Onsdagsgazzet™ - 8/6

Dede skrev:
Specijalgazz :banana :banana

Får tacka min lilla grupp för ett nice gazz. Snyggt samlat av maffan som vanligt.
Gled in o kollade MECA ikväll också. En hel del skojiga bilar o hojar där med.

Hoppas vi på lika fint väder nästa vecka :tummenupp
Tackar själv.. takten ökades till perfekt och rundan var lång och bra som vanligt, nästa gång ska jag dock ha hagelbössan med mig för att skjuta bodehelveten som inte sopar upp gruset efter sig... :kulspruta

Last edited:
Maffan skrev:
För min del blev det det bästa gazzet någonsin.. Perfa i takt och runda.. :tummenupp

Men jag har fått ta del av vissa önskningar..

Saken är så att vissa pressar sig ganska rejält i mellangrupper men vill inte köra i tjejgrupp eller långsamma gruppen, det mesta handlatr nog om vad dom heter än om hastigheten.. Mr K.. Kan du inte få dina letare att köra mellan 1, 2 och 3 där en av dessa håller lägre fart? Hade några som var så pressade att varningarna försvann någonstans i gruppen och några gånger fanns det risk för raka kurvor för vissa.. Det behövs en långsam grupp om olyckan inte ska vara framme tror jag.. :tummenupp
det fixxar vi :tummenupp

Maffan skrev:
Saken är så att vissa pressar sig ganska rejält i mellangrupper men vill inte köra i tjejgrupp eller långsamma gruppen, det mesta handlatr nog om vad dom heter än om hastigheten.. Mr K.. Kan du inte få dina letare att köra mellan 1, 2 och 3 där en av dessa håller lägre fart? Hade några som var så pressade att varningarna försvann någonstans i gruppen och några gånger fanns det risk för raka kurvor för vissa.. Det behövs en långsam grupp om olyckan inte ska vara framme tror jag.. :tummenupp

Märkte oxå detta igår..... och ALLA som känner för det är välkomna i den "lite mindre snabba-gruppen" :tummenupp som byter namn :rolleyes: eftersom det verkar ha betydelse..

Bättre köra säkert o komma fram hel :) Bara inse att alla köra olika och är olika duktiga och alla kan inte hänga med alla!!!!

Ses nästa onsdaggazzz :hej

Last edited:
Gula faran skrev:
Märkte oxå detta igår..... och ALLA som känner för det är välkomna i den "lite mindre snabba-gruppen" :tummenupp som byter namn :rolleyes: eftersom det verkar ha betydelse..

Bättre köra säkert o komma fram hel :) Bara inse att alla köra olika och är olika duktiga och alla kan inte hänga med alla!!!!

Ses nästa onsdaggazzz :hej

moget talat..
alla har olika kunskap/rutin även om viljan finns :D
det är faktiskt ingen som tittar snett på dom som kör saktare..

helst i denna otroligt välorganiserade ideèlla (stavning?) gruppen hojåkare.
vi är ute för att ha kul..

tack för en fin "titta på alla som kör samma väg som oss" runda...
ser fram imot specialaren nästa gazz

greetings :yoparty :yoparty

Easy_Mike skrev:
det är faktiskt ingen som tittar snett på dom som kör saktare..

helst i denna otroligt välorganiserade ideèlla (stavning?) gruppen hojåkare.
vi är ute för att ha kul..

:yoparty

Nä, jag blir impad av att folk väljer att ta det lugt och inte faller för inbillad grupptryck.
Själv är jag usel förare om jag jämnför mig med de som kört ett par år.
Därför samlar jag mellangrupp... Men klar är att viljan finns och ibland i min fantasi så är snabba gruppen lockande.. Men gammal man får inse att det får förbli en dröm till nästa år..

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna