Onsdagsgazzet™ - Eftersnack

wonderwizard skrev:
utan bilder är denna tråden värdelös :fakta :lol

finns det inga bilder, så har det aldrig hänt.
Trafikpolisen släpper mina bilder så snart jag får ut en laptop som kan snacka med min telefon. Det är mycket med det tekniska...

Maverick_ou812 skrev:
Jag fattar ingenting. I måndagskväll var jag den största idiot som någonsin skrivit i RR forumet, var nog full, hade noll koll som vanligt samt öppnade käften i tid och otid utan att veta vad jag snackade om. Och allt handlade om att köra i grupp med kända och okända... :va
Har ni fått lungnande sprutor sen dess eller?
Nej det är du som har ändrat din attityd utan att veta om det, fortsätt med ditt positiva tänkande och se till att fler tar ansvar och leder rundor så kommer du att bli en hjälte.

Onsdagsgazz = blandade grupper, men mina rundor sköter jag själv.

Last edited:
wonderwizard skrev:
utan bilder är denna tråden värdelös :fakta :lol

finns det inga bilder, så har det aldrig hänt.
Du får prata med "Kapten Bluetooth" aka Pjohan.
Håller med dig, vill också se bilderna han skickade till SÄPO:s avdelning för "Farliga MC grupper" :D

Mr K reseledare = Fetsnabb grupp
Madicken reseledare = Snigelgrupp
Grodögat reseledare = Singelgrupp

Vi i singelgruppen kör sakta till närmsta skogsdunge... sitter på tanken lite och gasar... ojämntomgång är att föredra (vibrationer).

Allt för att fixa U.P.P

GSXR1100R skrev:
Nej det är du som har ändrat din attityd utan att veta om det, fortsätt med ditt positiva tänkande och se till att fler tar ansvar och leder rundor så kommer du att bli en hjälte.
Snack.

Jag har precis samma inställning som innan.
Jag kör med alla som vill köra med mig och bedömer ingens förmåga innan jag träffat dom eller dom gjort något fel (se thundraces inlägg i din tråd som så många berömmer).

Vill jag köra med utvalda lägger jag inte upp en tråd, jag skickar PM, SMS eller e- mail. Är det mina vänner vet jag också hur jag får kontakt med dom privat. Tycker det känns bättre och inte lika provocerande.

Här skiljer vi oss åt i resonemanget men du och jag respekterar varandras sätt att se på det hela och behöver inte diskutera det mer. Inget är rätt eller fel. Vi har bara olika åsikt. :pannkyss

Maverick_ou812 skrev:
Du får prata med "Kapten Bluetooth" aka Pjohan.
Håller med dig, vill också se bilderna han skickade till SÄPO:s avdelning för "Farliga MC grupper" :D
Kanske bättre att jaga SGadd, han körde ju med riktig kamera, jag körde ju bara med mobil...

pjohan skrev:
Kanske bättre att jaga SGadd, han körde ju med riktig kamera, jag körde ju bara med mobil...
Sccccccccccccchhhhhhhhhhhhh....

Kan vi ju inte... Han är ju forfarande undercover agent.
Men nu har du avslöjat er båda! :huvet

SGadd! Upp med bilderna nu!

Maverick_ou812 skrev:
Snack.

Jag har precis samma inställning som innan.
Jag kör med alla som vill köra med mig och bedömer ingens förmåga innan jag träffat dom eller dom gjort något fel (se thundraces inlägg i din tråd som så många berömmer).

Vill jag köra med utvalda lägger jag inte upp en tråd, jag skickar PM, SMS eller e- mail. Är det mina vänner vet jag också hur jag får kontakt med dom privat. Tycker det känns bättre och inte lika provocerande.

Här skiljer vi oss åt i resonemanget men du och jag respekterar varandras sätt att se på det hela och behöver inte diskutera det mer. Inget är rätt eller fel. Vi har bara olika åsikt. :pannkyss

Det kan jag förstå, kan du förstå att jag inte vill pm.a 30 stycken varje gång jag vill köra, det är av praktiska skäl som jag lägger ut en körtråd.

Du vet oxo om att jag värnar om säkerheten och vill därför inte ha en blandad grupp på långa snabbrundor.

Detta är inget elittänkande utan bara ett sätt att säkerställa att dom som kör med mig kan hålla ett likvärdigt tempo utan att köra över sin egen förmåga.

Detta är mitt eget val och har ingenting med Onsdagsgazz eller Radical Riders filosofi att göra.

/Peace :pannkyss

Maverick_ou812 skrev:
Jag fattar ingenting. I måndagskväll var jag den största idiot som någonsin skrivit i RR forumet, var nog full, hade noll koll som vanligt samt öppnade käften i tid och otid utan att veta vad jag snackade om. Och allt handlade om att köra i grupp med kända och okända... :va
Man kan väl ha en disskussion och vara oense om en sak utan att bli ovänner. Vad du nu har lärt dig är att folk här är inte långsynta utan man kan vara idiot i ena ämnet och gud i det andra. Tror du att alla som klankar på min körarskola hatar mig? De flesta är mycket goda vänner som bara säger sin åsikt.
Maverick_ou812 skrev:
Inte många som sett det som provocerande. Mest du. Man får skriva vad man vill i våran del av forumet sålänge man inte har rena personangrepp eller är allmänt störig.

Sedan är det så att folk har MYCKET lätt för att kritisera men MYCKET svårt för att ge beröm. Märkte du fina känslan du fick när du fick beröm för din rajslaijter insats? Jag väntar fortfarande på hur kritikerna till min körarskola kommer att kommentera slutsummeringen till hösten när det visar sig att vi fått ett gäng trafiksäkrare förare. Tror du att någon av de kommer säga -"All heder åt dig Mr K. Jag hade fel och du gjorde något bra."

Mr K skrev:
Tror du att alla som klankar på min körarskola hatar mig? De flesta är mycket goda vänner som bara säger sin åsikt.
Det är just därför så många haft åsikter om det hela också. För att dom är just, goda vänner och tänker ett steg längre.

Mr K skrev:
Jag väntar fortfarande på hur kritikerna till min körarskola kommer att kommentera slutsummeringen till hösten när det visar sig att vi fått ett gäng trafiksäkrare förare. Tror du att någon av de kommer säga -"All heder åt dig Mr K. Jag hade fel och du gjorde något bra."
Du får nog vänta länge. Jag minns inte vad jag skrivit i din tråd, men jag tänker fortsätta att tycka det är fel ställe att ha en skola på. Vare sig du "lyckas" eller inte.

Men visst har du rätt i att det är lätt att gnälla o kritisera, men mkt svårare att beröma. Just därför var jag inte sen att ge :tummenupp till Madickens runda. Det är få som tar sig på ansvaret att vara reseledare. Om man sen kör lite vilse eller annat, det är inte hela världen. Det är sånt som hör till!

Maverick_ou812 skrev:
Jag fattar ingenting.
Det är ju det jag sagt hela tiden :D

Maverick_ou812 skrev:
I måndagskväll var jag den största idiot som någonsin skrivit i RR forumet, var nog full, hade noll koll som vanligt samt öppnade käften i tid och otid utan att veta vad jag snackade om. Och allt handlade om att köra i grupp med kända och okända... :va
Inte lugnande sprutor, men paddorna har spridit sig...
Största idiot är du nog inte, din namne har legat klart värre till.
Du har bara blandat ihop öpplena med potatisen när du resonerat känns det som.

Här kommer ett CorbenDallas svar....

GSXR1100R skrev:
Det kan jag förstå, kan du förstå att jag inte vill pm.a 30 stycken varje gång jag vill köra, det är av praktiska skäl som jag lägger ut en körtråd.
Jag förstår, se mitt inlägg ovan ("respekterar varandras sätt att se på det hela")
GSXR1100R skrev:
Du vet oxo om att jag värnar om säkerheten och vill därför inte ha en blandad grupp på långa snabbrundor.
Japp, vi är 100% överens om att sätta säkerheten först.
GSXR1100R skrev:
Detta är inget elittänkande utan bara ett sätt att säkerställa att dom som kör med mig kan hålla ett likvärdigt tempo utan att köra över sin egen förmåga.
Hmmmmmmmmmmm...... den blir svårare att tro på. Men jag får lita på dig.
GSXR1100R skrev:
Detta är mitt eget val och har ingenting med Onsdagsgazz eller Radical Riders filosofi att göra.
Absolut och det valet ska du självklart göra!
GSXR1100R skrev:
Och så håller vi i varandras händer och sjunger "We shall overcome....." :pannkyss

CorbenDallas skrev:
Det är ju det jag sagt hela tiden :D
Tack ändå... :näsblod

CorbenDallas skrev:
Inte lugnande sprutor, men paddorna har spridit sig...
Största idiot är du nog inte, din namne har legat klart värre till.
Du har bara blandat ihop öpplena med potatisen när du resonerat känns det som.
Som om det skulle vara nån tröst... :3freak

Maverick_ou812 skrev:
den blir svårare att tro på. Men jag får lita på dig.
Varför är det så svårt att tro? Varför inte tro att en människa är god till han/hon bevisat motsatsen...

GSXR1100R skrev:
Kanonbra då är vi på samma våglängd :tummenupp
Det kom upp en bild i min sjuka hjärna.

Gixxer & Madicken nakna på en äng sittandes med benen i kors framför varandra på en handknuten filt. Hållandes varandra i bägge händerna och tittandes djup in i ögonen ......

-"Gud va du är fin" säger Gixxer
-"Inte så fin som du" säger Madicken

När jag öppnade ögonen fick jag en illamående känsla och var tvungen och gå en runda för att få lite frisk luft :zpy

Mr K skrev:
Det kom upp en bild i min sjuka hjärna.

Gixxer & Madicken nakna på en äng sittandes med benen i kors framför varandra på en handknuten filt. Hållandes varandra i bägge händerna och tittandes djup in i ögonen ......

-"Gud va du är fin" säger Gixxer
-"Inte så fin som du" säger Madicken

När jag öppnade ögonen fick jag en illamående känsla och var tvungen och gå en runda för att få lite frisk luft :zpy
Håll dig borta från mina flugsvampar har jag sagt :mad:

CorbenDallas skrev:
Varför är det så svårt att tro? Varför inte tro att en människa är god till han/hon bevisat motsatsen...
Huvudet på spiken Corben!! Det bästa du sagt hitintills (jodå, det finns hopp även för dig). Varför inte vänta med att bedöma en förares skicklighet, tempo och förmåga att köra med insidan av skallen tills man träffat personen ifråga? Såsom jag och MBGIRL föreslog? I en galax för länge, länge sedan...

May the force be with you!

"den blir svårare att tro på. Men jag får lita på dig."

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien