Onsdagsgazzet 31/8 - Eftersnack

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Tackar alla för ett lugnt o väl genomfört gazz :tummenupp
Inga incidenter, lite stora grupper, go' fika, o snygga stunt :Bugar

Hoppas alla är nöjda...

Extra tack till Jimmyretta och Mavve som roddade sina grupper utan förluster :D

Bilder, bilder???

faaaaeeen vad kul!!!

tack för ett kanonfint onsdagsgazz :tummenupp

skitkul små vägar och kanonfint förstagångs-pånyavägartempo... :Bugar

ses nästa vecka... :)

härliga vägar... men jag blev lite irriterad på vår försteman.. pga när vi stanna på ett ställe.. så tog folk av sina hjälmar för lite paus... sen helt plötsligt här vi där bak i gruppen att dom där framme bara gazzar iväg...
e det inte meningen att siste mannen ska ge täcken att alla är klara för att köra?
sen fick vi ligga på som för för att hinna ikapp på vägar vi inte känner till... o inte någon som hittar jätte bra på..

men annars va det e trevligt gazz....skoj med nya vägar...
saknar viserligen gammla sjöbo rakan :(

Japp, tack alla för ett fint gazz och tack Maverick för resledningen.

Strålande väder och fint fika, ett bra alternativ till den vanliga rundan tycker jag! :tummenupp

Blev en hel del väntan i vår grupp dock för att hålla alla samlade, så några saker kan ju påpekas:

Det finns _ingen_ skam i att köra i "långsamma" gruppen. Är det ditt första gazz så tycker jag nästan att det är självklart att du börjar där*, är det nog med folk så borde en sån alltid finnas - fast jag förstår att det kan vara problem med reisleiters..

Märker du att man inte hinner med framförvarande och har folk som ligger och väntar bakom, så vinka då förbi dem vid nästa raka - siste mannen ser alltid till att du inte hamnar sist och blir ensam. Likaså ska du då och då ta en liten titt i bakspegeln och se så bakomvarande syns till.
I min mening ska man dock inte behöva lägga för mycket uppmärksamhet bakåt, det kan vara förödande om något oväntat inträffar framför.

Gruppen stannar vid större stopp då och då och väntar in (självklart).

Och med det så lägger jag ner pekpinnen ;)

* Undantag finns alltid.

härliga vägar... men jag blev lite irriterad på vår försteman.. pga när vi stanna på ett ställe.. så tog folk av sina hjälmar för lite paus... sen helt plötsligt hör vi där bak i gruppen att dom där framme bara gazzar iväg...

e det inte meningen att siste mannen ska ge täcken att alla är klara för att köra?
sen fick vi ligga på som för för att hinna ikapp på vägar vi inte känner till... o inte någon som hittar jätte bra på..
så mindre grupper nästa gång!!!

Det var bra vägar ni drog ut oss på idag. :tummenupp

Synd det blir mörkt så fort nu förtiden.

Zxr_Green skrev:
härliga vägar... men jag blev lite irriterad på vår försteman.. pga när vi stanna på ett ställe.. så tog folk av sina hjälmar för lite paus... sen helt plötsligt hör vi där bak i gruppen att dom där framme bara gazzar iväg...

så mindre grupper nästa gång!!!

Lessen för det, var va det någonstans? Inget försvar men med över 40 hojar så går det inte att se sistemannen överallt, sorry.

Hade bara planerat en rökpaus men om ni vill så kan vi stanna vid varje korsning......

/ J

Hoppas ni hade pissetradigt utan mig ....... Var sa ni att vi ska träffas nästa onsdag?

Mr K skrev:
Hoppas ni hade pissetradigt utan mig ....... Var sa ni att vi ska träffas nästa onsdag?
Du é passé :arsele

Nope - väldigt synd du inte kunde vara med idag...
Stå på en soptunna o inleda gazzet är vingligare än ett bord, å svårare att komma upp på :näsblod :D

Inget sagt om nästa gazz - du vara chef :pannkyss
Lägg upp en poll kanske?

Håller med om att det var kanonfina vägar idag :tummenupp Blev lite spakis då jag höll på att fronta med 4-5 rådjur mellan Gårdstånga-Sandby som tvunget skulle korsa vägen :kocko

:tummenupp Robz o Jimmyretta för planeringen av rundan :tummenupp

Tackar även för sällskapet i mellan/långsamma gruppen. Speciellt tack till min sisteman, inget lätt jobb det där men det gick bra! Vi klarade oss utan incidenter och utan att tappa folk, Men det var nära ett par gånger...

zyx har redan berört problemet men jag vill också komma med lite pekpinnar.

1. Ha självinsikt. Det är inte fult/dåligt/kasst/osv. att inte hänga med i tempot som framförvarande håller. Märker man att man blir ifrånåkt hela tiden så släpp om och kliv ner igenom ledet. Man blir aldrig längre bak än näst sist.

2. Håll koll bakåt i korsningar, det är alltid din skyldighet att se till att bakomvarnade följer dig.

3. Om du tappar kontakt med bakomvarnade, lugna ner tempot till och se till att han/hon får kontakt.

4. Vid korsningar, stanna synligt nere i korsningen så att bakomvarande ser vart du blir av.

5. Ta med er cash så att ni kan få lite kaffe o kanelbulle... :7peta ni vet vem ni är... :hihi

Last edited:
Robz skrev:
Du é passé :arsele

Nope - väldigt synd du inte kunde vara med idag...
Stå på en soptunna o inleda gazzet är vingligare än ett bord, å svårare att komma upp på :näsblod :D

Inget sagt om nästa gazz - du vara chef :pannkyss
Lägg upp en poll kanske?
Eslöv nästa onsdag oxå ..... spread the word ........

Maverick_ou812 skrev:
Speciellt tack till min sisteman, inget lätt jobb det där men det gick bra! Vi klarade oss utan incidenter och utan att tappa folk, Men det var nära ett par gånger...

Tack för tacket, det var ett rent nöje! Tyckte att det var finfina vägar och ett trevligt gazz! Lite kallt på vägen hem, tur att man har handtagsvärmare! :tummenupp

Jimmyretta skrev:
Lessen för det, var va det någonstans? Inget försvar men med över 40 hojar så går det inte att se sistemannen överallt, sorry.

Hade bara planerat en rökpaus men om ni vill så kan vi stanna vid varje korsning......

/ J

det va när vi hade röke paus... misstänkte att det va röke paus eftersom folk tog av sej hjälmarna...
det började bra med att easy_mike körde fram en bit när vi samlades ihop...
jag menar bara att jag tycker att man ska iallafall vänta vid korsningar som man ska svänga vid... inte där det bara e nån väg som korsar den väg vi kör på...
men som sagt.. det va alldeles för stor grupp... vi hade nog kunnat göra 3 grupper av vår... men sen ska man ju ha reseledar till så många osså... inte så många som hittar där uppe på dom vägarna....

ajja vi hitta er tillslut o ingen skada skedd.... :tummenupp bra gazz

Maverick_ou812 skrev:
:tummenupp Robz o Jimmyretta för planeringen av rundan :tummenupp

Tackar även för sällskapet i mellan/långsamma gruppen. Speciellt tack till min sisteman, inget lätt jobb det där men det gick bra! Vi klarade oss utan incidenter och utan att tappa folk, Men det var nära ett par gånger...

zyx har redan berört problemet men jag vill också komma med lite pekpinnar.

2. Håll koll bakåt i korsningar, det är alltid din skyldighet att se till att bakomvarnade följer dig.

3. Om du tappar kontakt med bakomvarnade, lugna ner tempot till och se till att han/hon får kontakt.

5. Ta med er cash så att ni kan få lite kaffe o kanelbulle... :7peta ni vet vem ni är... :hihi

Du!!! inte viste jag att vi skuylle fika mitt ute i ingenstans ..... :hihi :fatta!
He men tanterna var snälla och lätt mig krita till nästa gång
:fyllisar

Det blir ju inte specielt inspirerand körning om man ska ligga och kolla bak hela tiden ...

Kan ju inte vara meningen att man ska behöva reglera farten efter dom som inte hänger med eller dom som man inte hänger med...

tycker man borde ha tätare stop för att samla i hop gruppen för då är det ingen som blir jätte avhängd...

sen är det ju inte lätt för dom som e nya på gazzen att veta hur fort det går i dom olika grupperna ....
Man kan ju inte byta grupp på onsdagsgazzen som man gör på bankörningsdagar... :7peta

Last edited:
Skitbra gazz, häääärliga vägar och perfekt tempo.
Ser redan fram emot nästa onsdag.

För den som vill och kan åka med så kör jag som vanligt från Stortorget kl 17.00 och eftersom det blir samling i Eslöv så gör jag/vi ett stopp på Midhem kl 17.10. Därefter avfärd till Eslöv kl 17.15.

Eventuella bilköer är till för att passeras på höger sida, eller hur (ni vet vem ni är :hihi ).

KanoonGazz, Tack Robz!!

litta bilder från telefonen oxå...
/Snafets

Bifogat

• DSC00103_b.jpg
    DSC00103_b.jpg
    125 KB · Visningar: 162
  • DSC00107_b.jpg
    DSC00107_b.jpg
    132.1 KB · Visningar: 160
  • DSC00108_b.jpg
    DSC00108_b.jpg
    128 KB · Visningar: 153
Lomax skrev:
Du!!! inte viste jag att vi skuylle fika mitt ute i ingenstans ..... :hihi :fatta!
He men tanterna var snälla och lätt mig krita till nästa gång
:fyllisar

Det blir ju inte specielt inspirerand körning om man ska ligga och kolla bak hela tiden ...

Kan ju inte vara meningen att man ska behöva reglera farten efter dom som inte hänger med eller dom som man inte hänger med...

tycker man borde ha tätare stop för att samla i hop gruppen för då är det ingen som blir jätte avhängd...

sen är det ju inte lätt för dom som e nya på gasen och vet hur fort det går i dom olika grupperna ....

man kan ju inte byta grupp på onsdagsgasen som man gör på bankörningsdagar... :7peta
1. Snälla tanter där! :tummenupp
2. Jag som försteman håller koll bakåt i varje korsning och på alla raksträckor (såg nog 15 hojar bak idag) och jag är väldigt inspirerad. :)
3. Noop, bara ha koll så att dom ser var du tar vägen vid avtagsvägar. I övrigt... gazzzzaa!
4. Tätare stopp än idag!?! Du måste med mig skämta aprillo....
5. Helt rätt men med "rätt" placering allt eftersom gazzet pågår så rättar det till sig för alla och vi trivs och har sköj tillsammans. :krama

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT