Onsdagsgazzet™ - 4/5

Kan tänka mej att ni hade JÄÄÄÄÄÄÄTTE tråkigt idag :rofl
& nä jag blev inte alls sugen på att köra när jag såg alla hojar på macken.. ha på sej ett trångt skinställ o köra o slita så man blir trött o svetig.. nä usch....

Jag o AleX tänkte inför onsdags FiZke istället :tungan vilket e mkt billigare :hihi

ses snart igen gubbar :tuttar

GSXR1100R skrev:
....att vi sen tappade bort halva gruppen (vi va 40 st) va ingen förlust, kan man inte hänga med i mellantempo så får man flytta ner en grupp.
Med dig som leiter :D - du har blivit en buse :fatta!

GSXR1100R skrev:
....efter mycket väntande så hittade vi Mr K och dom hade fuskat med att köra en kortare runda för att slippa komma sist till korvaludan...
Appappapp, eftersom jag ingick i dena eminenta grupp kan jag intyga att vi körde dubbelt så lång runda som ni :arsele
...o varför stack du först av alla... utan knäskrap på rakan dessutom.

Robz skrev:
Med dig som leiter :D - du har blivit en buse :fatta!

Appappapp, eftersom jag ingick i dena eminenta grupp kan jag intyga att vi körde dubbelt så lång runda som ni :arsele
...o varför stack du först av alla... utan knäskrap på rakan dessutom.
Vi skulle hem och fira att Cat har fått ett nytt jobb, nu bälger vi oss skumpa och rödtjut :fyllisar

Tackar för den trevliga turen! Det var skoj :) Lite blött bara men det blev ju bättre när vi väl hade kommit fram till rakan :tummenupp Kul att träffa så mycket nytt folk!

Robz skrev:
EDIT:
@ P-Johan - vem är din turbopolare med den gula tokhojjen?? Han sabbar ju all asfalt med svarta sträck :fatta! :D
Det var jag! :) Men nu behöver jag nog ett nytt bakdäck...

Tack för en trevlig runda!

Och tack till GSX1100R för hans reisleitung! :tummenupp

...efter att ha spenderat sista veckan med att upprepade gånger försökt kicka igång en SRX-6 med gammal bensin o dåligt stift fick jag dåliga farhågor när Zilversurfers motard inte ville igång.. men se, det gick ju.

Man får tacka för ett bra gazz(bortsett från vädret)

Mycket trevligt gazz idag.. Tyckte vädret var bra förutom lite regn en stund i mitten :)

lahi skrev:
...Det var jag! :) Men nu behöver jag nog ett nytt bakdäck...
Brutal tokhojj!! Har läst lite om ditt projekt här & där.
Måste visas fler gånger :tummenupp

....men Goretex o 266 bhp passar som välling och Tabasco. Skaffa skinn eller T-tröjja :näsblod :hihi

Robz skrev:
Brutal tokhojj!! Har läst lite om ditt projekt här & där.
Måste visas fler gånger :tummenupp

....men Goretex o 266 bhp passar som välling och Tabasco. Skaffa skinn eller T-tröjja :näsblod :hihi

Tackar! :) Jodå, jag kommer ner fler gånger, men till onsdagsgazzen kan det bli lite jobbigt eftersom jag antingen börjar jobba kl 18 eller slutar jobba kl 18 på onsdagar... (förutom idag då) Jag får satsa på helgerna istället om det blir några turer då!

Jo, skinn är ju att föredra men jag tror inte att jag kommer i mitt skinnställ. Köpte det för 10 år sedan när jag började köra 125:a... får kanske ta och skaffa ett nytt :hihi

GSXR1100R skrev:
Detta va mitt sista onsdagsgazz detta år, vi ses om tre år.
Muhahahahahahah .... mes
Zilversurfer skrev:
GSXR1100R Förblir prospect...!! Fick dessutom 1200:- i böter pga fortkörning på vägen hem. Världens schystaste polis - fick bara en tillsägelse ang ALLT som inte var lagligt på hojjen:)
Tog du det som en man e du kung ..... kommer poll ang. GSXR1100R s prospectplats ....
olla pollen här ... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80173

hmm.. det var inte riktigt skönt idag !! jag körde (mellan gruppen) och det blev kaos... alla splitrade och ta sin väg utan att veta varför !! vi blev bara 5 sticken i slutet som körde till sjöbo !! varför där !!! vet ej !! skulle inte vi köra till hörby :va ..men men .. hur som helst .. jag vill tacka dom som var med, i alla fall !! hoppas att det bli bättre nästa gång!! som alla gamla sköna onsdagsgazzet :) ..

Tymo skrev:
hmm.. det var inte riktigt skönt idag !! jag körde (mellan gruppen) och det blev kaos... alla splitrade och ta sin väg utan att veta varför !! vi blev bara 5 sticken i slutet som körde till sjöbo !! varför där !!! vet ej !! skulle inte vi köra till hörby :va ..men men .. hur som helst .. jag vill tacka dom som var med, i alla fall !! hoppas att det bli bättre nästa gång!! som alla gamla sköna onsdagsgazzet :) ..
Du måste släppa på choken och börja gasa annars hänger du inte med.

Zilversurfer skrev:
Pållisen ståpade mäj och beslagtog min trimcylinder (5.5:a) såm jag tjöpt på Hobbex förra väkkan, dessutom sa dom att om dom tar mäjj en gång till så ringer dom min fassa och berättar allt, sen visade dom batongen och den va stor
Tur att polisen va snäll denna gång :tummenupp

pjohan skrev:
Trevlig gaz, om än lite blött. Mellangruppen jagade mest regnet österut, kom ikapp varpå vi pausade ett tag i regnet och körde tillbaka.

Vänta här nu... Det var ju samma grupp som jag åkte med! Var inte det den långsamma gruppen? Det var jag som låg sist, och blev ännu mer sist på varenda raksträcka! Men kul var det!

Några bilder från gazzet...

1. Samling
2. *superlight* o Fluffy
3. GSXR1100R visar hur regndansen han praktiserade innan gazzet ser ut... :tungan

Bifogat

• P5041198_800x600.jpg
    P5041198_800x600.jpg
    76.8 KB · Visningar: 84
  • P5041199_800x600.jpg
    P5041199_800x600.jpg
    109.6 KB · Visningar: 71
  • P5041200_800x600.jpg
    P5041200_800x600.jpg
    123.4 KB · Visningar: 84
Toppnoteringen för onsdagens körning är 573,94 km/h enligt min cykeldator! Gör om det! :hihi Jag har kommit på att min cykeldator flippar ut helt när det kommer vatten på givaren. Ibland visar den 0 km/h och ibland visar den för mycket, men den funkar fint igen när det torkar upp. Riktigt så fort gick det ju inte.. hade ju bara 10000 varv på 5:an innan jag släppte på rakan och det ska motsvara ca 325 ärliga km/h med den utväxling jag har nu. Accade rätt bra där också :) Ska nog spara min toppnotering ett tag... :hihi

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...