R1 racer
Stick i ögat!
Von Vettet skrev:2117860Köra från trafikavdelningens volvo V70 och sura bussar ser jag mer som ett sant nöje!!![]()
Jepp! du är GÅSBUSE

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Von Vettet skrev:2117860Köra från trafikavdelningens volvo V70 och sura bussar ser jag mer som ett sant nöje!!![]()
Robz skrev:2117767Ajjajjjajjjj!!!!!
Meddela gärna om utvecklingen. Kan vara intressant o se om teorierna håller.
bo$ken skrev:2118050Jo, men det finns lite olika aspekter på det hela.
Jag kan köra nu och inte skriva på delgivningarna som kommer via post, men skulle jag bli stoppad (och det blir man på MC ofta i Malmö) så blir jag delgiven och det är kört. Och det kan hända inom 2 mån säger vi och då tappar jag Juli & Augusti. (trist när folk har semester m.m)
Tar jag mina förhoppningsvis 2mån nu så hinner man köra ett bra tag innan sommaren slut.
Beslutsångest....
xyx skrev:2118192Är det inte en risk att det är 2 månader från och med dagen länsstyrelsen gör sitt beslut, vilket kan dröja?
Tar de isåfall hänsyn till tiden från igår tills beslutsdagen (i det fall polisen HADE tagit ditt kort igår).![]()
Balthazar skrev:2118239trsist![]()
Då får Palle bli min pallpånkebo$ken skrev:2118374Men en olycka kommer sällan ensam.
Detta har hänt på 2 dagar.
1. Blev av med körkortet och får nån böter.
2. Fick restskatt på 59.000,- (lägenhetsförsäljning) ska betalas tisdag.
3. En gammal bota fastslogs, 3600,- + 500,- till brottsoffer dvs. JAG
Väntar spänt på nästa grej, spännande......
Det man dock lär sej är:
1. Kör lagligt och håll farten= åk buss resten av ditt liv och ha aldrig kul
2. Lägg undan pengar för det e inte kul att köpa fräcka grejer= ha aldrig kul
3. Kalla inte en konstapel för gris på fyllan=bli nykterist och ha aldrig kul
gamle skrev:2117761Dom brukar stå på den sista bron inan rodellen vid Trelleborgs motorvägen, ofta på onsdagar just
Knäckehäxan skrev:2117805Undrar hur fan dom får grejorna å fungera när d regnar.... vad jag vet iaf så uppdelas en laserstråle som träffar en vattendroppe, till en jävla massa strålar.
Möjligt att jag har fel, men lite illustrerad vetenskap har man ju läst![]()
Åhh.. En framför och en bakom mej..Najs...GSXR1100R skrev:2118443Då får Palle bli min pallpånke![]()
Matulda skrev:2118666Åhh.. En framför och en bakom mej..Najs...
Zenit skrev:2118648dels borde nåt sånt ju va möjligt..sen hur e de med protokoll fyllde de i de i regnet kanske de e utsettat eller iaf suddigt..om det nu finns kalberingsprotokoll..eller tänker jag fel?![]()
bo$ken skrev:2118784Lova nu inte mera än du klarar av lilla gumman....
Jag ringe de idag och bad de skicka alla protokoll och rapporter till mej, alltid nåt, har de inte kalibrerat lasern kan de ju kamma hästsnabeln mothårs, men de har de säkert vi detta laget när de vet att vi vet...
Swappe skrev:2119016tradigt Palle, men det lär ju säkert bli skitväder hela Maj-Juni och en bit in i Juli som vanligt.. så ta chansen o bli av med körkortet innan det blir gotteväder i Augusti och September!![]()
(fler än jag som har semester i Augusti??)
bo$ken skrev:2118214Nej, mej veterligen tar de inte hänsyn till den dag jag "åkte fast". Utan det blir X månader from att delgivningen är påskriven och de fått kortet.. tror jag om jag fattat rätt..
bo$ken skrev:2118784Lova nu inte mera än du klarar av lilla gumman.......
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |