBG med jobbet :/

Ha så trevligt, hoppas på vackert väder.

Hörde att det var några som funderade på att åka till Sjöbo imorrn kväll. Är jag hemma till 17.15 så är jag vid Gazolindh. Om inte åk utan mig.

Nu blir jag sur! När jag inte kan åka med så åker ni till Sjöbo!:mad:

Nåja, det verkar ju bli vettigt väder iallafall. Ha en trevlig runda om ni åker. Jag får hänga med nästa gång.:tummenupp

/Per

P.S. Såg din hoj på blocket Micke. Ska du byta nu igen:va ? D.S

Nu blir jag sur! När jag inte kan åka med så åker ni till Sjöbo!:mad:

Har du inte fått dit kylarlocket eller:D

Är det inte någon som ska med idag:va Det har ju för fan regnat en hel evighet så nu får ni skärpa till er när det väl är uppehåll:tungan

Jag kör dit o ser om någon dyker upp, jag kan vänta en stund på dig med Micke.

Last edited:
Ja inte f-n kom man hem i tid:huvet . Vädret har ju varit perfekt ikväll.
Blir hojen såld så blir den. Trevlig hoj så blir inte direkt ledsen om den blir kvar. Frugan är vansinning på mig, byter fordon för ofta tycker hon:rolleyes: Kan inte ha saker länge, i så fall hinner man ju tröttna på de:tungan
(kanske dags att byta fruga med:va Nää

Jag tog en lite runda själv. Vägen mellan Lönsboda o Glimåkra är riktigt rolig.

Ska vi ta Sjöbo på Onsdag? eller är det någon som har en runda på lager.

Jag tog en lite runda själv. Vägen mellan Lönsboda o Glimåkra är riktigt rolig.

Ska vi ta Sjöbo på Onsdag? eller är det någon som har en runda på lager.

Jo, Glimåkra vägen är en riktig höjdare, men fråga Drkosmos vad han tycker om den vägen :näsblod .

Sjöbo känns väl inte fel, men blir det dåligt väder vet jag inte om jag törs följa med, mitt bakdäck börjar liksom skifta färg i slitbanan.

Dessutom är det sk*tsvårt att köra rakt fram på sidan av däcket.

:felämne Är det rimligt att det ska ta över en vecka att skicka två däck från Tyskland till Sverige? :mad:

Smhi lovar regn i Älmhult o sol i Sjöbo:tummenupp så det låter som ett bra val.

:felämne Har ett 180 bakdäck liggande, men har för mig att det inte passar din. Om ja är det bara att höra av dig.

Jo, Glimåkra vägen är en riktig höjdare, men fråga Drkosmos vad han tycker om den vägen :näsblod .

Sjöbo känns väl inte fel, men blir det dåligt väder vet jag inte om jag törs följa med, mitt bakdäck börjar liksom skifta färg i slitbanan.

Dessutom är det sk*tsvårt att köra rakt fram på sidan av däcket.

:felämne Är det rimligt att det ska ta över en vecka att skicka två däck från Tyskland till Sverige? :mad:

Det är lite krokig:näsblod om man inte använder stödhjul vilket jag för göra numera.:gnissla

Sist jag beställde tog det tre dagar innan däcken låg hemma vid dörren.:tummenupp
Undrar vem du har förolämpat:D

ÄLSKAR Lönsboda-Glimåkra, eller stenhagen-Glimåkra som vi bönder från trakten säger ;)

Två rundor tur/retur brukar vara lagom sen skyller man på att man tänker på de som bor vid vägen fast det är den oerhört vältränade kroppen som inte vill mer :D

Inte den vägen som går rakt fram om man kommer från Älmhult, jag menar om man tar höger i körsningen i Lönsboda, men det var kanske där hanklotade:va

Last edited:
Go runda blev det!

Kul att se Sjöborakan i verkligheten.
Jag som smet ifrån lite tidigare fick ihop nästan 30 mil.

Hur gick det sen, hann ni ifatt Ojje?

Per

P.s Kollade lufttrycket när jag stallade in, 1,01 bar.:skrämd Inte konstigt att det var svårsvängt D.s

Sist jag beställde tog det tre dagar innan däcken låg hemma vid dörren.:tummenupp
Undrar vem du har förolämpat:D

Nu är dom på utlämningsstället, så nu ska dom bara hämtas o krängas. Får hoppas att jag lyckas uppfinna nån ställning att balansera i.

Last edited:
Go runda blev det!

Hur gick det sen, hann ni ifatt Ojje?.

Mäktig upplevelse att se Sjöbo live och i sånt väder..

Ojje körde väldigt lugnt:banana efter Osbyrycket.
210hk (om den var original) hjälper inte långt mot en Ducce på g:arsele .
Blir till att sanera bort några miljoner lik, såg knapp något sista biten:huvet . + upptankning av hojen, en annan fuskade inte med pitstop utan körde på ångorna sista biten.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!