Onsdagsgazzet slutade i indraget k-kort...

Robz skrev:
2117767 Ajjajjjajjjj!!!!!
Meddela gärna om utvecklingen. Kan vara intressant o se om teorierna håller.

Jo, men det finns lite olika aspekter på det hela.

Jag kan köra nu och inte skriva på delgivningarna som kommer via post, men skulle jag bli stoppad (och det blir man på MC ofta i Malmö) så blir jag delgiven och det är kört. Och det kan hända inom 2 mån säger vi och då tappar jag Juli & Augusti. (trist när folk har semester m.m)

Tar jag mina förhoppningsvis 2mån nu så hinner man köra ett bra tag innan sommaren slut.

Beslutsångest....

bo$ken skrev:
2118050 Jo, men det finns lite olika aspekter på det hela.

Jag kan köra nu och inte skriva på delgivningarna som kommer via post, men skulle jag bli stoppad (och det blir man på MC ofta i Malmö) så blir jag delgiven och det är kört. Och det kan hända inom 2 mån säger vi och då tappar jag Juli & Augusti. (trist när folk har semester m.m)

Tar jag mina förhoppningsvis 2mån nu så hinner man köra ett bra tag innan sommaren slut.

Beslutsångest....

Är det inte en risk att det är 2 månader från och med dagen länsstyrelsen gör sitt beslut, vilket kan dröja?

Tar de isåfall hänsyn till tiden från igår tills beslutsdagen (i det fall polisen HADE tagit ditt kort igår). :va

xyx skrev:
2118192 Är det inte en risk att det är 2 månader från och med dagen länsstyrelsen gör sitt beslut, vilket kan dröja?

Tar de isåfall hänsyn till tiden från igår tills beslutsdagen (i det fall polisen HADE tagit ditt kort igår). :va

Nej, mej veterligen tar de inte hänsyn till den dag jag "åkte fast". Utan det blir X månader from att delgivningen är påskriven och de fått kortet.. tror jag om jag fattat rätt..

Balthazar skrev:

Men en olycka kommer sällan ensam.
Detta har hänt på 2 dagar.

1. Blev av med körkortet och får nån böter.
2. Fick restskatt på 59.000,- (lägenhetsförsäljning) ska betalas tisdag.
3. En gammal bota fastslogs, 3600,- + 500,- till brottsoffer dvs. JAG :)

Väntar spänt på nästa grej, spännande...... :huvet

Det man dock lär sej är:

1. Kör lagligt och håll farten= åk buss resten av ditt liv och ha aldrig kul
2. Lägg undan pengar för det e inte kul att köpa fräcka grejer= ha aldrig kul
3. Kalla inte en konstapel för gris på fyllan=bli nykterist och ha aldrig kul

Last edited:
bo$ken skrev:
2118374 Men en olycka kommer sällan ensam.
Detta har hänt på 2 dagar.

1. Blev av med körkortet och får nån böter.
2. Fick restskatt på 59.000,- (lägenhetsförsäljning) ska betalas tisdag.
3. En gammal bota fastslogs, 3600,- + 500,- till brottsoffer dvs. JAG :)

Väntar spänt på nästa grej, spännande...... :huvet

Det man dock lär sej är:

1. Kör lagligt och håll farten= åk buss resten av ditt liv och ha aldrig kul
2. Lägg undan pengar för det e inte kul att köpa fräcka grejer= ha aldrig kul
3. Kalla inte en konstapel för gris på fyllan=bli nykterist och ha aldrig kul
Då får Palle bli min pallpånke :pannkyss

Shit pommesfritt mannen.... trist läge, hoppas det fixar sig.

gamle skrev:
2117761 Dom brukar stå på den sista bron inan rodellen vid Trelleborgs motorvägen, ofta på onsdagar just

Som gamle säger... här står dom nästan alltid på ons, även på de andra broarna oxå .. ta det easy på ringen!

Knäckehäxan skrev:
2117805 Undrar hur fan dom får grejorna å fungera när d regnar.... vad jag vet iaf så uppdelas en laserstråle som träffar en vattendroppe, till en jävla massa strålar.
Möjligt att jag har fel, men lite illustrerad vetenskap har man ju läst ;)

dels borde nåt sånt ju va möjligt..sen hur e de med protokoll fyllde de i de i regnet kanske de e utsettat eller iaf suddigt..om det nu finns kalberingsprotokoll..eller tänker jag fel? :va

Matulda skrev:
2118666 Åhh.. En framför och en bakom mej..Najs...

Lova nu inte mera än du klarar av lilla gumman.... :tungan

Zenit skrev:
2118648 dels borde nåt sånt ju va möjligt..sen hur e de med protokoll fyllde de i de i regnet kanske de e utsettat eller iaf suddigt..om det nu finns kalberingsprotokoll..eller tänker jag fel? :va

Jag ringe de idag och bad de skicka alla protokoll och rapporter till mej, alltid nåt, har de inte kalibrerat lasern kan de ju kamma hästsnabeln mothårs, men de har de säkert vi detta laget när de vet att vi vet...

bo$ken skrev:
2118784 Lova nu inte mera än du klarar av lilla gumman.... :tungan

Jag ringe de idag och bad de skicka alla protokoll och rapporter till mej, alltid nåt, har de inte kalibrerat lasern kan de ju kamma hästsnabeln mothårs, men de har de säkert vi detta laget när de vet att vi vet...

hehe gör de kanske men kan ju funka..lycka till :)

tradigt Palle, men det lär ju säkert bli skitväder hela Maj-Juni och en bit in i Juli som vanligt.. så ta chansen o bli av med körkortet innan det blir gotteväder i Augusti och September! :yoparty

(fler än jag som har semester i Augusti?? :) )

Swappe skrev:
2119016 tradigt Palle, men det lär ju säkert bli skitväder hela Maj-Juni och en bit in i Juli som vanligt.. så ta chansen o bli av med körkortet innan det blir gotteväder i Augusti och September! :yoparty

(fler än jag som har semester i Augusti?? :) )

japp ,jag går på semmester efter i morrgon o är ledig tills september :tummenupp

bo$ken skrev:
2118214 Nej, mej veterligen tar de inte hänsyn till den dag jag "åkte fast". Utan det blir X månader from att delgivningen är påskriven och de fått kortet.. tror jag om jag fattat rätt..

Trist för dig :näsblod
Jag själv får tillbaka mitt K-kort den 5 juni :)
Körde 31 km/h över med MC´N på släp :gnissla
2 Månader blev det och det var från den dagen
jag blev tagen som de räknar ifrån :rolleyes:

3. Kalla inte en konstapel för gris på fyllan[/QUOTE]
:lol :lol

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...