Onsdagsgazzet™ - Eftersnack

Maverick_ou812 skrev:
...jo en rokkie som jag kan inte köra för fort och jag har dessutom en touringmoppe så jag är ofarlig! Men ni andra....
Då får du ändra dig signatur..... :arsele

från

Jag kör sporthoj enbart för brudarnas skull​

till

Jag kör touringmoppe enbart för brudarnas skull​

Maverick_ou812 skrev:
Varför inte min då... jo en rokkie som jag kan inte köra för fort och jag har dessutom en touringmoppe så jag är ofarlig! Men ni andra....

ah skönt! då är det lugnt för mig med... (låg ju i ditt kölvatten hela tiden o duckade för stenar...)

Dragon skrev:
Ja för du busade då inte.... :näsblod för då måste man väl ha en fugerade hoj...eller??
Jag blir nog registrerad som miljöbusen. En halv liter motorolja på 10-20 mil är nog ingen höjdare för miljön (eller andra hojar :skrämd) fast det kanske kan fixa ogräset utefter vägarna. Nivån hade precis nått min-strecket när jag kom hem så motorn lär inte ha tagit skada.

pjohan skrev:
Jag blir nog registrerad som miljöbusen. En halv liter motorolja på 10-20 mil är nog ingen höjdare för miljön (eller andra hojar :skrämd) fast det kanske kan fixa ogräset utefter vägarna. Nivån hade precis nått min-strecket när jag kom hem så motorn lär inte ha tagit skada.
det blev iaf en "uppvärmningsrunda" på ett par mil innan! Och om scheriffen frågar, så kan jag inte ljuga, utan måste nog berätta att du var lite "busig" du med! ;)

Mr K skrev:
Då får du ändra dig signatur..... :arsele

från

Jag kör sporthoj enbart för brudarnas skull​

till

Jag kör touringmoppe enbart för brudarnas skull​
Ja, *suck* efter idag får man kanske göra det? :(

Fast jag tror det är bättre att montera kutsen, då kan man inte skjutsa och då kan jag skita i det här med brudar helt och hållet på ett tag.

Last edited:
RacerX skrev:
det blev iaf en "uppvärmningsrunda" på ett par mil innan! Och om scheriffen frågar, så kan jag inte ljuga, utan måste nog berätta att du var lite "busig" du med! ;)
Jag låg ju sist så jag måste ha varit långsammast. Kan ha brutit mot hastighetsgränsen vid någon raksträcka men då var det givetvis i samband med omkörning. :hihi

Maverick_ou812 skrev:
Sorry allihopa, vi skulle ju tagit vänster där... ja... där nånstans?
Du skulle svängt vänster mot Vedebröd där vid det snea T-korset. Du fortsatte höger mot Ystad. Du kunde också svängt vänster mot Snogeholm en bit längre ner, det hade också hjälpt.
Men det gick bra ändå. :tummenupp
Blev lite småkyligt på slutet men det hör årstiden till.
Gruppen höll ihop bra (förutom vid en korsning :D ) och det var ett lagom tempo för årstiden.

Det var kul det här!

CorbenDallas skrev:
Du skulle svängt vänster mot Vedebröd där vid det snea T-korset. Du fortsatte höger mot Ystad. Du kunde också svängt vänster mot Snogeholm en bit längre ner, det hade också hjälpt.
Men det gick bra ändå. :tummenupp
Blev lite småkyligt på slutet men det hör årstiden till.
Gruppen höll ihop bra (förutom vid en korsning :D ) och det var ett lagom tempo för årstiden.

Det var kul det här!
Vaaaaaaaaaaaaa???
Har du käkat svamp eller slickat på paddor?
Tror knappt det jag läser. Liten gnutta beröm från DIG?
Corben, det är inte första april idag.
CorbenDallas skrev:
Jag såg dig köra för fort!
Det påståendet håller inte... Av anledningar, som du och vissa andra här kan förstå, så såg jag inte ditt ekipage alls och då kan inte du ha sett mig heller :3freak

:(

Maverick_ou812 skrev:
Färddatorn inte påslagen... :va

Jodå, jag hade bara hört att Ystad är fint så här års... :huvet

Sorry allihopa, vi skulle ju tagit vänster där... ja... där nånstans?
Hoppas ni inte frös ihjäl, men kaffe, te och varm choklad smakade kanske ännu bättre efter 1,6 mil på 90 väg?

Ett stort tack för hjälpen till RacerX för upphämtningen av gruppen! :tummenupp

Madicken aka Maverick_ou812

Ordf.
MCK Vilse
Bra att du tar hand om snigeltruppen, det behövs folk som vågar ta initiativ, att köra vilse är bra för då kan man hitta nya vägar.

Jag drog igång projekt "snigeltruppen" förra våren för att värna om säkerheten hos dom som inte har bråttomt att dö, jag körde ett par onsdagar och sen har det rullat på, kul att snigeltruppen fortfarande finns som ett alternativ till dom andra dårarna.

Go Madicken go :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Bra att du tar hand om snigeltruppen, det behövs folk som vågar ta initiativ, att köra vilse är bra för då kan man hitta nya vägar.

Jag drog igång projekt "snigeltruppen" förra våren för att värna om säkerheten hos dom som inte har bråttomt att dö, jag körde ett par onsdagar och sen har det rullat på, kul att snigeltruppen fortfarande finns som ett alternativ till dom andra dårarna.

Go Madicken go :tummenupp
"Tar hand om" är väl lite för mycket sagt.... Mr K sa "Du leder grupp två va?"
Det var ingen fråga utan en order. :lol
Så då gjorde jag det. Denna onsdagen.
Hoppas att det finns fler, gärna nån mer rutinerad förare än jag, som vill leda en såpass stor grupp (tippar på att 2/3- delar körde med mig) med varierad körvana på en Onsadagsgazz.
Hitta nya vägar förresten, tror alla känner till både E65:an och väg 13! :lol :huvet

Men tack iallafall GSXR1100R.
Skönt att göra något som man slipper bli idiotförklarad för här. :3freak

Hälsningar:
Ordf. MCK Vilse

Maverick_ou812 skrev:
Hoppas att det finns fler, gärna nån mer rutinerad förare än jag, som vill leda en såpass stor grupp (tippar på att 2/3- delar körde med mig) med varierad körvana på en Onsadagsgazz.
Hitta nya vägar förresten, tror alla känner till både E65:an och väg 13! :lol :huvet

Hälsningar:
Ordf. MCK Vilse
Se det som ditt kall, det är väldigt svårt att hitta reseledare, ingen vill ta ansvaret att leda fårskocken.

Synka rutten lite bättre med Mr K innan ni kör nästa runda så funkar det nog bra, att vara reseledare ger rutin och uppskattas mycket.

Jag kröner dig härmed till reseledare i snigeltruppen, må ni köra vilse många gånger.

:lol

Maverick_ou812 skrev:
Vaaaaaaaaaaaaa???
Har du käkat svamp eller slickat på paddor?
Muaahahahahahahaha. Bjud inte på sånna :rofl

Maverick_ou812 skrev:
Tror knappt det jag läser. Liten gnutta beröm från DIG?
Corben, det är inte första april idag.
Jupp! Faktiskt! Det är kul att se att det inte alltid är samma "gamla" som leder trupperna. :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Det påståendet håller inte... Av anledningar, som du och vissa andra här kan förstå, så såg jag inte ditt ekipage alls och då kan inte du ha sett mig heller :3freak

:(
Okej, då ska jag inte täten. Vore trist om du inte vet var du ska :)

Maverick_ou812 skrev:

Hälsningar:
Ordf. MCK Vilse
Tvinga Rogerr att ta nån runda så lovar jag att ni får se vägar ni aldrig sett, många av dem på grus dessutom :hihi

"Onsadagsgazz"? Är det dags att joina polackerna i den andra tråden?? :rofl

CorbenDallas skrev:
Muaahahahahahahaha. Bjud inte på sånna :rofl

Jupp! Faktiskt! Det är kul att se att det inte alltid är samma "gamla" som leder trupperna. :tummenupp
Japp dom gamla behöver bytas ut mot nya som håller tempot på en lagom nivå, på så sätt så får alla roligt.

Plugga lite kartor som ligger på denna sida och vips är du en rutinerad vägfinnare.

Maverick_ou812 skrev:
Ich ´bin dein lieder. Allsmäktige K och Kud ... Kärt barn har många namn.

Jag tyckte du gjorde ett eminent jobb som snigeltruppsledare. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp Om du vill ha lite tips hur man ska tänka i sin trafikplanering som rajslaiter för en större grupp hönor så skicka ett PM.

Igår fick jag namnet Mr Kanin eftersom jag visade för kaninsläktet vad som händer om man korsar vägen framför ett Onsdagsgazz. Man blir platt.

Mr K skrev:
Ich ´bin dein lieder. Allsmäktige K och Kud ... Kärt barn har många namn.

Jag tyckte du gjorde ett eminent jobb som snigeltruppsledare. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp Om du vill ha lite tips hur man ska tänka i sin trafikplanering som rajslaiter för en större grupp hönor så skicka ett PM.

Igår fick jag namnet Mr Kanin eftersom jag visade för kaninsläktet vad som händer om man korsar vägen framför ett Onsdagsgazz. Man blir platt.

Va :va heter gubben i snogeholm herr kanin :va men han såg inte platt ut när jag passerade :Bugar mest förbanad :huvet

GSXR1100R skrev:
Se det som ditt kall, det är väldigt svårt att hitta reseledare, ingen vill ta ansvaret att leda fårskocken.

Synka rutten lite bättre med Mr K innan ni kör nästa runda så funkar det nog bra, att vara reseledare ger rutin och uppskattas mycket.

Jag kröner dig härmed till reseledare i snigeltruppen, må ni köra vilse många gånger.

:lol
CorbenDallas skrev:
Mr K skrev:
Jag fattar ingenting. I måndagskväll var jag den största idiot som någonsin skrivit i RR forumet, var nog full, hade noll koll som vanligt samt öppnade käften i tid och otid utan att veta vad jag snackade om. Och allt handlade om att köra i grupp med kända och okända... :va
Har ni fått lungnande sprutor sen dess eller?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8